sierran turbotusta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Heinäkuu 19. 14:48:33 2004

hawkki kirjoitti:http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/l ... 6015BB.jpg

kuvassa on -86 lohko, eli 205

onko tässä sitä puhumaanne pulttia johon vois tehdä öljypaluun? Jos on niin mikä noista pulteista se on?

edit: olen olettanut että tietysti minun autossa on 205 lohko kun kerta -89 vuosimallia se on. Kuitnekin ihan piruuttani ajattelin katsoa että lukeekos siinä se 205.. ja ei lukenut! Eli se kohta missä kuvassa on isolla 205 on ihan tyhjä minun lohkossa ?! Mitäs tämä nyt sit meinaa?
Kuvan lohkossa on se pultti kiinnityskorvan takana lohkon alareunassa.
Jos on vesijäähdytteinen turbo niin siihen em. pultin yläpuolella olevan tulpan tilalle voi ruuvata vesinipan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Heinäkuu 19. 14:59:37 2004

eli se joka on silleen vinossa sinne öljypohjaan päin.. niin mä vähän arvelinkin.

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Heinäkuu 19. 17:26:34 2004

vielä semmonen askarruttaa että nyt ois tarkotus tehdä kansiremppa, ja ihmettelen että kannattaako ostaa venttiilien ohjurikumit motonetistä vai hakea foordilta? Muutenkin kaikki tiivisteet sun muut niin kuvittelisin että motonetin osat ois aivan yhtä hyviä kun foortin ylihinnoitellut osat.

Ainut missä kuvittelisin eroa syntyvän on hankkiiko "racing" kannentiivisteen vaiko vakion. Kun tarkotus ois turbottaa niin se tiivistehän sais olla mahdollisimman paksu. Onko teillä jotain suosituksia minkä kannentiivisteen kannattas ostaa, ja mistä ?

Sit vielä semmosta et onko tässä -89 2litran ohc myllyssä ne venyvät vai kiinteän kannenpultit? Ja voiko kannen nostaa pois laskematta vesiä ensin pois? Ainakaan öljyjähän ei tarvitse pois laskea..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 19. 17:35:44 2004

Jos ei laske vesiä pois ennenkuin ottaa kannen irti niin menevät öljyn sekaan mutta nehän joutuu vaihtaa kuitenkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ma Heinäkuu 19. 18:11:47 2004

motonetin tiiviste 12,5e ja joku toisessa topicissa mainittu kannentiiviste reilut 120e :lol:
kummankohan ostan?

Kait se tarviketiivistekkin kestää ne max 0.5 mitä sinne tulee ahtoja.. HArmi vaan että siitä ei löydy paksumpaa versiota jotta sais puristuksia tiputettua..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Heinäkuu 19. 18:28:09 2004

Muutamassa purkamassani Stokkassa on ollut Payen tiiviste eikä ne ainakaan ollut vuotaneet. 1.6 e-max oli sulattanut männän painekokeiluiden seurauksena, siinä oli 1mm kuparilevy "tehdas-asennuksena" ja toi tiivari oli ainakin pitänyt mölyt sisällä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Heinäkuu 19. 18:45:28 2004

Älkää katsoko niitä tiivisteitä ostaessanne sitä paketin päällä lukevaa valmistajaa, ei välttämättä kerro tiivisteen valmistajasta mitään. Taitaa suurimmat erot noiden "racing" tiippareiden ja ns. tarvikkeiden välillä olla hinta. Jos joku haluaa maksaa kymmenkertaisen hinnan siitä että voi kehuskella kansipahvin valmistajalla niin mikäs siinä sitten. En tietenkään sano etteikö niissä eroja olisi, ei vain niinkään suuria.

Esim. Laadukkaana pidetyn Reinzin kansipahvin voi löytää vaikka italialaisesta "halpis" tiivistepaketista.

Asentajiakin on tietysti erilaisia, kerran törmäsin Nissaneihin erikoistuneeseen heeboon joka haukkui kaikki motonetin myymät kansitiivisteet alimpaan helvettiin, eivät olleet kuulemma kestäneet yhdessäkään tekemässään vakiomoottorissa. Kehtasi suuttua kun vihjaisin vian olevan ehkä muualla.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Heinäkuu 20. 16:27:08 2004

mites toimis semmonen että laittaa 2kpl vakiotiivistettä päällekkäin? tuoko mitään hyötyä vai alkaakose jopa vuotamaan?

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Heinäkuu 20. 16:40:52 2004

Laskeehan se puristussuhdetta ja saattaahan se jollain tiivisteliimalla toimiakkin,mutta kuinka kauan??
Kalliiksihan se ei tule,jos jaksaa nähdä vaivan kokeiluun.
Mikset tilaa siltä "konetiiviste lindgreniltä" paksumpaa tiivistettä??

Kyllä se vakio puristusuhde on sopiva alle 0,5 ahtoihin,kone hajoaa sitten muista syistä,ei sen takia,että ruttua on liikaa.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 20. 18:45:31 2004

Saattaa toimia; tyhjäkäynnillä ja max 5min 15sek. Unohtakaa, oikeasti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Heinäkuu 20. 19:01:11 2004

hawkki kirjoitti:vielä semmonen askarruttaa että nyt ois tarkotus tehdä kansiremppa, ja ihmettelen että kannattaako ostaa venttiilien ohjurikumit motonetistä vai hakea foordilta?

fordilta kannattaa hakea ne,itse en ainakaan laita mitään motonet/biltema osia konepellin alle..edellisessä sierrassa oli motonetin ohjurinkumit ja ne oli ihan perseest..ei kauaa kestäny,laitoin fordin ja ne kesti..mutta jokainen laittaa konepellin alle mitä laittaa.. :)
Viimeksi muokannut Hesus, Ke Heinäkuu 21. 4:03:39 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Heinäkuu 20. 23:50:33 2004

jesus48 kirjoitti:.edellisessä sierrassa oli motonetin ohjurinkumit ja ne oli ihan perseest..ei kauaa kestäny,laitoin fordin ja ne kesti..mutta jokainen laittaa konepellin mitä laittaa.. :)
Gorillat ovat taas kämmänneet takavarastossa :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 21. 3:02:45 2004

jjs kirjoitti:Saattaa toimia; tyhjäkäynnillä ja max 5min 15sek. Unohtakaa, oikeasti.
Kyllä ohc 0,5 ahtoa kestää vakiohiluilla, jos kone kunnossa on...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Heinäkuu 21. 4:05:14 2004

Hartza kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:.edellisessä sierrassa oli motonetin ohjurinkumit ja ne oli ihan perseest..ei kauaa kestäny,laitoin fordin ja ne kesti..mutta jokainen laittaa konepellin mitä laittaa.. :)
Gorillat ovat taas kämmänneet takavarastossa :)
voi olla hyvinkin mahdollista että näin on päässy käymään..en tiiä mutta motonetistä en hae mitään jos ei oo pakko,toivottavasti semmosta pakottavaa tarvetta ei ikinä tule.. :D
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 14:08:41 2004

tuota mites tärkee se välijäähytin on? Kun kuitenkin ajetaan niin alhasilla paineilla minun tapauksessa?

Mites paljon cossu sierran keula eroo normi sierrasta? Kun tutkailin tota ni ei oikeen löytyny paikkaa minne laittaa tota välijäähyä.. enkä viitsis ruveta hyväkuntosta keulaa modifioimaan sirkkelin kaa.. Eli eli, vinkkejä asentamiseen vai myyntiin ko. kapine?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 23. 14:17:20 2004

Mistä helvetistä näitä epätoivoisia turbottajia aina poikii, nää stockat ym on täysin huumoria ei edes voi sanoa turboksi, ilmavirta ahtaa enemmän. Tuplatiiviste ei jestas....kipuraja taas ylittyi :shock:

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 14:24:27 2004

kukaan ei taida olla seppä syntyessään? Ja miten sitä oppii ellei itse koita? KAikki eivät asu jossain korjaamon vieressä ja vietä koko nuoruuttaan katsomassa kuinka seppämikot rakentelee autojaan.

Aika surkeeta olis jos kaikki virheet pitäs tehä jokasen uudestaan ja uudestaan, kun yhtähyvin toiset vois oppia sekä sinun että omista virheistään. Eriasia on sit tietysti ovatko kaikki niin mulkkuja että eivät anna toisten ottaa opikseen omista kokemuksistaan. Onneksi näin ei ole, itseasiassa näitä mulkkuja on aika harvassa, hyvä niin.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Heinäkuu 23. 14:29:14 2004

hawkki kirjoitti:kukaan ei taida olla seppä syntyessään? Ja miten sitä oppii ellei itse koita? KAikki eivät asu jossain korjaamon vieressä ja vietä koko nuoruuttaan katsomassa kuinka seppämikot rakentelee autojaan.
Aika mielenkiintoinen oletus. Nykynuoriso ei ilmeisesti ole kuullut sellaisesta asiasta kuin kirjallisuus. Itse ainakin opin lukemaan jo parikymmentä vuotta sitten...

Täällä on usein ollut tapana, että sitä tietoa etsitään ja imetään, eikä ihan kaikkea tarvitsisi kysyä...


Ja vastaus: Välijäähdytin on tarpeellinen.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 14:34:18 2004

silleehän me tehdäänkin. Mutta imemällä saa niin monenlaista vastausta. Kun topicissa erikseen kysyy saisi ehkä enemmän vastauksia ja useampien mielipiteen.

Esimerkkinä tämä välijäähdytinkysymys: jossain lukee että sitä tarvitsee, toisaalla että alle 1bar ahdoilla ei juuri mitään iloa/turha.. ja nyt sä sanot että kyllä tarvii..

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Heinäkuu 23. 14:42:33 2004

En sanonut, että sitä tarvitsee, vaan sanoin sen olevan tarpeellinen.


Edelleenkin suosittelen alan kirjallisuutta.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 23. 15:22:57 2004

hawkki kirjoitti:Aika surkeeta olis jos kaikki virheet pitäs tehä jokasen uudestaan ja uudestaan, kun yhtähyvin toiset vois oppia sekä sinun että omista virheistään. Eriasia on sit tietysti ovatko kaikki niin mulkkuja että eivät anna toisten ottaa opikseen omista kokemuksistaan. Onneksi näin ei ole, itseasiassa näitä mulkkuja on aika harvassa, hyvä niin.
Näinhän se on mutta miksi suunnittelee tehdä asioita väärin jos kerta on tutustunut aiheeseen, mitä mä oon 20v seurannu tota rakentelua ja jotain ittekkin tehny, sanoisin että ns."oikeet neuvot" kyllä löytyy ja ne ei ole käytä vaan 0.5 bar ja laita kaks paskaa tarviketivaria päällekkäin niin se on siinä, ottakaa lisää selvää asoista :wink:

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Heinäkuu 23. 15:43:21 2004

Tää on just kun näitä turbotus kyssäreitä tulee aika usein että eikö tosiaan löydy jo valmiina sitä tietoa jostain..?

Mut minä laittaisin cossun vakio tiivisteen, ja cossun välijäähyn. Se välijäähy mahtuu syylärin eteen komeasti, laske syyläriä tarvittaessa. Mulla laskettu syyläriä varmaan 10 senttiä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 15:56:13 2004

turbokyssäreitä on siellä täällä, ja jotain tiettyä koskevia. Jos johonkin topicciin sais esimyhdena uton turbotusprojektin kyssärit alusta loppuun, niin varmasti muutkin vastaavaa projektia harkitsevat/tekevät lukee topicin läpi ennekun kysyvät mitään. Ja sieltä se vastaus sit löytys.

Kuitnekin käynny usien niinku tässäki topicissa että toiset vaan sanoo käytä hakua/opi ite/lue kirja. Vastikäänhän tuossa perustettiin topicci juuri ohc turbotuksesta ku ko. henkilö ei jaksanut offtopiccia lukea tjsp.

Eli jos pännii se että joku ei mielestänne ole käyttänyt hakua tarpeeksi pitkään löytääkseen vastauksen ,niin jättäkää vastaamatta. Älkää kirjoittako hevonpaskaa joka sit tuhoo muuten niin käyttökelvollisen topicin.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 23. 16:04:33 2004

Se auto ei kuiteskaan liiku sillä 0,5bar mihinkään ja kaikke menee ohi oikeelta ja vasemmalta ja alkaa vituttaan. Niin miksi ei tehdä heti kunnolla että siitä saisi edes vähän jotain tehoakin ?

Koska se on ihan varmaan et se 0,5bar ei jaksa naurattaa yhtä iltaa kauempaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 16:23:05 2004

koska raha ei kasva puissa.
Ja toisekseen, olen ollut ihan tyytyväinen tämän 2litrasen tehoihin tähänkinmennessä. Ja aika huomattava se muutos kyllä on vaikka tehoja ei tulis paljo lisää, sillä kyllä vääntöä tulee lisää.

Tietty sen sais vaparinakin sinne 200 hepan paikeille ku kunnolla rakentas, mut se sit maksaiskin. Kesän rakenteluun budjetoin noin 1000e rahaa, mikä ei vapariprojektiin riittäs mitenkään. Vaikka 200heppaa vaparina irtoiskin, niin se vääntö jää samaan kuin mitä 0,5bar turbotuksella saa vakiosta.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Heinäkuu 23. 16:44:36 2004

Eräs 11sek. katuauton omistaja sanoi minulle kerran että 200hp vapaastihengittävä maksaa 10tmk, ja 200hp turbo 20tmk kun homma tehdään edes jotenkin oikein. Kokeilin teorian paikkansa pitävyyttä ja nyt on tyhjästä rakennettu 150+hp 210+nm vapari jonka kustannukset kaikkineen tähän mennessä 2500e +säädöt 700e. Tosin kestävyys onkin sitten endurance luokkaa... (toivon..)

edit; Miten tämä liittyy alkuperäiseen aiheeseen on ilmeisesti sivuseikka.
ha
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 17:33:28 2004

<Kokeilin teorian paikkansa pitävyyttä ja nyt on tyhjästä rakennettu 150+hp 210+nm vapari jonka kustannukset kaikkineen tähän mennessä 2500e +säädöt 700e>

Uskaltasin väittää että samoihin arvoihin pääsen minä, ja rahaa ei kulu kun <1500e. Tosin kestävyys ei välttämättä ole endurance luokkaa, mutta pitää tolla hintaerolla jotakin saada aikaseks.

En tosin tiedä millätavalla tämäkään liittyy topicciin.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Heinäkuu 23. 18:41:55 2004

hawkki kirjoitti:<Kokeilin teorian paikkansa pitävyyttä ja nyt on tyhjästä rakennettu 150+hp 210+nm vapari jonka kustannukset kaikkineen tähän mennessä 2500e +säädöt 700e>

Uskaltasin väittää että samoihin arvoihin pääsen minä, ja rahaa ei kulu kun <1500e. Tosin kestävyys ei välttämättä ole endurance luokkaa, mutta pitää tolla hintaerolla jotakin saada aikaseks.

En tosin tiedä millätavalla tämäkään liittyy topicciin.
Kyllähän enemmän nimellistä tehoa saa paperille jo varmaan alle tonnin. Koneen voi rakentaa niin monella tapaa... Ja tuossa hinnassa on muualla teetettyjä koneistuksia 260e, teetettyä työtä 0e, moottorin osat saan suoraan maahantuojilta, listahinnoilla voi laskea n. +1ke.

Doh, Vieläkään ei liity topicciin. :D
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » La Heinäkuu 24. 20:15:27 2004

razorass kirjoitti:
hawkki kirjoitti:<Kokeilin teorian paikkansa pitävyyttä ja nyt on tyhjästä rakennettu 150+hp 210+nm vapari jonka kustannukset kaikkineen tähän mennessä 2500e +säädöt 700e>

Uskaltasin väittää että samoihin arvoihin pääsen minä, ja rahaa ei kulu kun <1500e. Tosin kestävyys ei välttämättä ole endurance luokkaa, mutta pitää tolla hintaerolla jotakin saada aikaseks.

En tosin tiedä millätavalla tämäkään liittyy topicciin.
Kyllähän enemmän nimellistä tehoa saa paperille jo varmaan alle tonnin. Koneen voi rakentaa niin monella tapaa... Ja tuossa hinnassa on muualla teetettyjä koneistuksia 260e, teetettyä työtä 0e, moottorin osat saan suoraan maahantuojilta, listahinnoilla voi laskea n. +1ke.

Doh, Vieläkään ei liity topicciin. :D
Kyllähän yhden holsetin ja parin klemmarin ja putkenpätkän kanssa saa vaikka 400hp / 8sek ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Heinäkuu 27. 13:12:36 2004

noniin, eli eilen sain asennettua välijäähyttimen. Oishanse paljon autanut jos joku ois viittinyt kertoa että se cosan välijäähy menee heittämällä kiinni.

Eli jouduin laskemaan syyläriä välijäähyttimen verran, tämän tein silleen että tein pitkät pultit joihin cosan jäähdyttimen korkuiset putket, prikoilla kiristin sen sit syylärin ja rungon väliin, tiputtaen syyläriä alaspäin.yläpään kiinnityksen hoidin omalla patentilla.

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ti Heinäkuu 27. 13:31:21 2004

hawkki kirjoitti:noniin, eli eilen sain asennettua välijäähyttimen. Oishanse paljon autanut jos joku ois viittinyt kertoa että se cosan välijäähy menee heittämällä kiinni...
AkiS kirjoitti:...Mut minä laittaisin cossun vakio tiivisteen, ja cossun välijäähyn. Se välijäähy mahtuu syylärin eteen komeasti, laske syyläriä tarvittaessa. Mulla laskettu syyläriä varmaan 10 senttiä...
:shock:
Jäsen 488

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Heinäkuu 27. 13:51:48 2004

AkiS kirjoitti:Tää on just kun näitä turbotus kyssäreitä tulee aika usein että eikö tosiaan löydy jo valmiina sitä tietoa jostain..?

Mut minä laittaisin cossun vakio tiivisteen, ja cossun välijäähyn. Se välijäähy mahtuu syylärin eteen komeasti, laske syyläriä tarvittaessa. Mulla laskettu syyläriä varmaan 10 senttiä...
Minunkin samanlainen patenttini on ollut joskus kuvineen näytillä, yläpäässä on m6 ruuviset värinänvaimentimet ruuvattuna kiinni 2WD cooleriin ja pienet kulmaraudat vaimentimen ja syylärin välissä. Alapäässä pitkät pultit ja noin 10cm putket.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Heinäkuu 27. 13:53:35 2004

tuo se hämäsikin :)
siinä sanottiin että mahtuu sen eteen komiasti, ja laske tarvittaessa.
jutun idea kuitnekin oli että se mahtu ainoastaan syylärin päälle, ei eteen, ja laskea tarvitsi välttämättä, ei tarvittaessa, sillä se tuli sen päälle eikä eteen.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Heinäkuu 27. 14:04:10 2004

Miksi kaikki pitää sanoa valmiiksi? Eikö muka yhtään tullut hyvä mieli, kun itse hoksasi jotain, ilman foorumin apua?

Mulle on ainakin sama, vaikka pyörä on jo keksitty. Jos sen itse keksin uudelleen, tulee siitä hyvä fiilis.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Heinäkuu 27. 15:26:04 2004

kyllähän se näin on.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Heinäkuu 27. 22:10:12 2004

Nojoo ite en muistanu että cosan jäähy oli alkuperäisasennuksena siinä syylärin päällä, kun oma cooleri täyttää puolikeulaa ja on siis syylärin edessä...........

Ainii ja mulla on vielä rälläköity alaosa pois tuosta palkista mikä menee tossa keskellä... missä on konepellin lukko kiinni... no kyl te tiiättte...
sai cuuleria nostettua parisenttiä ylemmäs.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Heinäkuu 28. 0:49:21 2004

AkiS kirjoitti:missä on konepellin lukko kiinni...
Lukkopelti? :lol: :wink:


joo tosta kestävyydestä. joskus oli noista formuloitten heposista juttua jossain ohjelmassa, ja arvioitiin että formulan koneesta saa varmasti yli 1200 heppaa ulos, mutta kestoikä on laskettavissa minuuteissa, eikä kauhean montaa sellaista tarvita. olisiko ollut 30 min max.

ja ei, tämäkään ei liittynyt aiheeseen mitenkään.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ke Heinäkuu 28. 1:14:21 2004

Bemarin inssi tuumas heidän F1-koneen kestosta että 3,5 bar ahtopaineella koneen pitäisi kestää 10 tuntia, mutta 4,5 barilla se kestää vain 15 min.
Tehoista että kisassa 3,9 bar/900 hv. Ahtoja lisäämällä 1200hv mutta heidän jarrupenkki ei kestä kuin 1100hv. 1500hv olisi mahdollista mutta ei enää luotettavasti.
Litratehot on ollut kohdallaan kun konekin oli alle 1500cm3.
Näin 80-luvulla.

Niin, ja niitä Cossun coolereita on mahdutettu tavan Sierroissa myös
sinne syylärin alapuolelle.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Heinäkuu 28. 14:38:26 2004

L@RE kirjoitti:
Niin, ja niitä Cossun coolereita on mahdutettu tavan Sierroissa myös
sinne syylärin alapuolelle.

joo mutta tulee hiiiirveän pitkät ahtoputket ja kaaaaaauheasti viivettä... :roll:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin