4x4 sierran etuperän irroitus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

4x4 sierran etuperän irroitus

Viesti Kirjoittaja *TH* » Pe Lokakuu 8. 23:06:45 2004

eli pystyykö 4x4 dohc sierran etuperän irrottamaan ilman koneen irtiottoa?
etummainen ,alin pultti jää palkin taakse? (neljällä kiinni lohkossa?)
(jos joku irroittanut ,vastatkaa ,meinasin viel tänään irroittaa)
Viimeksi muokannut *TH*, Pe Lokakuu 8. 23:21:41 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 8. 23:19:02 2004

no ei ainakaan cosan manuaali puhu mitään moottorin pois nostamisesta, mutta en ole koskaan kokeillut ottaa sitä pois. no varmaa tietoa tulee pian perästä kun joku homman tehny kertoo.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Lokakuu 9. 0:13:24 2004

Murikan puolellahan on 3 pulttia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » La Lokakuu 9. 8:28:01 2004

Jos on yhtään vastaava kuin V6:ssa niin kyllä aika karsea vääntö on. Konetta pitää saada siirrettyä sivusuunnassa jonkin verran ja palkki oli muistaakseni pahasti tiellä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » La Lokakuu 9. 9:19:27 2004

se saattaapi olla helpoin ottaa siten irti että päästää sen etupalkin irti koneesta ja rungosta.. ilman sen irroitusta voipi olla mahdoton homma. en ole varma, mutta itse en ainakaan nelikko cossusta saanut sitä sopimaan pois ennenkuin otin palkin alas.. ja ei sen palkin paljon tartte alemmas tulla kun alkaa sopimaan, eli ei välttämättä tartte ottaa ohj.teh.putkia irti jne..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: ..

Viesti Kirjoittaja PasiZ » La Lokakuu 9. 11:53:51 2004

Timo kirjoitti:se saattaapi olla helpoin ottaa siten irti että päästää sen etupalkin irti koneesta ja rungosta.. ilman sen irroitusta voipi olla mahdoton homma. en ole varma, mutta itse en ainakaan nelikko cossusta saanut sitä sopimaan pois ennenkuin otin palkin alas.. ja ei sen palkin paljon tartte alemmas tulla kun alkaa sopimaan, eli ei välttämättä tartte ottaa ohj.teh.putkia irti jne..
Kesällä olin irroittelemassa moista, eikä tarvii purkaa muuta kuin alaripustus eli kallistuksenvakaaja irti ja vetarit pois, sen jälkeen perän kimppuun... Piukka se on tuolla konstilla, mutta kyllä palkitsee...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Lokakuu 9. 17:00:14 2004

PasiZ kirjoitti: Kesällä olin irroittelemassa moista, eikä tarvii purkaa muuta kuin alaripustus eli kallistuksenvakaaja irti ja vetarit pois, sen jälkeen perän kimppuun... Piukka se on tuolla konstilla, mutta kyllä palkitsee...
näin se tuolla fordin ohjeissa neuvottiin kanssa. ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, voisi vaikka sanoa että ne on jokseenkin parhaat ja nopeimmat keinot homman suorittamiseen, noi fordin ohjeistukset.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 10. 13:19:52 2004

hyvä tietää et sen saa noinkin pois, täytyy nimittäin tunnustaa että auto oli keula pystyssä pitkään ja en saanut sitä sopimaan sieltä pois, ei sitten m illän..liekö voiman puutetta.. ja salille mars..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

Viesti Kirjoittaja *TH* » Su Lokakuu 10. 21:00:22 2004

kiitokset vastauksista, huomasin kanssa ,ettei ollut neljättä pulttia palkin takana piilossa , vaan pelkällä kolmella pultilla kiinni.
helpottaa paljon kun vinssaa konetta n. 5cm ylöspäin (öljypohjan läpi tuleva vetari menee aika pitkälle perän sisään ,eli palkin takia ahdasta)

pm_cos
Viestit: 7
Liittynyt: To Toukokuu 6. 16:35:45 2004

Viesti Kirjoittaja pm_cos » Ma Lokakuu 11. 9:23:37 2004

Jos öljypohjan läpi menevän väliakselin irrottaa ensin, niin ainakin 4x4 cossussa etuperän saa irti ilman palkin irrottamista.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 11. 16:00:00 2004

juu mulla oli se akseli kiinni..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin