Eri sierrojen kori erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Eri sierrojen kori erot
haluaisin tietää onko cossun kori vahvempaa tekoa kuin normaali kyse siis sedanista oon omasta mielestä joskus jostain lukenut että niissä ei olis mitään eroa mutta en sitte oo varma tuli vaan kaverin kans juttua tästä laittakaa sitte vain fakta tietoa
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:Eri sierrojen kori erot
:-[ Kysy tekniikkapuolelta
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re:Eri sierrojen kori erot
Saataisko tästä TAAS taistelu aikaiseksi ::)
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Eri sierrojen kori erot
Tekniikkapuolelta löytynee noi vanhat useemman sivun spekulaatiot... ???
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re:Eri sierrojen kori erot
Paikalllisen Ford liikkeen kanta on, että eivät enään kirjoita vastaavuustodistuksia tekniikanvaihto sierra cossuille, koska korit ovat erit.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:Eri sierrojen kori erot
[quote author=Skorppi link=board=1;threadid=16275;start=0#122262 date=1067849352]
Paikalllisen Ford liikkeen kanta on, että eivät enään kirjoita vastaavuustodistuksia tekniikanvaihto sierra cossuille, koska korit ovat erit.
[/quote]
Sen enempää heidän asiantuntemustaan arvostelematta, näin he pääsevät vastuustaan eikä tarvitse selitellä sen enempää.
Yhden Ford liikkeen kanta on ollut myös se, että -86 mallin Cossuun ei löydy varaosia, koska valmistus on aloitettu vasta -88 >:(
Paikalllisen Ford liikkeen kanta on, että eivät enään kirjoita vastaavuustodistuksia tekniikanvaihto sierra cossuille, koska korit ovat erit.
[/quote]
Sen enempää heidän asiantuntemustaan arvostelematta, näin he pääsevät vastuustaan eikä tarvitse selitellä sen enempää.
Yhden Ford liikkeen kanta on ollut myös se, että -86 mallin Cossuun ei löydy varaosia, koska valmistus on aloitettu vasta -88 >:(
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:Eri sierrojen kori erot
mutu teoria<br><br>varaosa filmi antaa cosulle varaosa korin numeroksi<br>saman korin kun on kattoluukulla olevan korin.<br>ja ilmaistoitu kori on kans sama <br>mut täähän on vain mutu teoriaa<br>varaosa filmin tarkkuutta en voi tarkastaa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re:Eri sierrojen kori erot
[quote author=SiipiCozzu link=board=1;threadid=16275;start=0#122271 date=1067850955]
[quote author=Skorppi link=board=1;threadid=16275;start=0#122262 date=1067849352]
Paikalllisen Ford liikkeen kanta on, että eivät enään kirjoita vastaavuustodistuksia tekniikanvaihto sierra cossuille, koska korit ovat erit.
[/quote]
Sen enempää heidän asiantuntemustaan arvostelematta, näin he pääsevät vastuustaan eikä tarvitse selitellä sen enempää.
Yhden Ford liikkeen kanta on ollut myös se, että -86 mallin Cossuun ei löydy varaosia, koska valmistus on aloitettu vasta -88 >:(
[/quote]
Näin juuri, eivät joudu ainakaan tulevaisuudessa AKE:lle selittelemään mitään kun eivät noita todistuksia kirjoita enään.
edit: Niin tosiaan tarkennukseksi vielä jos sitä joku ei kirjoituksestani huomannut, että en väittänyt mitään asian suhteen, enkä kertonunut omaa kantaani, vaan ainoastaan paikallisen Ford liikkeen kannan.
[quote author=Skorppi link=board=1;threadid=16275;start=0#122262 date=1067849352]
Paikalllisen Ford liikkeen kanta on, että eivät enään kirjoita vastaavuustodistuksia tekniikanvaihto sierra cossuille, koska korit ovat erit.
[/quote]
Sen enempää heidän asiantuntemustaan arvostelematta, näin he pääsevät vastuustaan eikä tarvitse selitellä sen enempää.
Yhden Ford liikkeen kanta on ollut myös se, että -86 mallin Cossuun ei löydy varaosia, koska valmistus on aloitettu vasta -88 >:(
[/quote]
Näin juuri, eivät joudu ainakaan tulevaisuudessa AKE:lle selittelemään mitään kun eivät noita todistuksia kirjoita enään.
edit: Niin tosiaan tarkennukseksi vielä jos sitä joku ei kirjoituksestani huomannut, että en väittänyt mitään asian suhteen, enkä kertonunut omaa kantaani, vaan ainoastaan paikallisen Ford liikkeen kannan.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Re:Eri sierrojen kori erot
oot siis käynyt meiltä kysymässä tota mutta ketä sulle sanoi ettei enää kirjoiteta??eroa niissä muistaakseni on vaan se että cossuun tehtiin kai jotain alle millin paksumpi rintapelti ja siitä vähän pohjaan päin tukevoittamaan koria, sivu ja vääntö voimia vastaan mutta en vannomaan mene vaan muistelin että katsottiin jostain vanhasta kirjasta tai filmistä täällä töissä kun joskus on saanut siihen jotain korjaus peltejä pohjaan alkuperäisinä vara-osina niin niissä olis ollut eroa vahvuudessa.ei tämä kuitenkaan tarkoita että se näin olis vaan näin muistaisin.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Eri sierrojen kori erot
nelikko cossussa on 0.3mm vahvempi pohjalevy kuin 2WD tai normi sierrassa. jappes mainitsi jotain ohuemmasta rintapellistä. sekin voi pitää paikkansa mutta toi itse pohjalevy ON paksumpaa. on eri varaosanumerollakin. jotain muitakin eroja siellä oli vakio sierran koppaan verrattuna.<br>
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:Eri sierrojen kori erot
Voi Kristus!<br>Kyllä nelikkocossu kuskit voi ajella turvallisin mielin, kun pohja on prässätty 3 kymppiä paksummasta pellistä, ei taivu kori eikä ruostu puhki. Ja että sitten rintapeltiä olisi taas ohennettu, ettei painossa mennä yli vai? Vielä ei ole kukaan ruvennut jälleen loruilemaan uretaanilla täytetyistä koteloista.... <br><br>Mitä tuo varaosanumero ero todistaa, paljon Fordilla & muilla merkeillä myydään samaa tavaraa eri numeroilla. 

-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re:Eri sierrojen kori erot
No selittyyhän se 4wd ja 2wd pohjalevyjen eri varaosanumero jo sillä, että nelikossa on jakolaatikolle tehty tilaa vaihteiston oikealle puolelle > eri pohjalevy(ja numero).<br><br>Tää on sellanen uskon asia, et mä en ainakaan jaksa enää vääntää tästä kenenkään kanssa. Joka toinen sanoo, et on eroa ja joka toinen, et ei oo eroa. Mieti sitä sitten! Itsellä aito Cossu pihassa eikä tartte pähkäillä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Ylläpitäjä
Re:Eri sierrojen kori erot
vahvistettu kori johtuu kattoluukusta eikä mistään cossusta..
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Eri sierrojen kori erot
kyllä toi 3 kymppää on helvetin paljon pohjalevyn vahvuudessa. kokeileppas vaikka .5 millisen pellin taipumista ja .7 millistä niin huomaat eron. ja sitten kun pelti ei ole suora vaan siinä on pokkauksia niin asia kertaantuu.<br>en tuosta kevennyksestä tiedä sen enempää, en siitä puhunutkaan. ja tota uretaani juttua en ole kuullutkaan.<br><br>ja uskokoot kuka haluaa mutta fordilla tonkivat tuon 0.3 milliä mulle kun kyselin sieltä olisko saanut uutta pohjalevyä.ja olis saanut mutta makso noin niinkuin pellinsoiroksi aika paljon. olisi saanut vaan helvetin hyviä korjauspaloja pohjaan kun olis saanut isoina paloina vaihtaa, ja olis ennenkaikkea tullut siisti. (esim, kuplaan kannattaa vaihtaa koko pohjalevy kun se ei maksa juuri mitään.)<br><br>RubberDuck. en kyllä ole tuosta kattoluukusta samaa mieltä.ei kattoluukun takia pohjaa tartte jäykistää.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re:Eri sierrojen kori erot
Kuinkahan monta vuotta tasaisella syklillä tätä hyttiero höpötystä jatkuu, kannattaa kommentoida sitten vasta kun on vakio ja kossu poikki pihalla, ja viralliset clubin valtuuttamat mittaajat toteaa eroavaisuudet ::) tai sitten jos jollakin on suhteita fordin suunnitteluinssiin 80-luvulle 

-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:Eri sierrojen kori erot
[quote author=SHR link=board=2;threadid=16275;start=0#123163 date=1068106919]<br>Kuinkahan monta vuotta tasaisella syklillä tätä hyttiero höpötystä jatkuu, kannattaa kommentoida sitten vasta kun on vakio ja kossu poikki pihalla, ja viralliset clubin valtuuttamat mittaajat toteaa eroavaisuudet ::) tai sitten jos jollakin on suhteita fordin suunnitteluinssiin 80-luvulle
<br>[/quote]<br>Niinpä, kannattaisi kuitenkin laittaa se vaiva johonkin hyödyllisempään. Eipä tuosta tiedosta loppujen lopuksi kukaan paljon kostu.

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Eri sierrojen kori erot
ei se vaadi mitään muuta kuin silmät päähän ja sellaisen 250mm aukeavan kaarimikrometrin. sitten vain kynnyskotelon ylitse mittaa cossun pohjan paksuuden ja toistaa saman normi sedanille. kyllä mittaero näkyy. tarkkaa mittaa ei siitä saa mutta kyllä tollanen kymppien ero näkyy.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.