Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Joni_R
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Joni_R » Ma Elokuu 2. 10:53:11 2004
Eli mitenkähän tällaset osat sopii keskenään ku tarttis 1.6 ohc lohkoon ja kanteen laittaa IS imusarja
is Imusarja ei ilmeisesti ole yhteensopiva 1.6 E-max lohkoon?
Eli ilmeisesti 1.6 E-MAX lohkoon on turha sovittaa 2.0is OHC kantta koska poraus on eri?
Entä sopiiko normi 1.6 lohkoon 2.0 IS kansi?
Nyt tarttis hiukan apuja kun itellä ei oo palikoita millä kokeilla sopivuuksia

Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography
http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ma Elokuu 2. 11:03:57 2004
E-maxista ei käsityksiä, niitä kun olen pyrkinyt välttämään, mutta noi muut kysymäsi kyllä onnistuu.
Tallilla on 1.6ohc ja 2.0i ohc koneet. Tuu sinne ihmettelemään. Ja tuo torxisarja, niin saadaan kansi irti

-
Joni_R
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Joni_R » Ma Elokuu 2. 15:03:30 2004
No helvetti

, pitää tänään yrittää sitten vähän mittailla ja sommitella
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography
http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 2. 16:42:59 2004
2.0L kannen palotila taitaa mennä ohi e-maxin 81.3mm porauksesta, mutta ei se omankaan kannen palotila taida ihan porauksen sisällä pysyä.
Is-imusarjan voi kyllä laittaa muihin kansiin, kun isontaa kanavaa yläreunasta, että bensa mahtuu suihkuamaan. IS-imusarjan kanavat on niin isot, että kanavien lähtöjä pitää suurentaa ettei jää pykälää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ma Elokuu 2. 18:44:27 2004
Meikäläinen putoo rattailta ihan väkisin, mikä ihanuus noissa 1.6:ssa oikein on, nää e-max jutut on mulle täysin utopiaa, ihan mielenkiinnosta miksi sellainen pitää olla?

-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ma Elokuu 2. 19:16:58 2004
SHR kirjoitti:Meikäläinen putoo rattailta ihan väkisin, mikä ihanuus noissa 1.6:ssa oikein on, nää e-max jutut on mulle täysin utopiaa, ihan mielenkiinnosta miksi sellainen pitää olla?

samaa olen minäkin miettinyt.
tietenkin jos pitää porauksen vakiona, niin on melkoiset sylinterin seinämä vahvuudet vaikka nitrolle. siitä en sitten tiedä onko putket ylä/alapäästään sen vahvemmin kiinni kuin muissakaan lohkoissa. ja haittapuolena paksulle seinälle on heikompi lämmönjohtuminen vesitilaan.
jotkut ovat sitten tehneet budjetti koneita kavereilta saaduilla vanhoilla 2.0 STD männillä ja on maksettu vain poraus+uudet renkaat
kestää porata vakiokäyttöön, mutten kyllä kokeilisi cossun std männillä + ahtimella
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 2. 22:15:44 2004
1.8 kannessa palotilan pituus 86.2mm ja 2.0 91.5mm.
Ei e-max ainakaan kestä porata 2.0 männille, 1.8 ja vanha 1.6 lohko taitaa kestää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Elokuu 2. 22:55:43 2004
Osa 164 -lohkoista kestää; tästä oli keskustelua just, en muista otsikkoa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Joni_R
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Joni_R » Ti Elokuu 3. 9:16:08 2004
Noh kerrotaan nyt sitten kaikille kun tuo näyttää taas herättävän keskustelua
Eli talven projektina on koko auton purku ja hiekkapuhallus maalaus + toisen tekniikan laitto
Se miksi tuonne ois tulossa 1.6max on se että semmonen löytyy uutena tosta nurkista ja sitä on hyvä käyttää sovitys moottorina että saan niputettua auton ja sovitettua osat ruiskut jne paikalleen.
Yksinkertaiseti AIKA ja resurssit ei todellakaan riitä rupeemaan vielä tekee sinne 2.0 konetta ja katsastuksessa tarvittavia muutoksia jne hommaa on talveks jo ihan tarpeeks.
Seuraavana talvena on sitten kunnon moottorin vuoro kun koppa on kunnossa
"Jokainen taaplaa tyylillään"
Osat on mittailtu tallilla ja ruiskukin kiitos jallun
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography
http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ti Elokuu 3. 9:54:47 2004
Joo kun meikäläinen on aina laskenut niin että maailma on kumpiakin pullollaan niin miksi ei laita 2.0 kun saman maksaa ja painaa ja teettää ja kun mk2 saa laittaa ilman mitään ihmeyksiä. 9" takajarrut ja vaikka wc-palkki ei ihmeitä maksa jos on yhtään aktiivinen etsimään. 1.6 alkaa tod.näk. nopeesti ahdistaa kun ei juuri tapahdu ja töitä joutuu tekemään, mä laittaisin samalla pukeille nostolla ja ähräämisellä isomman plokin, mutta kukin saa taaplaa niinkuin haluaa
Ps. tulin tohon tulokseen kun olin 17v kun testailin mk2 vakio kentillä ja mihkään ei mene. Hankin sitten kesätyö rahoilla sierran 2.0 + 4v isoaski + Rs taka-akseli, lopputulos ei kaduttanu, ajelin ++100tkm
