Moottorin irroitus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
- Paikkakunta: Helsinki
Moottorin irroitus
Lähteekö S2 RS turbon kone irti ilman vaihdelaatikkoa, konerempan aika olisi ja säästyisi paljolta työltä jos koneen mahtuu nostamaan pois ja vaihdelaatikon jättämään paikalleen.. Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota jos laatikon jättää paikalleen?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Näin on aina meillä tehty. Ehkä helpoin noin tehdä jos ei minkäänlaista nosturia ole käytössä, eli joutuu käsivoimin tekemään. Jos taas on nosturi tai vinssi, niin eiköhän se helpompaa ole ottaa koko paketti pois. Vetarit on aina vaan riesana ja öljyt tulee ulos kun vetarit nyppää irti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
- Paikkakunta: Urjala
Kyllä alakautta ottasin. Tosin en ite ole tota cvh konetta ikinä koittanu edes ylläkautta ottaa kun näyttää niin ahtaalta. Olen kone/vaihdelaatikko paketin aina ottanu auton alla pumppukärryille, ja sitten nostanu korin pois päältä. Tulee tollain reilussa parissa tunnissa kone pois. RST:ssä tosin vähän enemmän irroteltavaa, mahtuuko muuten tuleen turbo paikallaan kalistuksenvakaimen ohi?
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Siis käsivoimin kone yläkautta pois ja laatikko paikallaan? Nostan hattua tuolle suoritukselle!
Itse olen aina ottanut alakautta koko paketin pois. Laatikostakaan ei tule öljyt pois kun ottaa vetoakselit irti siemmistä nivelistä. Vähän sottainen homma mutta voittaa laatikkoöljyssä ryöimimisen.
Ja sitten kun noita koneenvaihtoja alkaa olemaan tiuhemmassa niin kannattaa tehdä lokasuojien väliin sopiva poikittainen profiiliputki johon saa esim. pitkästä kierretangosta tehtyä näppärän nostovärkin. Tulee helposti koko paketti alas.
Itse olen aina ottanut alakautta koko paketin pois. Laatikostakaan ei tule öljyt pois kun ottaa vetoakselit irti siemmistä nivelistä. Vähän sottainen homma mutta voittaa laatikkoöljyssä ryöimimisen.
Ja sitten kun noita koneenvaihtoja alkaa olemaan tiuhemmassa niin kannattaa tehdä lokasuojien väliin sopiva poikittainen profiiliputki johon saa esim. pitkästä kierretangosta tehtyä näppärän nostovärkin. Tulee helposti koko paketti alas.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Hmm, tuntuu helpolta tää operaatio, kun vertaa 1.6 Dieselin istuttamiseen laatikko paikallaan mk3 escorttiin, oli talja kovilla... Kannattaa irrottaa se apparin korva kokonaan niin helpottuu. Sehän on siis kiinni siellä pyöräkotelon puolella olevalla pultilla ja siinä päällä on se mutteri, sitten koneesta irti. Taljalla nostamalla nousee helpoisti kun työntää sen koneen sinne apparin suuntaan samalla kun nostaa.
EDIT: Laatikko kannattaa tukee hyvin, ettei se pääse nuljahtaan johonkin hulluun asentoon. Saattaa hajottaa vetarin kumit.
EDIT: Laatikko kannattaa tukee hyvin, ettei se pääse nuljahtaan johonkin hulluun asentoon. Saattaa hajottaa vetarin kumit.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No näin meidän tallissa homma on joka kerta tehty. Plussaa on se, että autoa ei tarvitse nostella mihinkään, eikä mitään nostotyökaluja tarvita. Näin tulee myös itse mekaanikko pidettyä vetreänä, kun ei asioita tehdä liian helposti.Ilpo kirjoitti:Siis käsivoimin kone yläkautta pois ja laatikko paikallaan? Nostan hattua tuolle suoritukselle!
No oikeasti, en mä tätä tekniikkaa suosittele, mutta alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: Kyllä kone lähtee yläkautta ilman laatikkoakin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Fiesta friikit vois valistaa tietämätöntä tuossa koneen irroituksessa.
Eli 1.3 -82 Fiestasta pitäs pata ottaa pois v.loppuna, joten lähteekö helpommin vaihelootan kanssa vai ilman?
Muita vinkkejä mitä syytä ottaa huomioon?
Eli 1.3 -82 Fiestasta pitäs pata ottaa pois v.loppuna, joten lähteekö helpommin vaihelootan kanssa vai ilman?
Muita vinkkejä mitä syytä ottaa huomioon?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tuttua toimintaa,tosin etu kauhan kanssa tuli työskenneltyä "muutamaan" oteeseen viime kesänä.Yamppa kirjoitti:Itse olen sen pari kertaa mitä koneen irrottanut/laittanut takaisin niin nostanut moottorin kaivinkoneella ylös. puomin koukkuun vaan liinaa kiinni ja komeasti lähtee.eikä tartte taljojen ym kanssa kikkailla
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Yläkautta nuo escortin ja fiestan koneet on tähän mennessä nostettu, laatikko paikallaan autossa. Eikä siinä laatikonkaan irrotuksessa mitään ihmeellistä ole ollut. Koneen saa paikalleen nosturilla yläkautta yksinkin, mutta melkein kannattaa kaveri pyytää. Laatikon saa helposti alakautta kun ottaa alapallot auki, nappaa vetarit pihalle/pulttaa irti, startti pois, irrottaa palkin, laskee laatikonpään alas, ottaa tukevan otteen askista yläkautta ja nykäisee irti ja laskee alas. Kytkinkopan pultit ja muuta pientä kannattaa tietysti avata niin ei niin paljoa tartte nykiä. Eikä konetta koemielessäkään käyntiin ennenkuin vetarit on paikallaan, tarttee kerätä vähemmän vaihteistoöljyä ja osia lattialta.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti: