T5 lootan ongelma vai ominaisuus.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
T5 lootan ongelma vai ominaisuus.
Onkohan toi synkrovika ,kun kolmonen ei tahdo mennä silmään täysillä kiihdytellessä. Hiukan rauhallisemmalla ajolla ei ongelmia ,mutta kun on täysillä vedetty kakkosella vaihtopisteeseen ,ei aina onnistu vaihto kolmoselle,vaan on kova vastassa.
Vai onko vaihteensiirrossa ollut häikkää t5 laatikoissa.
Vai onko vaihteensiirrossa ollut häikkää t5 laatikoissa.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003
Re: T5 lootan ongelma vai ominaisuus.
Kyllä siellä on kolmosen synkkarengas huonossa hapessa... itselläni oli sama homma viime kesänä...KtK kirjoitti:Onkohan toi synkrovika ,kun kolmonen ei tahdo mennä silmään täysillä kiihdytellessä. Hiukan rauhallisemmalla ajolla ei ongelmia ,mutta kun on täysillä vedetty kakkosella vaihtopisteeseen ,ei aina onnistu vaihto kolmoselle,vaan on kova vastassa.
Vai onko vaihteensiirrossa ollut häikkää t5 laatikoissa.
T5-osien löytö meinas olla vaan hivenen vaivalloista...
- Ford Sierra Cosworth 2WD -88
Ford 17M 2000S V6 -70
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Ku ymmärtäski noist laatikon hiluist vielä jotai, tekis mieli purkaa omaki. Mut siitä tuskin tulee muuta kun sanomista, sen tiedän että synkrot ois ihan hjyvä vaihtaa. Ei ongelmia vielä mutta kuitenkin...Jokeri kirjoitti:täällä on kuvia mun lootasta ja kolmosen synkrosta..
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Ylläpitäjä
Hei T.O.M., mistäs niitä T5 osia löytyi?
Itselläkin ois meininki jonkinlainen huolto tehä laatikolle. Osia en oo vielä kerenny kyseleen enkä edes tarkkaan vielä tiedä mitä tarvitsee.
On muuten Jokerilla kytkin savunnu.
Omassa vauhtipyörässä oli kans hieman noita kovia "rakkuloita". AP kytkinlevyssä oli kitkapinnat kuin uudet mutta kaikki paksut jouset heiluivat löysänä pesisään. Ei hyvä.
Itselläkin ois meininki jonkinlainen huolto tehä laatikolle. Osia en oo vielä kerenny kyseleen enkä edes tarkkaan vielä tiedä mitä tarvitsee.
On muuten Jokerilla kytkin savunnu.
Omassa vauhtipyörässä oli kans hieman noita kovia "rakkuloita". AP kytkinlevyssä oli kitkapinnat kuin uudet mutta kaikki paksut jouset heiluivat löysänä pesisään. Ei hyvä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Sattuipa silmään tuollainen kommentti, jossa kehotettiin amerikan poikia hankkimaan kunnon shifteri:
Ive seen countless T-5's holding up just fine in 11 second cars that make 4500rpm launches. The key is losing the oem shifter for a quality after market shifter with adjustable stops. IMO 90% of the stock T-5's that fail are because people are powershifting with a stock shifter. Under those circumstances the forks overshoot the proper shift location and cause the the syncros to make contact where they shouldnt, eventually causing failure. Any aftermarket shifter with adjustable stops prevents this. Will a stock 2.95 T-5 last forever behind decent horsepower? If your dragracing, no but It'll last longer than most would imagine. For the average steet driver who has a shred of common sense they'll last quite a long time.
Ive seen countless T-5's holding up just fine in 11 second cars that make 4500rpm launches. The key is losing the oem shifter for a quality after market shifter with adjustable stops. IMO 90% of the stock T-5's that fail are because people are powershifting with a stock shifter. Under those circumstances the forks overshoot the proper shift location and cause the the syncros to make contact where they shouldnt, eventually causing failure. Any aftermarket shifter with adjustable stops prevents this. Will a stock 2.95 T-5 last forever behind decent horsepower? If your dragracing, no but It'll last longer than most would imagine. For the average steet driver who has a shred of common sense they'll last quite a long time.
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla olis sulle vaihtoosat sun lootaan, käy tsiikaas www.kolumbus.fi/ville.rajamaki1/
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002
-
- Ylläpitäjä
Menikö vitosratas rikki irrotettaessakaitzu kirjoitti:Mulla olis sulle vaihtoosat sun lootaan, käy tsiikaas www.kolumbus.fi/ville.rajamaki1/

-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003
Joups !
Synkkarenkaat löysin Tero Anttila Oy:stä... itseltäni muuten löytyy ihan uusi 5 synkkarengas jos jollain on tarvetta sen saa itselleen pientä korvausta vastaan
Stefat, lukkopalat, pakanjouset Autoracingiltä...
ja Timkenin laarit löytyy sitä edustavista laakerifirmoista, paitsi sitä yhtä joka löytyy ihan Fordilta
Timkenin laakeri koodit voin lähettää jos jollain on tarvis...
Mutta helpointa ehkä jos löytää jonkin käytetyn laatikon ja toivoo että se toimis paremmin
Synkkarenkaat löysin Tero Anttila Oy:stä... itseltäni muuten löytyy ihan uusi 5 synkkarengas jos jollain on tarvetta sen saa itselleen pientä korvausta vastaan

Stefat, lukkopalat, pakanjouset Autoracingiltä...
ja Timkenin laarit löytyy sitä edustavista laakerifirmoista, paitsi sitä yhtä joka löytyy ihan Fordilta

Mutta helpointa ehkä jos löytää jonkin käytetyn laatikon ja toivoo että se toimis paremmin

- Ford Sierra Cosworth 2WD -88
Ford 17M 2000S V6 -70
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001