EFI OHC Kaasuläppien ja runkojen erot?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

EFI OHC Kaasuläppien ja runkojen erot?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 5. 18:32:37 2004

Ittellä on ollu kahdenlaisia kaasuläppähärdellejä käsissä, on ollu sellaista missä läpässä on pieni reikä ja rungossa useampia letkupaikkoja. Sitten on ollut sellaista jossa läpässä ei ole reikää, eikä rungossakaan ole kuin yksi letkun paikka.

Onko vielä muunlaisia kokoonpanoja ja miksi moisia eroja noissa on? Ja missä vaiheessa/mallissa nuo muuttuvat? Mikähän merkitys tuolla pienellä reijällä tuossa läpässä on?
Jäsen #606

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: EFI OHC Kaasuläppien ja runkojen erot?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Joulukuu 7. 0:00:55 2004

olafu kirjoitti:Ittellä on ollu kahdenlaisia kaasuläppähärdellejä käsissä, on ollu sellaista missä läpässä on pieni reikä ja rungossa useampia letkupaikkoja. Sitten on ollut sellaista jossa läpässä ei ole reikää, eikä rungossakaan ole kuin yksi letkun paikka.

Onko vielä muunlaisia kokoonpanoja ja miksi moisia eroja noissa on? Ja missä vaiheessa/mallissa nuo muuttuvat? Mikähän merkitys tuolla pienellä reijällä tuossa läpässä on?
se pieni reikä tarjoaa tyhjäkäynti-ilmaa, koska esim. iS mallien tyhjäkäyntiventtiili on joko auki tai kiinni. Oikeaoppisesti säädettynä läpän siis kuuluu olla kiinni, eikä tyhjäkäyntiä kuuluisi säätää siitä ruuvista joka estää läpän kiinnihirttämisen kaasu nostettaessa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin