Käsijarrun säätö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Planet » Ma Marraskuu 17. 17:52:33 2003

Mitenkä kannattais lähtee säätää sierran käsijarrua? Pitäiskö säätää vaan vaijeria kireemmälle? Ei menny leimasta läpi, kun jarruvoima oli alle 18 % kokonaismassasta. Käyttöjarrut olivat ihan hyvässä kunnossa. Eikä käsijarrukahva mielestäni nouse liian ylös, on vaan tehoton. Auto on sierra on vm. -89 2.0i dohc koneella.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re:Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Antti » Ma Marraskuu 17. 18:02:49 2003

Oisko rummut niin lasittunut ettei pidä.

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re:Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Planet » Ma Marraskuu 17. 18:12:23 2003

[quote author=Antti link=board=2;threadid=16815;start=0#126122 date=1069084969]<br>Oisko rummut niin lasittunut ettei pidä.<br>[/quote]<br><br>Mut eikös lasittuminen vaikuittais myös käyttöjarruun?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Re:Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ma Marraskuu 17. 18:48:03 2003

vaikuttaa , hinkkaa jarrukenkien ja rummun kitkapinnat hiekkapaperilla puhtaaksi
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 17. 19:08:48 2003

taikka korjaat sen automaattisäädön. mulla oli toisessa sierrassa automaatti säädöt paskana kun ei käsijarru pitänyt mutta käyttöjarru piti. uudet säätölevyt maksaa 250 mk ketale, tai sitten voit säätää jarrut kohdilleen ja pistää hepin sitten sitä lukitsemaan. eli siellä säätölevyssä liikkuu sellainen vipu pientä pyöreää palaa vasten jossa on pieni hammastus. tää säätö levy säätää niiden kenkien etäisyyttä toisiinsa. eli levyt oikealle etäisyydelle ja hitsaat pikku napin siihen että säätölevy lukittuu oikeaan asentoon.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Marraskuu 18. 0:59:40 2003

ja yleisohjeena kaikkiin rumpujarruihin, ensin varmistetaan ettei vaijerit jo ole liian tiukalla.<br>löysätään käsijarrun säätö kunnolla löysälle, ettei se rummun sisällä "kanna"yhtään, sitten säädetään manuaalisesti käyttöjarru, "kengät iholle" ja viimeisenä säädetään käsijarruvaijeri "nolla välykselle" <br>näin varmistetaan että vipusuhteet ja automaattisäätö toimii......lopuksi tietenkin täytyy tarkistaa että vaijerit ei kanita, että palauttaa herkästi nollille...<br>käyttöjarrun osalta on myös syytä tarkistaa että jarrukengät on asennettu oikein päin (on monisssa autoissa mahdollisuus kasata väärin)<br>etummainen kenkä on yleensä lyhyemmällä kitkapinnalla. tai sitten etukenkä lyhyt yläreunasta ja takakenkä lyhyt alareunasta.<br>joskus tullut vastaan tapauksia että on laitettu toiselle puolelle autoa lyhyet ja toiselle pitkät hihnat....mutta näistä oireena on teho ero käyttöjarrullakin....

Vastaa Viestiin