no niin, lambdat on paikallaan, kiitos niistä sierra friikille.
napajärjestys ei tuntunut mun boksissa samalta (liekö boksi jostain muusta kun sierrasta) mutta värien perusteella sit kytkin.. eli lambdat on 2-johtoiset (signaali+maa), maajohdot vedin samaa pisteeseen kun boksin maa, signaalit ohjeen mukaan sinivalkoiseen ja sinimustaan johtoon. boksille meni 2 sinimustaa mutta hetken tutkailu osoitti toisen yhtyvät maajohtoon (!) joten oli helppo arpoa kumpaanko laittaa.
ekat testilenkit; auto ei kylmänä tarvinnu bensanpoistokaasutusta

niinku ennemmin eli jaksoi käydä vaikka tyhjäkäynnillä autoa siirtelin. maantielle mennessä huomasin 4500rpm kohdalla esiintyneen nykäyksen häipyneen ja kone veti nyt alhaalta paremmin, kaasuunkin se vastaa nyt paremmin (sehän siis kävi ennemmin ilm. "hätäkäytöllä" ku ei saanu lambdatietoja lainkaan).
lämpimän koneen starttaus on tapahtunut tähän asti kaasu pohjassa pitkässä startilla, nyt lähtee kaasuun koskematta ja on heti valmis - siis just niinkuin pitääkin. kyllä tuntuu olevan happiantureilla iso merkitys..

vielä pitäis päästömittaus tehä, jos sekin on ok niin kaikki hyvin.
samalla siinä vaihtelin ohjaustehostimen vuotavan paineletkun, uusi fordilla 88eur, mallin mukaan hydrauliikkaliikkeessä teetetty 15,30eur...
Nurmo kiittää ja on tyytyväinen
