T5 lootan ongelma vai ominaisuus.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

T5 lootan ongelma vai ominaisuus.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Huhtikuu 14. 20:46:50 2004

Onkohan toi synkrovika ,kun kolmonen ei tahdo mennä silmään täysillä kiihdytellessä. Hiukan rauhallisemmalla ajolla ei ongelmia ,mutta kun on täysillä vedetty kakkosella vaihtopisteeseen ,ei aina onnistu vaihto kolmoselle,vaan on kova vastassa.

Vai onko vaihteensiirrossa ollut häikkää t5 laatikoissa.

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Re: T5 lootan ongelma vai ominaisuus.

Viesti Kirjoittaja T.O.M » Ke Huhtikuu 14. 21:00:40 2004

KtK kirjoitti:Onkohan toi synkrovika ,kun kolmonen ei tahdo mennä silmään täysillä kiihdytellessä. Hiukan rauhallisemmalla ajolla ei ongelmia ,mutta kun on täysillä vedetty kakkosella vaihtopisteeseen ,ei aina onnistu vaihto kolmoselle,vaan on kova vastassa.

Vai onko vaihteensiirrossa ollut häikkää t5 laatikoissa.
Kyllä siellä on kolmosen synkkarengas huonossa hapessa... itselläni oli sama homma viime kesänä...
T5-osien löytö meinas olla vaan hivenen vaivalloista...
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ke Huhtikuu 14. 21:43:01 2004

täällä on kuvia mun lootasta ja kolmosen synkrosta..

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Huhtikuu 14. 23:17:05 2004

Jokeri kirjoitti:täällä on kuvia mun lootasta ja kolmosen synkrosta..
Ku ymmärtäski noist laatikon hiluist vielä jotai, tekis mieli purkaa omaki. Mut siitä tuskin tulee muuta kun sanomista, sen tiedän että synkrot ois ihan hjyvä vaihtaa. Ei ongelmia vielä mutta kuitenkin...
Ford Fiesta ST 2013
#727

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » To Huhtikuu 15. 2:01:17 2004

Hei T.O.M., mistäs niitä T5 osia löytyi?

Itselläkin ois meininki jonkinlainen huolto tehä laatikolle. Osia en oo vielä kerenny kyseleen enkä edes tarkkaan vielä tiedä mitä tarvitsee.

On muuten Jokerilla kytkin savunnu.
Omassa vauhtipyörässä oli kans hieman noita kovia "rakkuloita". AP kytkinlevyssä oli kitkapinnat kuin uudet mutta kaikki paksut jouset heiluivat löysänä pesisään. Ei hyvä.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Huhtikuu 15. 5:34:52 2004

Kyllähän se kolmosen synkkarengas alkaa antaa periksi. Seuraava vaihe on se että vaihde alkaa rusahtelemaan.
Kyllähän niitä T5 osia löytyy, eilen täältä lähti yksi T5 loota :)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Huhtikuu 15. 8:48:38 2004

Kyselkää niitä T5 osia vaikka US-partsilta, koska mustangeissa on käytetty samaa lootaa ja jenkkeihin perinteisesti saa hyvin osia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » To Huhtikuu 15. 11:27:57 2004

Skorppi kirjoitti:Kyselkää niitä T5 osia vaikka US-partsilta, koska mustangeissa on käytetty samaa lootaa ja jenkkeihin perinteisesti saa hyvin osia.
Eipä sieltäkään kaikkea osia saa... :(

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Huhtikuu 15. 14:12:55 2004

Sattuipa silmään tuollainen kommentti, jossa kehotettiin amerikan poikia hankkimaan kunnon shifteri:


Ive seen countless T-5's holding up just fine in 11 second cars that make 4500rpm launches. The key is losing the oem shifter for a quality after market shifter with adjustable stops. IMO 90% of the stock T-5's that fail are because people are powershifting with a stock shifter. Under those circumstances the forks overshoot the proper shift location and cause the the syncros to make contact where they shouldnt, eventually causing failure. Any aftermarket shifter with adjustable stops prevents this. Will a stock 2.95 T-5 last forever behind decent horsepower? If your dragracing, no but It'll last longer than most would imagine. For the average steet driver who has a shred of common sense they'll last quite a long time.

Kaitzu
Viestit: 126
Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Kaitzu » To Huhtikuu 15. 14:25:13 2004

Mulla olis sulle vaihtoosat sun lootaan, käy tsiikaas www.kolumbus.fi/ville.rajamaki1/
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Huhtikuu 15. 14:27:58 2004

kaitzu kirjoitti:Mulla olis sulle vaihtoosat sun lootaan, käy tsiikaas www.kolumbus.fi/ville.rajamaki1/
Menikö vitosratas rikki irrotettaessa ;)

Kaitzu
Viestit: 126
Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Kaitzu » To Huhtikuu 15. 14:34:46 2004

Jotain siihen suuntaan :cry:
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Huhtikuu 15. 15:51:36 2004

Ylläolevasta laatikosta kaupat tehty. :lol: :lol:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Huhtikuu 15. 17:10:03 2004

Uspartsissa oli 1 kpl 1-2 vaihteen synkroja hintaan 34€ ,onhan se halvempi kuin ryöstöracingissä 62.40.

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » To Huhtikuu 15. 17:43:45 2004

Joups !
Synkkarenkaat löysin Tero Anttila Oy:stä... itseltäni muuten löytyy ihan uusi 5 synkkarengas jos jollain on tarvetta sen saa itselleen pientä korvausta vastaan :)
Stefat, lukkopalat, pakanjouset Autoracingiltä...
ja Timkenin laarit löytyy sitä edustavista laakerifirmoista, paitsi sitä yhtä joka löytyy ihan Fordilta :!: Timkenin laakeri koodit voin lähettää jos jollain on tarvis...
Mutta helpointa ehkä jos löytää jonkin käytetyn laatikon ja toivoo että se toimis paremmin :wink:
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » To Huhtikuu 15. 18:19:31 2004

Cosesc kirjoitti:Ylläolevasta laatikosta kaupat tehty. :lol: :lol:
Ei vit** Cosesc, mun piti ostaa se!!! :?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Huhtikuu 15. 19:41:29 2004

Eikös vaihteiden 1-4 synkrot 4kpl pysty vaihtamaan ilman suurempia ongelmia ja vitosen synkro vain ratas hajottamalla ja vaatii uuden tilalle.

Meinasin vaan vaihtaa osat ,mitkä pystyy vaihtamaan kotioloissa,ilman erikoistyökaluja ja sikamaista hintaa.

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » To Huhtikuu 15. 20:34:12 2004

3. rattaan synkroa ei voi vaihtaa ilman, että ottaa kolmos rattaan irti ja rattaan irrottamiseen tarvitaan prässi. Ehkä sen saa irti sopivalla ulos vetäjällä..
Vitosen synkron voi vaihtaa hajoittamatta 5. ratasta..
Niin ja että pääset käsiksi 1-3 synkroihin, 5. ratas täytyy irroittaa :)

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Huhtikuu 16. 8:01:59 2004

Hehee, melkeen arvasin et cosesc sen ostaa. Toissapäivänä haki mun lootan :)

Vastaa Viestiin