Käsijarrun säätö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Käsijarrun säätö
Mitenkä kannattais lähtee säätää sierran käsijarrua? Pitäiskö säätää vaan vaijeria kireemmälle? Ei menny leimasta läpi, kun jarruvoima oli alle 18 % kokonaismassasta. Käyttöjarrut olivat ihan hyvässä kunnossa. Eikä käsijarrukahva mielestäni nouse liian ylös, on vaan tehoton. Auto on sierra on vm. -89 2.0i dohc koneella.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Re:Käsijarrun säätö
Oisko rummut niin lasittunut ettei pidä.
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re:Käsijarrun säätö
[quote author=Antti link=board=2;threadid=16815;start=0#126122 date=1069084969]<br>Oisko rummut niin lasittunut ettei pidä.<br>[/quote]<br><br>Mut eikös lasittuminen vaikuittais myös käyttöjarruun?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
Re:Käsijarrun säätö
vaikuttaa , hinkkaa jarrukenkien ja rummun kitkapinnat hiekkapaperilla puhtaaksi
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Käsijarrun säätö
taikka korjaat sen automaattisäädön. mulla oli toisessa sierrassa automaatti säädöt paskana kun ei käsijarru pitänyt mutta käyttöjarru piti. uudet säätölevyt maksaa 250 mk ketale, tai sitten voit säätää jarrut kohdilleen ja pistää hepin sitten sitä lukitsemaan. eli siellä säätölevyssä liikkuu sellainen vipu pientä pyöreää palaa vasten jossa on pieni hammastus. tää säätö levy säätää niiden kenkien etäisyyttä toisiinsa. eli levyt oikealle etäisyydelle ja hitsaat pikku napin siihen että säätölevy lukittuu oikeaan asentoon.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Käsijarrun säätö
ja yleisohjeena kaikkiin rumpujarruihin, ensin varmistetaan ettei vaijerit jo ole liian tiukalla.<br>löysätään käsijarrun säätö kunnolla löysälle, ettei se rummun sisällä "kanna"yhtään, sitten säädetään manuaalisesti käyttöjarru, "kengät iholle" ja viimeisenä säädetään käsijarruvaijeri "nolla välykselle" <br>näin varmistetaan että vipusuhteet ja automaattisäätö toimii......lopuksi tietenkin täytyy tarkistaa että vaijerit ei kanita, että palauttaa herkästi nollille...<br>käyttöjarrun osalta on myös syytä tarkistaa että jarrukengät on asennettu oikein päin (on monisssa autoissa mahdollisuus kasata väärin)<br>etummainen kenkä on yleensä lyhyemmällä kitkapinnalla. tai sitten etukenkä lyhyt yläreunasta ja takakenkä lyhyt alareunasta.<br>joskus tullut vastaan tapauksia että on laitettu toiselle puolelle autoa lyhyet ja toiselle pitkät hihnat....mutta näistä oireena on teho ero käyttöjarrullakin....