OHC EFI + 1.6 kansi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
OHC EFI + 1.6 kansi
Elikkäs kohta pitäis mennä laittaa tohon ohari efii tommonen 1.6 kansi kii, siinon isot venttiilit, vakio nokka.
Tuleeko puristukset liian kovaksi? Kokemuksia kaivataan ?
Tuleeko puristukset liian kovaksi? Kokemuksia kaivataan ?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Ainoo haitta puoli, että joutuu ottamaan kannen taas irti! Kun perkeleet ovat suunnitellut sen purkautumaan (nokan) taaksepäin.rs11 kirjoitti:noi puristukset olis vaan aika mukavan korkeet ja voihan sitä ensin kokeilla sillä 1,6 kepillä ja jos tuntuu ettei futaavan hyvin ni hommaa sitten sen 2.0 kepin.

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Elikkä en ala ottamaan riskejä, ja ei millään jaksaisi venailla enään, joten hain sammy :lta ruiskunkannen, misä sisälsi miltei kaiken, vakionokankin.
Tän hetkisen rahatilanteen vuoksi en voi tohon 1.6 ostaa uutta nenäkeppiä, ja en mielellään sitten osta siihen erikseen käytettyä.
Eli tyydyn tuohon vakiokanteen, vien sen huomenna koneistajalle, saa hieman tiirailla kantta ja ehkä hieman viilaa kanavia tj. ja vaikka plaanata sen.
Nyt kanteen uusitaan ainakin venttiilivarren kumit, nenäkepin stefa ja varmaankin nenäkepin laakerit.
Myöhemmin kun rahatilanne on parempi, voisi jonkun hieman kireemmän nokan hommailla.
Kertokaas kokemuksia nokista mitä olette käyttäneet?
Muuten, nyt ois myynnissä 1.6 ohc kansi, 38/45 venttiilit, kanteen on kairattu pienet viisteet ruiskua varten, mutta kansi toimii normaalisti kaasarinkin kanssa.
Tän hetkisen rahatilanteen vuoksi en voi tohon 1.6 ostaa uutta nenäkeppiä, ja en mielellään sitten osta siihen erikseen käytettyä.
Eli tyydyn tuohon vakiokanteen, vien sen huomenna koneistajalle, saa hieman tiirailla kantta ja ehkä hieman viilaa kanavia tj. ja vaikka plaanata sen.
Nyt kanteen uusitaan ainakin venttiilivarren kumit, nenäkepin stefa ja varmaankin nenäkepin laakerit.
Myöhemmin kun rahatilanne on parempi, voisi jonkun hieman kireemmän nokan hommailla.
Kertokaas kokemuksia nokista mitä olette käyttäneet?
Muuten, nyt ois myynnissä 1.6 ohc kansi, 38/45 venttiilit, kanteen on kairattu pienet viisteet ruiskua varten, mutta kansi toimii normaalisti kaasarinkin kanssa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Samiharju, toimisiko tämä kokoonpano varmasti? En ole varma onko tosta 1.6 kannesta otettu hieman lastua pois, edellinenkään omistaja ei tiennyt, voiko tämä olla haitaksi ?samiharju kirjoitti:no mikset laita siitä 2.0 vakiokannesta sitä hyvää nokkaa siihen 1.6 kanteen samalla vaivalla ja saat korkeapuristeisen budjetti-virikoneen?
muista että vakiona puristus on 9,2:1 ja 11,5:1 on hitosti enemmän...
Edit:
Mää meinasin joskus myöhemmin turbottaa tota, en sitten tiiä toimiiko toi 1.6 kansi siinä.
Pitäis vissii äkkiä päättää mitä tehä, kun olisi jo yksi ostajakin 1.6 kannelle.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
paperman kirjoitti:Ainoo haitta puoli, että joutuu ottamaan kannen taas irti! Kun perkeleet ovat suunnitellut sen purkautumaan (nokan) taaksepäin.rs11 kirjoitti:noi puristukset olis vaan aika mukavan korkeet ja voihan sitä ensin kokeilla sillä 1,6 kepillä ja jos tuntuu ettei futaavan hyvin ni hommaa sitten sen 2.0 kepin.
Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.
#764
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois??Axeman kirjoitti:paperman kirjoitti:Ainoo haitta puoli, että joutuu ottamaan kannen taas irti! Kun perkeleet ovat suunnitellut sen purkautumaan (nokan) taaksepäin.rs11 kirjoitti:noi puristukset olis vaan aika mukavan korkeet ja voihan sitä ensin kokeilla sillä 1,6 kepillä ja jos tuntuu ettei futaavan hyvin ni hommaa sitten sen 2.0 kepin.
Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.

-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Joo,mutta ota huomioon kuinka usein ton nokkatikun joutuu ohareissa vaihtaan...Bootsi kirjoitti:Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois??Axeman kirjoitti:paperman kirjoitti:Ainoo haitta puoli, että joutuu ottamaan kannen taas irti! Kun perkeleet ovat suunnitellut sen purkautumaan (nokan) taaksepäin.
Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.

#446
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
No jaa tääkin taitaa riippua tapauksesta... Mä nimittäin sanoisin ei koskaan. Hyvää tuuria?JRZ kirjoitti:Joo,mutta ota huomioon kuinka usein ton nokkatikun joutuu ohareissa vaihtaan...Bootsi kirjoitti:Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois??Axeman kirjoitti:
Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.

-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Toi nokan vaihto kuuluu ohc tapauksessa joka vuotiseen keväthuoltoonJRZ kirjoitti:Joo,mutta ota huomioon kuinka usein ton nokkatikun joutuu ohareissa vaihtaan...Bootsi kirjoitti:Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois??Axeman kirjoitti:
Mahtuu se nokka sieltä tulemaan kun otat puhaltimen ja sen puhaltimen suojapellin irti ja poraat tulipeltiin reiän, näin tein itte Sierraani ja mahtuu tulemaan akseli pois kansi paikallaan. Auto oli -85 kolmeovinen Sierra 2.0 koneella.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Jaaa ei kyllä meikäläisen oo tarvinnut vaikka polkimessa on ollut vain yksi asento=pohjassa. Tainnut unohtua tarkistaa jotainohc kirjoitti:Toi nokan vaihto kuuluu ohc tapauksessa joka vuotiseen keväthuoltoonJRZ kirjoitti:Joo,mutta ota huomioon kuinka usein ton nokkatikun joutuu ohareissa vaihtaan...Bootsi kirjoitti: Eikö olis jo ollut helpompi käyttää kansi pois??

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä