Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Heinäkuu 19. 14:48:33 2004
hawkki kirjoitti:http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/l ... 6015BB.jpg
kuvassa on -86 lohko, eli 205
onko tässä sitä puhumaanne pulttia johon vois tehdä öljypaluun? Jos on niin mikä noista pulteista se on?
edit: olen olettanut että tietysti minun autossa on 205 lohko kun kerta -89 vuosimallia se on. Kuitnekin ihan piruuttani ajattelin katsoa että lukeekos siinä se 205.. ja ei lukenut! Eli se kohta missä kuvassa on isolla 205 on ihan tyhjä minun lohkossa ?! Mitäs tämä nyt sit meinaa?
Kuvan lohkossa on se pultti kiinnityskorvan takana lohkon alareunassa.
Jos on vesijäähdytteinen turbo niin siihen em. pultin yläpuolella olevan tulpan tilalle voi ruuvata vesinipan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Ma Heinäkuu 19. 14:59:37 2004
eli se joka on silleen vinossa sinne öljypohjaan päin.. niin mä vähän arvelinkin.
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Ma Heinäkuu 19. 17:26:34 2004
vielä semmonen askarruttaa että nyt ois tarkotus tehdä kansiremppa, ja ihmettelen että kannattaako ostaa venttiilien ohjurikumit motonetistä vai hakea foordilta? Muutenkin kaikki tiivisteet sun muut niin kuvittelisin että motonetin osat ois aivan yhtä hyviä kun foortin ylihinnoitellut osat.
Ainut missä kuvittelisin eroa syntyvän on hankkiiko "racing" kannentiivisteen vaiko vakion. Kun tarkotus ois turbottaa niin se tiivistehän sais olla mahdollisimman paksu. Onko teillä jotain suosituksia minkä kannentiivisteen kannattas ostaa, ja mistä ?
Sit vielä semmosta et onko tässä -89 2litran ohc myllyssä ne venyvät vai kiinteän kannenpultit? Ja voiko kannen nostaa pois laskematta vesiä ensin pois? Ainakaan öljyjähän ei tarvitse pois laskea..
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 19. 17:35:44 2004
Jos ei laske vesiä pois ennenkuin ottaa kannen irti niin menevät öljyn sekaan mutta nehän joutuu vaihtaa kuitenkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Ma Heinäkuu 19. 18:11:47 2004
motonetin tiiviste 12,5e ja joku toisessa topicissa mainittu kannentiiviste reilut 120e

kummankohan ostan?
Kait se tarviketiivistekkin kestää ne max 0.5 mitä sinne tulee ahtoja.. HArmi vaan että siitä ei löydy paksumpaa versiota jotta sais puristuksia tiputettua..
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Heinäkuu 19. 18:28:09 2004
Muutamassa purkamassani Stokkassa on ollut Payen tiiviste eikä ne ainakaan ollut vuotaneet. 1.6 e-max oli sulattanut männän painekokeiluiden seurauksena, siinä oli 1mm kuparilevy "tehdas-asennuksena" ja toi tiivari oli ainakin pitänyt mölyt sisällä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Viesti
Kirjoittaja razorass » Ma Heinäkuu 19. 18:45:28 2004
Älkää katsoko niitä tiivisteitä ostaessanne sitä paketin päällä lukevaa valmistajaa, ei välttämättä kerro tiivisteen valmistajasta mitään. Taitaa suurimmat erot noiden "racing" tiippareiden ja ns. tarvikkeiden välillä olla hinta. Jos joku haluaa maksaa kymmenkertaisen hinnan siitä että voi kehuskella kansipahvin valmistajalla niin mikäs siinä sitten. En tietenkään sano etteikö niissä eroja olisi, ei vain niinkään suuria.
Esim. Laadukkaana pidetyn Reinzin kansipahvin voi löytää vaikka italialaisesta "halpis" tiivistepaketista.
Asentajiakin on tietysti erilaisia, kerran törmäsin Nissaneihin erikoistuneeseen heeboon joka haukkui kaikki motonetin myymät kansitiivisteet alimpaan helvettiin, eivät olleet kuulemma kestäneet yhdessäkään tekemässään vakiomoottorissa. Kehtasi suuttua kun vihjaisin vian olevan ehkä muualla.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Ti Heinäkuu 20. 16:27:08 2004
mites toimis semmonen että laittaa 2kpl vakiotiivistettä päällekkäin? tuoko mitään hyötyä vai alkaakose jopa vuotamaan?
-
Walderama
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Viesti
Kirjoittaja Walderama » Ti Heinäkuu 20. 16:40:52 2004
Laskeehan se puristussuhdetta ja saattaahan se jollain tiivisteliimalla toimiakkin,mutta kuinka kauan??
Kalliiksihan se ei tule,jos jaksaa nähdä vaivan kokeiluun.
Mikset tilaa siltä "konetiiviste lindgreniltä" paksumpaa tiivistettä??
Kyllä se vakio puristusuhde on sopiva alle 0,5 ahtoihin,kone hajoaa sitten muista syistä,ei sen takia,että ruttua on liikaa.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 20. 18:45:31 2004
Saattaa toimia; tyhjäkäynnillä ja max 5min 15sek. Unohtakaa, oikeasti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Heinäkuu 20. 19:01:11 2004
hawkki kirjoitti:vielä semmonen askarruttaa että nyt ois tarkotus tehdä kansiremppa, ja ihmettelen että kannattaako ostaa venttiilien ohjurikumit motonetistä vai hakea foordilta?
fordilta kannattaa hakea ne,itse en ainakaan laita mitään motonet/biltema osia konepellin alle..edellisessä sierrassa oli motonetin ohjurinkumit ja ne oli ihan perseest..ei kauaa kestäny,laitoin fordin ja ne kesti..mutta jokainen laittaa konepellin alle mitä laittaa..

Viimeksi muokannut
Hesus, Ke Heinäkuu 21. 4:03:39 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Hartza
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hartza » Ti Heinäkuu 20. 23:50:33 2004
jesus48 kirjoitti:.edellisessä sierrassa oli motonetin ohjurinkumit ja ne oli ihan perseest..ei kauaa kestäny,laitoin fordin ja ne kesti..mutta jokainen laittaa konepellin mitä laittaa..

Gorillat ovat taas kämmänneet takavarastossa

- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 21. 3:02:45 2004
jjs kirjoitti:Saattaa toimia; tyhjäkäynnillä ja max 5min 15sek. Unohtakaa, oikeasti.
Kyllä ohc 0,5 ahtoa kestää vakiohiluilla, jos kone kunnossa on...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ke Heinäkuu 21. 4:05:14 2004
Hartza kirjoitti:jesus48 kirjoitti:.edellisessä sierrassa oli motonetin ohjurinkumit ja ne oli ihan perseest..ei kauaa kestäny,laitoin fordin ja ne kesti..mutta jokainen laittaa konepellin mitä laittaa..

Gorillat ovat taas kämmänneet takavarastossa

voi olla hyvinkin mahdollista että näin on päässy käymään..en tiiä mutta motonetistä en hae mitään jos ei oo pakko,toivottavasti semmosta pakottavaa tarvetta ei ikinä tule..

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 14:08:41 2004
tuota mites tärkee se välijäähytin on? Kun kuitenkin ajetaan niin alhasilla paineilla minun tapauksessa?
Mites paljon cossu sierran keula eroo normi sierrasta? Kun tutkailin tota ni ei oikeen löytyny paikkaa minne laittaa tota välijäähyä.. enkä viitsis ruveta hyväkuntosta keulaa modifioimaan sirkkelin kaa.. Eli eli, vinkkejä asentamiseen vai myyntiin ko. kapine?
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 23. 14:17:20 2004
Mistä helvetistä näitä epätoivoisia turbottajia aina poikii, nää stockat ym on täysin huumoria ei edes voi sanoa turboksi, ilmavirta ahtaa enemmän. Tuplatiiviste ei jestas....kipuraja taas ylittyi

-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 14:24:27 2004
kukaan ei taida olla seppä syntyessään? Ja miten sitä oppii ellei itse koita? KAikki eivät asu jossain korjaamon vieressä ja vietä koko nuoruuttaan katsomassa kuinka seppämikot rakentelee autojaan.
Aika surkeeta olis jos kaikki virheet pitäs tehä jokasen uudestaan ja uudestaan, kun yhtähyvin toiset vois oppia sekä sinun että omista virheistään. Eriasia on sit tietysti ovatko kaikki niin mulkkuja että eivät anna toisten ottaa opikseen omista kokemuksistaan. Onneksi näin ei ole, itseasiassa näitä mulkkuja on aika harvassa, hyvä niin.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Pe Heinäkuu 23. 14:29:14 2004
hawkki kirjoitti:kukaan ei taida olla seppä syntyessään? Ja miten sitä oppii ellei itse koita? KAikki eivät asu jossain korjaamon vieressä ja vietä koko nuoruuttaan katsomassa kuinka seppämikot rakentelee autojaan.
Aika mielenkiintoinen oletus. Nykynuoriso ei ilmeisesti ole kuullut sellaisesta asiasta kuin
kirjallisuus. Itse ainakin opin lukemaan jo parikymmentä vuotta sitten...
Täällä on usein ollut tapana, että sitä tietoa etsitään ja imetään, eikä ihan kaikkea tarvitsisi kysyä...
Ja vastaus: Välijäähdytin on tarpeellinen.
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 14:34:18 2004
silleehän me tehdäänkin. Mutta imemällä saa niin monenlaista vastausta. Kun topicissa erikseen kysyy saisi ehkä enemmän vastauksia ja useampien mielipiteen.
Esimerkkinä tämä välijäähdytinkysymys: jossain lukee että sitä tarvitsee, toisaalla että alle 1bar ahdoilla ei juuri mitään iloa/turha.. ja nyt sä sanot että kyllä tarvii..
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Pe Heinäkuu 23. 14:42:33 2004
En sanonut, että sitä tarvitsee, vaan sanoin sen olevan tarpeellinen.
Edelleenkin suosittelen alan kirjallisuutta.
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Pe Heinäkuu 23. 15:22:57 2004
hawkki kirjoitti:Aika surkeeta olis jos kaikki virheet pitäs tehä jokasen uudestaan ja uudestaan, kun yhtähyvin toiset vois oppia sekä sinun että omista virheistään. Eriasia on sit tietysti ovatko kaikki niin mulkkuja että eivät anna toisten ottaa opikseen omista kokemuksistaan. Onneksi näin ei ole, itseasiassa näitä mulkkuja on aika harvassa, hyvä niin.
Näinhän se on mutta miksi suunnittelee tehdä asioita väärin jos kerta on tutustunut aiheeseen, mitä mä oon 20v seurannu tota rakentelua ja jotain ittekkin tehny, sanoisin että ns."oikeet neuvot" kyllä löytyy ja ne ei ole käytä vaan 0.5 bar ja laita kaks paskaa tarviketivaria päällekkäin niin se on siinä, ottakaa lisää selvää asoista

-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Pe Heinäkuu 23. 15:43:21 2004
Tää on just kun näitä turbotus kyssäreitä tulee aika usein että eikö tosiaan löydy jo valmiina sitä tietoa jostain..?
Mut minä laittaisin cossun vakio tiivisteen, ja cossun välijäähyn. Se välijäähy mahtuu syylärin eteen komeasti, laske syyläriä tarvittaessa. Mulla laskettu syyläriä varmaan 10 senttiä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 15:56:13 2004
turbokyssäreitä on siellä täällä, ja jotain tiettyä koskevia. Jos johonkin topicciin sais esimyhdena uton turbotusprojektin kyssärit alusta loppuun, niin varmasti muutkin vastaavaa projektia harkitsevat/tekevät lukee topicin läpi ennekun kysyvät mitään. Ja sieltä se vastaus sit löytys.
Kuitnekin käynny usien niinku tässäki topicissa että toiset vaan sanoo käytä hakua/opi ite/lue kirja. Vastikäänhän tuossa perustettiin topicci juuri ohc turbotuksesta ku ko. henkilö ei jaksanut offtopiccia lukea tjsp.
Eli jos pännii se että joku ei mielestänne ole käyttänyt hakua tarpeeksi pitkään löytääkseen vastauksen ,niin jättäkää vastaamatta. Älkää kirjoittako hevonpaskaa joka sit tuhoo muuten niin käyttökelvollisen topicin.
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 23. 16:04:33 2004
Se auto ei kuiteskaan liiku sillä 0,5bar mihinkään ja kaikke menee ohi oikeelta ja vasemmalta ja alkaa vituttaan. Niin miksi ei tehdä heti kunnolla että siitä saisi edes vähän jotain tehoakin ?
Koska se on ihan varmaan et se 0,5bar ei jaksa naurattaa yhtä iltaa kauempaa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 16:23:05 2004
koska raha ei kasva puissa.
Ja toisekseen, olen ollut ihan tyytyväinen tämän 2litrasen tehoihin tähänkinmennessä. Ja aika huomattava se muutos kyllä on vaikka tehoja ei tulis paljo lisää, sillä kyllä vääntöä tulee lisää.
Tietty sen sais vaparinakin sinne 200 hepan paikeille ku kunnolla rakentas, mut se sit maksaiskin. Kesän rakenteluun budjetoin noin 1000e rahaa, mikä ei vapariprojektiin riittäs mitenkään. Vaikka 200heppaa vaparina irtoiskin, niin se vääntö jää samaan kuin mitä 0,5bar turbotuksella saa vakiosta.
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Viesti
Kirjoittaja razorass » Pe Heinäkuu 23. 16:44:36 2004
Eräs 11sek. katuauton omistaja sanoi minulle kerran että 200hp vapaastihengittävä maksaa 10tmk, ja 200hp turbo 20tmk kun homma tehdään edes jotenkin oikein. Kokeilin teorian paikkansa pitävyyttä ja nyt on tyhjästä rakennettu 150+hp 210+nm vapari jonka kustannukset kaikkineen tähän mennessä 2500e +säädöt 700e. Tosin kestävyys onkin sitten endurance luokkaa... (toivon..)
edit; Miten tämä liittyy alkuperäiseen aiheeseen on ilmeisesti sivuseikka.
ha
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Pe Heinäkuu 23. 17:33:28 2004
<Kokeilin teorian paikkansa pitävyyttä ja nyt on tyhjästä rakennettu 150+hp 210+nm vapari jonka kustannukset kaikkineen tähän mennessä 2500e +säädöt 700e>
Uskaltasin väittää että samoihin arvoihin pääsen minä, ja rahaa ei kulu kun <1500e. Tosin kestävyys ei välttämättä ole endurance luokkaa, mutta pitää tolla hintaerolla jotakin saada aikaseks.
En tosin tiedä millätavalla tämäkään liittyy topicciin.
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Viesti
Kirjoittaja razorass » Pe Heinäkuu 23. 18:41:55 2004
hawkki kirjoitti:<Kokeilin teorian paikkansa pitävyyttä ja nyt on tyhjästä rakennettu 150+hp 210+nm vapari jonka kustannukset kaikkineen tähän mennessä 2500e +säädöt 700e>
Uskaltasin väittää että samoihin arvoihin pääsen minä, ja rahaa ei kulu kun <1500e. Tosin kestävyys ei välttämättä ole endurance luokkaa, mutta pitää tolla hintaerolla jotakin saada aikaseks.
En tosin tiedä millätavalla tämäkään liittyy topicciin.
Kyllähän enemmän nimellistä tehoa saa paperille jo varmaan alle tonnin. Koneen voi rakentaa niin monella tapaa... Ja tuossa hinnassa on muualla teetettyjä koneistuksia 260e, teetettyä työtä 0e, moottorin osat saan suoraan maahantuojilta, listahinnoilla voi laskea n. +1ke.
Doh, Vieläkään ei liity topicciin.

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » La Heinäkuu 24. 20:15:27 2004
razorass kirjoitti:hawkki kirjoitti:<Kokeilin teorian paikkansa pitävyyttä ja nyt on tyhjästä rakennettu 150+hp 210+nm vapari jonka kustannukset kaikkineen tähän mennessä 2500e +säädöt 700e>
Uskaltasin väittää että samoihin arvoihin pääsen minä, ja rahaa ei kulu kun <1500e. Tosin kestävyys ei välttämättä ole endurance luokkaa, mutta pitää tolla hintaerolla jotakin saada aikaseks.
En tosin tiedä millätavalla tämäkään liittyy topicciin.
Kyllähän enemmän nimellistä tehoa saa paperille jo varmaan alle tonnin. Koneen voi rakentaa niin monella tapaa... Ja tuossa hinnassa on muualla teetettyjä koneistuksia 260e, teetettyä työtä 0e, moottorin osat saan suoraan maahantuojilta, listahinnoilla voi laskea n. +1ke.
Doh, Vieläkään ei liity topicciin.

Kyllähän yhden holsetin ja parin klemmarin ja putkenpätkän kanssa saa vaikka 400hp / 8sek

Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Ti Heinäkuu 27. 13:12:36 2004
noniin, eli eilen sain asennettua välijäähyttimen. Oishanse paljon autanut jos joku ois viittinyt kertoa että se cosan välijäähy menee heittämällä kiinni.
Eli jouduin laskemaan syyläriä välijäähyttimen verran, tämän tein silleen että tein pitkät pultit joihin cosan jäähdyttimen korkuiset putket, prikoilla kiristin sen sit syylärin ja rungon väliin, tiputtaen syyläriä alaspäin.yläpään kiinnityksen hoidin omalla patentilla.
-
potsi
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Viesti
Kirjoittaja potsi » Ti Heinäkuu 27. 13:31:21 2004
hawkki kirjoitti:noniin, eli eilen sain asennettua välijäähyttimen. Oishanse paljon autanut jos joku ois viittinyt kertoa että se cosan välijäähy menee heittämällä kiinni...
AkiS kirjoitti:...Mut minä laittaisin cossun vakio tiivisteen, ja cossun välijäähyn. Se välijäähy mahtuu syylärin eteen komeasti, laske syyläriä tarvittaessa. Mulla laskettu syyläriä varmaan 10 senttiä...

Jäsen 488
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ti Heinäkuu 27. 13:51:48 2004
AkiS kirjoitti:Tää on just kun näitä turbotus kyssäreitä tulee aika usein että eikö tosiaan löydy jo valmiina sitä tietoa jostain..?
Mut minä laittaisin cossun vakio tiivisteen, ja cossun välijäähyn. Se välijäähy mahtuu syylärin eteen komeasti, laske syyläriä tarvittaessa. Mulla laskettu syyläriä varmaan 10 senttiä...
Minunkin samanlainen patenttini on ollut joskus kuvineen näytillä, yläpäässä on m6 ruuviset värinänvaimentimet ruuvattuna kiinni 2WD cooleriin ja pienet kulmaraudat vaimentimen ja syylärin välissä. Alapäässä pitkät pultit ja noin 10cm putket.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Ti Heinäkuu 27. 13:53:35 2004
tuo se hämäsikin

siinä sanottiin että mahtuu sen eteen komiasti, ja laske tarvittaessa.
jutun idea kuitnekin oli että se mahtu ainoastaan syylärin päälle, ei eteen, ja laskea tarvitsi välttämättä, ei tarvittaessa, sillä se tuli sen päälle eikä eteen.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ti Heinäkuu 27. 14:04:10 2004
Miksi kaikki pitää sanoa valmiiksi? Eikö muka yhtään tullut hyvä mieli, kun itse hoksasi jotain, ilman foorumin apua?
Mulle on ainakin sama, vaikka pyörä on jo keksitty. Jos sen itse keksin uudelleen, tulee siitä hyvä fiilis.
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Ti Heinäkuu 27. 15:26:04 2004
kyllähän se näin on.
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Ti Heinäkuu 27. 22:10:12 2004
Nojoo ite en muistanu että cosan jäähy oli alkuperäisasennuksena siinä syylärin päällä, kun oma cooleri täyttää puolikeulaa ja on siis syylärin edessä...........
Ainii ja mulla on vielä rälläköity alaosa pois tuosta palkista mikä menee tossa keskellä... missä on konepellin lukko kiinni... no kyl te tiiättte...
sai cuuleria nostettua parisenttiä ylemmäs.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Heinäkuu 28. 0:49:21 2004
AkiS kirjoitti:missä on konepellin lukko kiinni...
Lukkopelti?
joo tosta kestävyydestä. joskus oli noista formuloitten heposista juttua jossain ohjelmassa, ja arvioitiin että formulan koneesta saa varmasti yli 1200 heppaa ulos, mutta kestoikä on laskettavissa minuuteissa, eikä kauhean montaa sellaista tarvita. olisiko ollut 30 min max.
ja ei, tämäkään ei liittynyt aiheeseen mitenkään.
-
L@RE
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja L@RE » Ke Heinäkuu 28. 1:14:21 2004
Bemarin inssi tuumas heidän F1-koneen kestosta että 3,5 bar ahtopaineella koneen pitäisi kestää 10 tuntia, mutta 4,5 barilla se kestää vain 15 min.
Tehoista että kisassa 3,9 bar/900 hv. Ahtoja lisäämällä 1200hv mutta heidän jarrupenkki ei kestä kuin 1100hv. 1500hv olisi mahdollista mutta ei enää luotettavasti.
Litratehot on ollut kohdallaan kun konekin oli alle 1500cm3.
Näin 80-luvulla.
Niin, ja niitä Cossun coolereita on mahdutettu tavan Sierroissa myös
sinne syylärin alapuolelle.
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Ke Heinäkuu 28. 14:38:26 2004
L@RE kirjoitti:
Niin, ja niitä Cossun coolereita on mahdutettu tavan Sierroissa myös
sinne syylärin alapuolelle.
joo mutta tulee hiiiirveän pitkät ahtoputket ja kaaaaaauheasti viivettä...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69