OHC EFI + 1.6 kansi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henkku007
Ylläpitäjä

OHC EFI + 1.6 kansi

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ma Tammikuu 10. 17:17:36 2005

Elikkäs kohta pitäis mennä laittaa tohon ohari efii tommonen 1.6 kansi kii, siinon isot venttiilit, vakio nokka.

Tuleeko puristukset liian kovaksi? Kokemuksia kaivataan ?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Tammikuu 10. 17:45:40 2005

siis ilmeisesti oot pulttaamassa sitä 2.0 alakertaan kii?

puristussuhteeksi tulee n 11,5:1 tuolla konstruktiolla. jos sulla on tallessa hyvä 2.0 nokka-akseli niin vaihda se siihen 1.6 kanteen, 1.6 nenä on miedompi kun 2.0.

kunhan vaan ei nakuta niin kaikki hyvin.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ma Tammikuu 10. 17:48:46 2005

Ei periaatteessa ole 2litrasen nokkaa missään =/

Olisiko järkevämpää hakea miltei naapurista IS:n täydellinen kansi ?

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Tammikuu 10. 19:02:09 2005

noi puristukset olis vaan aika mukavan korkeet ja voihan sitä ensin kokeilla sillä 1,6 kepillä ja jos tuntuu ettei futaavan hyvin ni hommaa sitten sen 2.0 kepin.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Tammikuu 10. 20:11:00 2005

rs11 kirjoitti:noi puristukset olis vaan aika mukavan korkeet ja voihan sitä ensin kokeilla sillä 1,6 kepillä ja jos tuntuu ettei futaavan hyvin ni hommaa sitten sen 2.0 kepin.
Ainoo haitta puoli, että joutuu ottamaan kannen taas irti! Kun perkeleet ovat suunnitellut sen purkautumaan (nokan) taaksepäin. :roll:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Tammikuu 10. 20:24:10 2005

se huono puoli siinä kyllä on,et joutuu näkeen sit vähä enemmän vaivaa jos se 1,6 keppi ei tunnu hyvältä ja tietysti hiukan palaa eurojaki.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Tammikuu 10. 20:46:13 2005

Hommaa mielummin kanteen käypä nokka, jos kerran on hyvä kansi. Mitä rajumpi nokka, sitä kovemmilla puristuksilla voi ajella.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ma Tammikuu 10. 21:35:29 2005

Elikkä en ala ottamaan riskejä, ja ei millään jaksaisi venailla enään, joten hain sammy :lta ruiskunkannen, misä sisälsi miltei kaiken, vakionokankin.

Tän hetkisen rahatilanteen vuoksi en voi tohon 1.6 ostaa uutta nenäkeppiä, ja en mielellään sitten osta siihen erikseen käytettyä.

Eli tyydyn tuohon vakiokanteen, vien sen huomenna koneistajalle, saa hieman tiirailla kantta ja ehkä hieman viilaa kanavia tj. ja vaikka plaanata sen.

Nyt kanteen uusitaan ainakin venttiilivarren kumit, nenäkepin stefa ja varmaankin nenäkepin laakerit.

Myöhemmin kun rahatilanne on parempi, voisi jonkun hieman kireemmän nokan hommailla.

Kertokaas kokemuksia nokista mitä olette käyttäneet?

Muuten, nyt ois myynnissä 1.6 ohc kansi, 38/45 venttiilit, kanteen on kairattu pienet viisteet ruiskua varten, mutta kansi toimii normaalisti kaasarinkin kanssa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Tammikuu 10. 22:50:41 2005

no mikset laita siitä 2.0 vakiokannesta sitä hyvää nokkaa siihen 1.6 kanteen samalla vaivalla ja saat korkeapuristeisen budjetti-virikoneen?

muista että vakiona puristus on 9,2:1 ja 11,5:1 on hitosti enemmän...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Tammikuu 10. 22:52:12 2005

lisäys vielä. mun turbokoneeseen hiotutin 2.0 vakionokan Lapualla Rintakarin Erkillä, nyt on 288 asteinen ja nostoa 11mm. kuuluu jo käyntiin.. hiominen maksoi 70eur.

niin ja puristuksia tasan 8:1 :-)

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ti Tammikuu 11. 9:05:21 2005

samiharju kirjoitti:no mikset laita siitä 2.0 vakiokannesta sitä hyvää nokkaa siihen 1.6 kanteen samalla vaivalla ja saat korkeapuristeisen budjetti-virikoneen?

muista että vakiona puristus on 9,2:1 ja 11,5:1 on hitosti enemmän...
Samiharju, toimisiko tämä kokoonpano varmasti? En ole varma onko tosta 1.6 kannesta otettu hieman lastua pois, edellinenkään omistaja ei tiennyt, voiko tämä olla haitaksi ?

Edit:
Mää meinasin joskus myöhemmin turbottaa tota, en sitten tiiä toimiiko toi 1.6 kansi siinä.
Pitäis vissii äkkiä päättää mitä tehä, kun olisi jo yksi ostajakin 1.6 kannelle.

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Tammikuu 11. 16:43:23 2005

paperman kirjoitti:
rs11 kirjoitti:noi puristukset olis vaan aika mukavan korkeet ja voihan sitä ensin kokeilla sillä 1,6 kepillä ja jos tuntuu ettei futaavan hyvin ni hommaa sitten sen 2.0 kepin.
Ainoo haitta puoli, että joutuu ottamaan kannen taas irti! Kun perkeleet ovat suunnitellut sen purkautumaan (nokan) taaksepäin. :roll:

Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.
#764

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ti Tammikuu 11. 17:02:39 2005

Ok.

Kyllä mä taidan luopua tosta 1.6 kannesta ja lyyä vaan ton is:n vakiokannen kiinni, menen juuri 10min päästä katsomaan onko koneistamo auki.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Tammikuu 11. 18:34:57 2005

tässäkin pitää ottaa huomioon että kyseessä on sierran vakio EFI ruisku, ei pidä nokan vaihtamisesta esim kentcamssin fr32 ei toimi enään ollenkaan, en kyllä tiedä sitten miten vaikuttaa ruiskun toimintaan toi puristuksien nostaminen.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Tammikuu 11. 20:12:56 2005

Axeman kirjoitti:
paperman kirjoitti:
rs11 kirjoitti:noi puristukset olis vaan aika mukavan korkeet ja voihan sitä ensin kokeilla sillä 1,6 kepillä ja jos tuntuu ettei futaavan hyvin ni hommaa sitten sen 2.0 kepin.
Ainoo haitta puoli, että joutuu ottamaan kannen taas irti! Kun perkeleet ovat suunnitellut sen purkautumaan (nokan) taaksepäin. :roll:

Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.
Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois?? :wink:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Tammikuu 11. 20:17:55 2005

Bootsi kirjoitti:
Axeman kirjoitti:
paperman kirjoitti:Ainoo haitta puoli, että joutuu ottamaan kannen taas irti! Kun perkeleet ovat suunnitellut sen purkautumaan (nokan) taaksepäin. :roll:

Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.
Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois?? :wink:
Joo,mutta ota huomioon kuinka usein ton nokkatikun joutuu ohareissa vaihtaan... :D
#446

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Tammikuu 11. 20:28:12 2005

JRZ kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Axeman kirjoitti:
Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.
Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois?? :wink:
Joo,mutta ota huomioon kuinka usein ton nokkatikun joutuu ohareissa vaihtaan... :D
No jaa tääkin taitaa riippua tapauksesta... Mä nimittäin sanoisin ei koskaan. Hyvää tuuria? :D

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 11. 20:31:47 2005

JRZ kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Axeman kirjoitti:
Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.
Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois?? :wink:
Joo,mutta ota huomioon kuinka usein ton nokkatikun joutuu ohareissa vaihtaan... :D
Toi nokan vaihto kuuluu ohc tapauksessa joka vuotiseen keväthuoltoon :D

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Tammikuu 11. 20:35:50 2005

ohc kirjoitti:
JRZ kirjoitti:
Bootsi kirjoitti: Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois?? :wink:
Joo,mutta ota huomioon kuinka usein ton nokkatikun joutuu ohareissa vaihtaan... :D
Toi nokan vaihto kuuluu ohc tapauksessa joka vuotiseen keväthuoltoon :D
Jaaa ei kyllä meikäläisen oo tarvinnut vaikka polkimessa on ollut vain yksi asento=pohjassa. Tainnut unohtua tarkistaa jotain :wink:

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ti Tammikuu 11. 21:45:49 2005

Voishan sitä tehä siihen tulipeltii jonkun oman nätisti toteutetun poistoreijän nytkun uus kone on asennuksessa, helpottaisi paljon, ja srahaa säästyisi seruaavilla kerroilla kun ei tarvisi tiivisteitä ja mahdollisesti kansipultteja vaihtaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Tammikuu 14. 11:02:08 2005

siis 1.6 kansi 2.0 lohkon päällä NOSTAA puristussuhdetta, turbomoottorissa sitä pitää LASKEA että kestää.. 1.6 kantta ei missään nimessä 2.0 alakerran kanssa yhteen JOS meinaa ahtaa sen..

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Pe Tammikuu 14. 15:04:00 2005

samiharju kirjoitti:siis 1.6 kansi 2.0 lohkon päällä NOSTAA puristussuhdetta, turbomoottorissa sitä pitää LASKEA että kestää.. 1.6 kantta ei missään nimessä 2.0 alakerran kanssa yhteen JOS meinaa ahtaa sen..
Näin minäkin olen käsittänyt, siksi luovuin tuosta 1.6 kannesta.

Vastaa Viestiin