Dynomittaus meni pieleen.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Dynomittaus meni pieleen.
Nyt kai sitten tarttee laittaa toi ahtojen ohjaus uusiksi ,kun ei nostanut dynossa paineita yli 0.7-0.8barin rajan. Maantiellä ahdot kyllä nousevat kiltisti 1.1 ja hiukan pitempään latta pohjassa 1.3.
Dyno ei anna ilmeisesti tarpeeksi vastusta tai jotain. Ajosimulaatiokokeessa paineet nousi kyllä melkein 1.1bar mutta siitä ei saa tehoja ylös. Ja se hiukan ihmetytti ,että veto vedettiin 5-vaihteella ,kun viimeksi vedettiin nelosella pari vuotta sitten. Nyt se suti kuulemma liikaa nelosella. 195kw tuli näillä ahdoilla ,mutta hiukan harmittaa kun ei ahdot nousseet samaan ,kuin maantiellä.
Millaisen ohjauksen ahdoille kantsii laittaa ,että toimii samalla tavalla aina?
Dyno ei anna ilmeisesti tarpeeksi vastusta tai jotain. Ajosimulaatiokokeessa paineet nousi kyllä melkein 1.1bar mutta siitä ei saa tehoja ylös. Ja se hiukan ihmetytti ,että veto vedettiin 5-vaihteella ,kun viimeksi vedettiin nelosella pari vuotta sitten. Nyt se suti kuulemma liikaa nelosella. 195kw tuli näillä ahdoilla ,mutta hiukan harmittaa kun ei ahdot nousseet samaan ,kuin maantiellä.
Millaisen ohjauksen ahdoille kantsii laittaa ,että toimii samalla tavalla aina?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Dieselhuolto häkkisellä turussa. Auto liikkuu aivan eri tavalla kuin pari vuotta sitten ,mutta dynossa sain vain 3 kilowattia enemmän ,kun ei paineet nouse paljon vakiota korkeemmalle.
Onkos noissa rullissa joku jarru millä vastusta voi kasvattaa. Parhaitenhan paineet nousee tosielämässäkin ,kun ajaa ylämäkeen vitosella. Eihän ne paineet nouse ,jollei ole kuormaa. Eli alamäkeen kiihdytettäessä tai vapaalla polkiessa. Heti häkkiseltä lähdön jälkeen ohikulkutiellä koitin kiihdyttää ja ahdot 1.1bar ilman sen ihmeempää vedätystä.
Onkos noissa rullissa joku jarru millä vastusta voi kasvattaa. Parhaitenhan paineet nousee tosielämässäkin ,kun ajaa ylämäkeen vitosella. Eihän ne paineet nouse ,jollei ole kuormaa. Eli alamäkeen kiihdytettäessä tai vapaalla polkiessa. Heti häkkiseltä lähdön jälkeen ohikulkutiellä koitin kiihdyttää ja ahdot 1.1bar ilman sen ihmeempää vedätystä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Kävikö myös häkkisellä ajamassa. Vituttaa kyllä ajaa "alamäkeen" eihän tolla dynolapulla voi kuin pyyhkiä persettä. Pitäiskö valittaa hommasta ,vaikka ei se mitään auta kumminkaan.Bliz kirjoitti:Häkkisellä ei tainnut olla jarruttava penkki?
Kaveri kävi 900 Aeroa piinaamassa niin ei saanut kun 1.2bar kerättyä ja kadulla kerää heti 1.8baria.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Häkkisen dynohan on kiihtyvyys- eikä jarrupenkki. Ei siinä ole jarru, vaan massavastus.KtK kirjoitti:Kävikö myös häkkisellä ajamassa. Vituttaa kyllä ajaa "alamäkeen" eihän tolla dynolapulla voi kuin pyyhkiä persettä. Pitäiskö valittaa hommasta ,vaikka ei se mitään auta kumminkaan.Bliz kirjoitti:Häkkisellä ei tainnut olla jarruttava penkki?
Kaveri kävi 900 Aeroa piinaamassa niin ei saanut kun 1.2bar kerättyä ja kadulla kerää heti 1.8baria.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Seinäjoen Tekulla on Boschin nelisen vuotta vanha 4wd penkki ja siinäkään ei saa vastusta vedon aikana. Edes lievä jarrun painaminen mittauksen aikana ei saanut escortin ahtoja nousemaan yli 0,7bar vaikka tiellä kävi 1,2bar piikissä. Sen jarrun saa lisävarusteena noihin penkkeihin mutta on aikas tyyris...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Joo ,boshin penkki toikin on. En tiedä miten toi eri testaaja sai pari vuotta sitten ahdot nousemaan 0.9bar ,jonka se silloin otti maantielläkin. Noh ei voi mitään ,dynotus meni vaan hukkaan.samiharju kirjoitti:Seinäjoen Tekulla on Boschin nelisen vuotta vanha 4wd penkki ja siinäkään ei saa vastusta vedon aikana. Edes lievä jarrun painaminen mittauksen aikana ei saanut escortin ahtoja nousemaan yli 0,7bar vaikka tiellä kävi 1,2bar piikissä. Sen jarrun saa lisävarusteena noihin penkkeihin mutta on aikas tyyris...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Makso 85€ ja säätö tuli mukana ja oli ihan ok. Asiantuntemusta oli enemmän kyllä edelliskerralla ,kun olin siellä.
Tohon pidon pitävyyteen ei nyt ainakaan panostettu mitenkään. Viimeksi laitettiin jotain tököttiä renkaisiin. Kai se ihan ok muuten oli. Seokset oli kyllä kotikonstein jo ihan hyvät. Hiukan laihennettiin ruuvista ja bensanpainetta karvan verran lisää.
Tohon pidon pitävyyteen ei nyt ainakaan panostettu mitenkään. Viimeksi laitettiin jotain tököttiä renkaisiin. Kai se ihan ok muuten oli. Seokset oli kyllä kotikonstein jo ihan hyvät. Hiukan laihennettiin ruuvista ja bensanpainetta karvan verran lisää.
-
- Ylläpitäjä
Rajapaineventtiili kuten Skorppi mainitsi.
Amal sinne kauas naapuriin.
Jos ei pitoa noilla tehoilla niin jossain on vikaa. MISSÄ?
Vastaavia ongelmia olen nähnyt paljon paljon tehokkaimmissa peleissä.
Renkaiden lämmitys. Unohtuiko?
Hihnat kireelle ja pari äijää istuu takakonttiin kuten eräässä vedossa tehtiin. Mukanaolijat muistavat
Amal sinne kauas naapuriin.
Jos ei pitoa noilla tehoilla niin jossain on vikaa. MISSÄ?
Vastaavia ongelmia olen nähnyt paljon paljon tehokkaimmissa peleissä.
Renkaiden lämmitys. Unohtuiko?
Hihnat kireelle ja pari äijää istuu takakonttiin kuten eräässä vedossa tehtiin. Mukanaolijat muistavat

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ikuinen ongelma tuntuu toi ahtopaineiden pienuus penkittäessä olevan, itsellä on vastaavasta ongelmasta kokemusta "lähes jokaisessa penkissä hki-jkylä välillä". Ratkaisuna olen yksinkertaisesti säätänyt paineet vastaamaan ajosuoritteessa esiintyviin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mulla sitten vissiin herää paineet keskimääräistä herkemmin koska paine käyttäytyi ainakin japen penkissä samoin kuin tiellä. Penkitys meni mullakin tavallaan vituiks koska kello oli löystynyt eli piikkipainetta löytyi mutta ei jatkuvaa, uudella kellolla ongelma pitäisi poistua/lieventyä, vanhakello antoi piikiksi lähes 1.7 mutta jatkuvaa vain 1.1-1.2bar jolla huipputeho mitattiin.
Paineongelma ei kuitenkaan vaivaa kaikkia koska joillakin paineet pysyy vaikka ajaisi eri jarrussakin, löytyy esimerkki tältäviikolta
suurin vika ilmeisesti on vanhat ja mädät painekellot jotka on havaittu löystyvän jopa vuodessa vaikka ei paljoa käytettäisi. Piikiipaineen huijaaminen ruuvilla ei lämmitä jos paine notkahtaa välittömästi yläkierroksilla.
Paineongelma ei kuitenkaan vaivaa kaikkia koska joillakin paineet pysyy vaikka ajaisi eri jarrussakin, löytyy esimerkki tältäviikolta
