OHC kansien ja imusarjojen sopivuus keskenään

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

OHC kansien ja imusarjojen sopivuus keskenään

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Elokuu 2. 10:53:11 2004

Eli mitenkähän tällaset osat sopii keskenään ku tarttis 1.6 ohc lohkoon ja kanteen laittaa IS imusarja

is Imusarja ei ilmeisesti ole yhteensopiva 1.6 E-max lohkoon?

Eli ilmeisesti 1.6 E-MAX lohkoon on turha sovittaa 2.0is OHC kantta koska poraus on eri?

Entä sopiiko normi 1.6 lohkoon 2.0 IS kansi?


Nyt tarttis hiukan apuja kun itellä ei oo palikoita millä kokeilla sopivuuksia :roll:
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Elokuu 2. 11:03:57 2004

E-maxista ei käsityksiä, niitä kun olen pyrkinyt välttämään, mutta noi muut kysymäsi kyllä onnistuu.

Tallilla on 1.6ohc ja 2.0i ohc koneet. Tuu sinne ihmettelemään. Ja tuo torxisarja, niin saadaan kansi irti ;)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Elokuu 2. 15:03:30 2004

No helvetti :D , pitää tänään yrittää sitten vähän mittailla ja sommitella
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 2. 16:42:59 2004

2.0L kannen palotila taitaa mennä ohi e-maxin 81.3mm porauksesta, mutta ei se omankaan kannen palotila taida ihan porauksen sisällä pysyä.
Is-imusarjan voi kyllä laittaa muihin kansiin, kun isontaa kanavaa yläreunasta, että bensa mahtuu suihkuamaan. IS-imusarjan kanavat on niin isot, että kanavien lähtöjä pitää suurentaa ettei jää pykälää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Elokuu 2. 18:44:27 2004

Meikäläinen putoo rattailta ihan väkisin, mikä ihanuus noissa 1.6:ssa oikein on, nää e-max jutut on mulle täysin utopiaa, ihan mielenkiinnosta miksi sellainen pitää olla? :?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Elokuu 2. 19:16:58 2004

SHR kirjoitti:Meikäläinen putoo rattailta ihan väkisin, mikä ihanuus noissa 1.6:ssa oikein on, nää e-max jutut on mulle täysin utopiaa, ihan mielenkiinnosta miksi sellainen pitää olla? :?
samaa olen minäkin miettinyt.
tietenkin jos pitää porauksen vakiona, niin on melkoiset sylinterin seinämä vahvuudet vaikka nitrolle. siitä en sitten tiedä onko putket ylä/alapäästään sen vahvemmin kiinni kuin muissakaan lohkoissa. ja haittapuolena paksulle seinälle on heikompi lämmönjohtuminen vesitilaan.
jotkut ovat sitten tehneet budjetti koneita kavereilta saaduilla vanhoilla 2.0 STD männillä ja on maksettu vain poraus+uudet renkaat :D
kestää porata vakiokäyttöön, mutten kyllä kokeilisi cossun std männillä + ahtimella

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 2. 22:15:44 2004

1.8 kannessa palotilan pituus 86.2mm ja 2.0 91.5mm.

Ei e-max ainakaan kestä porata 2.0 männille, 1.8 ja vanha 1.6 lohko taitaa kestää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Elokuu 2. 22:55:43 2004

Osa 164 -lohkoista kestää; tästä oli keskustelua just, en muista otsikkoa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ti Elokuu 3. 9:16:08 2004

Noh kerrotaan nyt sitten kaikille kun tuo näyttää taas herättävän keskustelua

Eli talven projektina on koko auton purku ja hiekkapuhallus maalaus + toisen tekniikan laitto

Se miksi tuonne ois tulossa 1.6max on se että semmonen löytyy uutena tosta nurkista ja sitä on hyvä käyttää sovitys moottorina että saan niputettua auton ja sovitettua osat ruiskut jne paikalleen.
Yksinkertaiseti AIKA ja resurssit ei todellakaan riitä rupeemaan vielä tekee sinne 2.0 konetta ja katsastuksessa tarvittavia muutoksia jne hommaa on talveks jo ihan tarpeeks.

Seuraavana talvena on sitten kunnon moottorin vuoro kun koppa on kunnossa

"Jokainen taaplaa tyylillään"

Osat on mittailtu tallilla ja ruiskukin kiitos jallun
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Elokuu 3. 9:54:47 2004

Joo kun meikäläinen on aina laskenut niin että maailma on kumpiakin pullollaan niin miksi ei laita 2.0 kun saman maksaa ja painaa ja teettää ja kun mk2 saa laittaa ilman mitään ihmeyksiä. 9" takajarrut ja vaikka wc-palkki ei ihmeitä maksa jos on yhtään aktiivinen etsimään. 1.6 alkaa tod.näk. nopeesti ahdistaa kun ei juuri tapahdu ja töitä joutuu tekemään, mä laittaisin samalla pukeille nostolla ja ähräämisellä isomman plokin, mutta kukin saa taaplaa niinkuin haluaa :)

Ps. tulin tohon tulokseen kun olin 17v kun testailin mk2 vakio kentillä ja mihkään ei mene. Hankin sitten kesätyö rahoilla sierran 2.0 + 4v isoaski + Rs taka-akseli, lopputulos ei kaduttanu, ajelin ++100tkm :wink:

Vastaa Viestiin