fordin tarvike vanteet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
fordin tarvike vanteet
luin tuulilasista että Fordissa olevissa aluvanteissa
pitää olla vanteen sisäpuolella, siis jarrulevyä
vastaan olevassa pinnassa, kolot kupupäistä
jarrulevyn kiinnikeruuvia varten.
omissa orkkisvanteissa kolot löytyi.
nyt jäi vaivaamaan onko näin myös hyvä maineisissa
tarvike vanteissa (Ronal,Azev,Borbet) ?
ko. jutussa sanottiin myös että asia vaikuttaa yleiseen
jarrulevyjen kieroitumiseen ?
pitää olla vanteen sisäpuolella, siis jarrulevyä
vastaan olevassa pinnassa, kolot kupupäistä
jarrulevyn kiinnikeruuvia varten.
omissa orkkisvanteissa kolot löytyi.
nyt jäi vaivaamaan onko näin myös hyvä maineisissa
tarvike vanteissa (Ronal,Azev,Borbet) ?
ko. jutussa sanottiin myös että asia vaikuttaa yleiseen
jarrulevyjen kieroitumiseen ?
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
- Paikkakunta: Lahti
Ei ainakaan omissa Tekno aluvanteissa ollu koloa ja todennäköisesti siitä syystä meni kesän aikana levyt kieroiksi ja vaihtoon.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-
- Ylläpitäjä
Re: fordin tarvike vanteet
Milloin jarrulevyt ovat olleet kiinni kupupäisillä ruuveillaEku kirjoitti:luin tuulilasista että Fordissa olevissa aluvanteissa
pitää olla vanteen sisäpuolella, siis jarrulevyä
vastaan olevassa pinnassa, kolot kupupäistä
jarrulevyn kiinnikeruuvia varten.
omissa orkkisvanteissa kolot löytyi.
nyt jäi vaivaamaan onko näin myös hyvä maineisissa
tarvike vanteissa (Ronal,Azev,Borbet) ?
ko. jutussa sanottiin myös että asia vaikuttaa yleiseen
jarrulevyjen kieroitumiseen ?
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
En ole koskaan nähny kupupäistä jarrulevyn kiinnitysruuvia, jos olisi ja vanteen napaa vastaava pinta on suora, niin eihän se vanne käy siihen tekmälläkään. Eli en ymmärrä miten se vaikuttaisi jarrulevyn kieroontumiseen?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Mulla oli Cossussa yhdessä pultissä prikka joka piti levyä paikallaan kun pyörä on irti. Alkuperäisissä vanteissa pultinreikä on niin iso, että prikka mahtuu reiän sisään. Ostin uudet vanteet ja laitoin kiinni, ja jonkin ajan kuluttua alkoi renkaat ja jarrut täristämään. Huomasin asian kun otin vanteet irti, niin jarrulevy oli pintaruosteessa kohdasta jossa vanteen pitäisi olla kiinni jarrulevyssä. Vanteessa oli prikan kohdalla painauma. Prikka pois -> renkaiden tärinä loppui, mutta jarrut täristi edelleen, eli levyt ehti mennä kieroiksi.
Yleensä jos jarrulevyssä on kiinnitysruuvi, se on uppokannalla, ainakin mitä minä olen nähnyt.
Yleensä jos jarrulevyssä on kiinnitysruuvi, se on uppokannalla, ainakin mitä minä olen nähnyt.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
- Paikkakunta: Lahti
Itselläni kävi juuri samalla tavalla ja nyt on molemmilta puolilta edestä prikat pois.Turbo_IS kirjoitti:Mulla oli Cossussa yhdessä pultissä prikka joka piti levyä paikallaan kun pyörä on irti. Alkuperäisissä vanteissa pultinreikä on niin iso, että prikka mahtuu reiän sisään. Ostin uudet vanteet ja laitoin kiinni, ja jonkin ajan kuluttua alkoi renkaat ja jarrut täristämään. Huomasin asian kun otin vanteet irti, niin jarrulevy oli pintaruosteessa kohdasta jossa vanteen pitäisi olla kiinni jarrulevyssä. Vanteessa oli prikan kohdalla painauma. Prikka pois -> renkaiden tärinä loppui, mutta jarrut täristi edelleen, eli levyt ehti mennä kieroiksi.
Yleensä jos jarrulevyssä on kiinnitysruuvi, se on uppokannalla, ainakin mitä minä olen nähnyt.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-
- Ylläpitäjä
Focuksessa ja mk3 Fiestassa on mulla kans ollut jousiprikka pitämässä jarrulevyä paikallaan. Tuo kieroutumisongelma on käsittääkseni usein juuri nuiden prikkojen ansiota. Toisaalta vanhemmat foordit käyttävät myös vain nelipulttista napaa...
Olisko jollakin tietoa miten napa kestäisi jos siihen porauttaisi 5x100 tai 5x108 jaon? Toisaalta, kai sitä voisi kysyä mitä tuollaisen etunavan koneistaminen kustantaisi
Olisko jollakin tietoa miten napa kestäisi jos siihen porauttaisi 5x100 tai 5x108 jaon? Toisaalta, kai sitä voisi kysyä mitä tuollaisen etunavan koneistaminen kustantaisi

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi