Dynomittaus meni pieleen.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Dynomittaus meni pieleen.

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Heinäkuu 2. 10:12:00 2004

Nyt kai sitten tarttee laittaa toi ahtojen ohjaus uusiksi ,kun ei nostanut dynossa paineita yli 0.7-0.8barin rajan. Maantiellä ahdot kyllä nousevat kiltisti 1.1 ja hiukan pitempään latta pohjassa 1.3.

Dyno ei anna ilmeisesti tarpeeksi vastusta tai jotain. Ajosimulaatiokokeessa paineet nousi kyllä melkein 1.1bar mutta siitä ei saa tehoja ylös. Ja se hiukan ihmetytti ,että veto vedettiin 5-vaihteella ,kun viimeksi vedettiin nelosella pari vuotta sitten. Nyt se suti kuulemma liikaa nelosella. 195kw tuli näillä ahdoilla ,mutta hiukan harmittaa kun ei ahdot nousseet samaan ,kuin maantiellä.

Millaisen ohjauksen ahdoille kantsii laittaa ,että toimii samalla tavalla aina?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 2. 12:14:27 2004

Yksi laite, rajapaineventtiili. Muuta et tarvitse :D

Mutta toisaalta olisi ne paineet pitänyt nousta muutenkin penkissä. Missä kävit penkittämässä ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Heinäkuu 2. 12:42:12 2004

Dieselhuolto häkkisellä turussa. Auto liikkuu aivan eri tavalla kuin pari vuotta sitten ,mutta dynossa sain vain 3 kilowattia enemmän ,kun ei paineet nouse paljon vakiota korkeemmalle.
Onkos noissa rullissa joku jarru millä vastusta voi kasvattaa. Parhaitenhan paineet nousee tosielämässäkin ,kun ajaa ylämäkeen vitosella. Eihän ne paineet nouse ,jollei ole kuormaa. Eli alamäkeen kiihdytettäessä tai vapaalla polkiessa. Heti häkkiseltä lähdön jälkeen ohikulkutiellä koitin kiihdyttää ja ahdot 1.1bar ilman sen ihmeempää vedätystä.

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Heinäkuu 2. 13:26:57 2004

Häkkisellä ei tainnut olla jarruttava penkki?
Kaveri kävi 900 Aeroa piinaamassa niin ei saanut kun 1.2bar kerättyä ja kadulla kerää heti 1.8baria.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Heinäkuu 2. 14:23:51 2004

Bliz kirjoitti:Häkkisellä ei tainnut olla jarruttava penkki?
Kaveri kävi 900 Aeroa piinaamassa niin ei saanut kun 1.2bar kerättyä ja kadulla kerää heti 1.8baria.
Kävikö myös häkkisellä ajamassa. Vituttaa kyllä ajaa "alamäkeen" eihän tolla dynolapulla voi kuin pyyhkiä persettä. Pitäiskö valittaa hommasta ,vaikka ei se mitään auta kumminkaan.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Heinäkuu 2. 14:47:37 2004

KtK kirjoitti:
Bliz kirjoitti:Häkkisellä ei tainnut olla jarruttava penkki?
Kaveri kävi 900 Aeroa piinaamassa niin ei saanut kun 1.2bar kerättyä ja kadulla kerää heti 1.8baria.
Kävikö myös häkkisellä ajamassa. Vituttaa kyllä ajaa "alamäkeen" eihän tolla dynolapulla voi kuin pyyhkiä persettä. Pitäiskö valittaa hommasta ,vaikka ei se mitään auta kumminkaan.
Häkkisen dynohan on kiihtyvyys- eikä jarrupenkki. Ei siinä ole jarru, vaan massavastus.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 2. 15:57:04 2004

Oma auto ja pari kaverin autoa mitä ollaan häkkisellä jarrutettu on on nostaneet ahtoja ihan hienosti, tiedä sitten mistä kiikastaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Heinäkuu 2. 17:11:45 2004

Seinäjoen Tekulla on Boschin nelisen vuotta vanha 4wd penkki ja siinäkään ei saa vastusta vedon aikana. Edes lievä jarrun painaminen mittauksen aikana ei saanut escortin ahtoja nousemaan yli 0,7bar vaikka tiellä kävi 1,2bar piikissä. Sen jarrun saa lisävarusteena noihin penkkeihin mutta on aikas tyyris...

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Heinäkuu 2. 17:27:08 2004

samiharju kirjoitti:Seinäjoen Tekulla on Boschin nelisen vuotta vanha 4wd penkki ja siinäkään ei saa vastusta vedon aikana. Edes lievä jarrun painaminen mittauksen aikana ei saanut escortin ahtoja nousemaan yli 0,7bar vaikka tiellä kävi 1,2bar piikissä. Sen jarrun saa lisävarusteena noihin penkkeihin mutta on aikas tyyris...
Joo ,boshin penkki toikin on. En tiedä miten toi eri testaaja sai pari vuotta sitten ahdot nousemaan 0.9bar ,jonka se silloin otti maantielläkin. Noh ei voi mitään ,dynotus meni vaan hukkaan.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Pe Heinäkuu 2. 19:24:10 2004

asiasta johonkin ihan muuhun. Ktk mitä häkkisellä penkittäminen maksoi ja säädätitkö myös autoasi siellä? Oliko asiantuntevaa porukkaa?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Heinäkuu 2. 19:35:08 2004

Makso 85€ ja säätö tuli mukana ja oli ihan ok. Asiantuntemusta oli enemmän kyllä edelliskerralla ,kun olin siellä.
Tohon pidon pitävyyteen ei nyt ainakaan panostettu mitenkään. Viimeksi laitettiin jotain tököttiä renkaisiin. Kai se ihan ok muuten oli. Seokset oli kyllä kotikonstein jo ihan hyvät. Hiukan laihennettiin ruuvista ja bensanpainetta karvan verran lisää.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Heinäkuu 2. 21:04:21 2004

Rajapaineventtiili kuten Skorppi mainitsi.
Amal sinne kauas naapuriin.

Jos ei pitoa noilla tehoilla niin jossain on vikaa. MISSÄ?
Vastaavia ongelmia olen nähnyt paljon paljon tehokkaimmissa peleissä.

Renkaiden lämmitys. Unohtuiko?
Hihnat kireelle ja pari äijää istuu takakonttiin kuten eräässä vedossa tehtiin. Mukanaolijat muistavat :)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 2. 21:08:31 2004

Huimia juttuja, käyttäkää ne vehkeet kunnon jarruissa, niissä on joka paska polvillaan ja omistajalla tukka pystyssä, rengaskin pitää tietyissä jarruissa hyvin.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Heinäkuu 2. 21:26:10 2004

Ikuinen ongelma tuntuu toi ahtopaineiden pienuus penkittäessä olevan, itsellä on vastaavasta ongelmasta kokemusta "lähes jokaisessa penkissä hki-jkylä välillä". Ratkaisuna olen yksinkertaisesti säätänyt paineet vastaamaan ajosuoritteessa esiintyviin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Heinäkuu 3. 13:28:35 2004

Mulla sitten vissiin herää paineet keskimääräistä herkemmin koska paine käyttäytyi ainakin japen penkissä samoin kuin tiellä. Penkitys meni mullakin tavallaan vituiks koska kello oli löystynyt eli piikkipainetta löytyi mutta ei jatkuvaa, uudella kellolla ongelma pitäisi poistua/lieventyä, vanhakello antoi piikiksi lähes 1.7 mutta jatkuvaa vain 1.1-1.2bar jolla huipputeho mitattiin.
Paineongelma ei kuitenkaan vaivaa kaikkia koska joillakin paineet pysyy vaikka ajaisi eri jarrussakin, löytyy esimerkki tältäviikolta :wink: suurin vika ilmeisesti on vanhat ja mädät painekellot jotka on havaittu löystyvän jopa vuodessa vaikka ei paljoa käytettäisi. Piikiipaineen huijaaminen ruuvilla ei lämmitä jos paine notkahtaa välittömästi yläkierroksilla.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Heinäkuu 8. 13:46:04 2004

Soittelin tänään häkkiselle ja se sanoi että heidän penkissään ei ole jarrua ja ainoastaan rullien paino vastustaa. Onkohan turun seudulla tai lähipaikkakunnilla tollasta jarrulla varustettua dynoa.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » To Heinäkuu 8. 15:11:30 2004

Kysäise Turun tekulta tai Aaltonen motorsportilta.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » Pe Heinäkuu 9. 10:53:59 2004

Sporttiautolla Naantalissa on jarrupenkki.

Vastaa Viestiin