Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Ilpo
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Viesti
Kirjoittaja Ilpo » Ti Joulukuu 28. 13:44:31 2004
Tämmöseen törmäsin kerran:
http://home.tiscali.de/rs1600i/16v.htm
Joku saksankielentaitoinen vois tosta jotain ymmärtääkin?
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ke Joulukuu 29. 11:16:03 2004
Alumiininen 16V kansi joka on samaan tapaan kolmiosainen kuin BDA:t aikoinaan. Harmi vain, ettei tuosta artikkelista juuri saanut muuta kuin historiatietoa.
Pitäisköhän selvittää, miten Zetec hattu istuisi CVH:n päälle. On kuulemma jossakin tehtykin moisia muutoksia.
-
Hessu
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Viesti
Kirjoittaja Hessu » Ke Joulukuu 29. 11:36:00 2004
Minä luulin, että Zetecin alakertaa on sovitettu CVH:n kannen alle, mutta voi kai sen toisinkin päin tehdä. Mutta miksi, prosentit?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 29. 13:19:24 2004
Jos haluaa pitää auton 1.6:sena tai jopa 1.3:sena hyvällä iskusuhteella. Myös mäntiä löytyy paremmin CVH koneeseen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Pe Tammikuu 28. 17:44:47 2005
Tehoahan tuolla kerrotaan saatavan enemmän (XR3i:n vakio 105 hv vs tuolla kannella 135 hv), jos nyt oikein tekstiä tulkitsin.
En kyllä täysin ymmärrä, miksi 8-venttiilinen CVH:n kansi jotenkin teoriassa ahdistaisi. Saman kokoisia venttiileitä kun tapaa 2.0 litraisissa koneissa.
Mielenkiintoista tekstiä kuitenkin.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Pe Tammikuu 28. 19:12:45 2005
JesseT kirjoitti:Jos haluaa pitää auton 1.6:sena tai jopa 1.3:sena hyvällä iskusuhteella. Myös mäntiä löytyy paremmin CVH koneeseen.
Katselin noita alakerran mittoja Haynesista, ja teoriassa lienee mahdollista sovittaa RST:n kampura Zetecin lohkoon, kunhan jostain löytää riittävän pitkät kanget. Siinä olis sulle kierrosherkkä kone

-
wili
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja wili » Pe Tammikuu 28. 19:41:26 2005
itse mielestäni olen nähnyt jonkun enkun tollasseen konversion tehny jossai netissä.. hitto ku on sivut ja tallennetut kuvat hukassa..
mikäs muuten tämä.?
Fiesta Mk3 XR2i 16V CVH