CVH 16V

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

CVH 16V

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ti Joulukuu 28. 11:40:21 2004

http://mitglied.lycos.de/ffxr2/treffen/2004mse/02.jpg


Shrickin valmistama prototyyppi. Ilmeisen harvinainen tapaus. :?

Mihin tällaisia on kehitelty? Kellään tietoa historiasta?

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Joulukuu 28. 13:44:31 2004

Tämmöseen törmäsin kerran:

http://home.tiscali.de/rs1600i/16v.htm

Joku saksankielentaitoinen vois tosta jotain ymmärtääkin?
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Joulukuu 29. 11:16:03 2004

Ilpo kirjoitti:Tämmöseen törmäsin kerran:

http://home.tiscali.de/rs1600i/16v.htm

Joku saksankielentaitoinen vois tosta jotain ymmärtääkin?
Alumiininen 16V kansi joka on samaan tapaan kolmiosainen kuin BDA:t aikoinaan. Harmi vain, ettei tuosta artikkelista juuri saanut muuta kuin historiatietoa.

Pitäisköhän selvittää, miten Zetec hattu istuisi CVH:n päälle. On kuulemma jossakin tehtykin moisia muutoksia.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ke Joulukuu 29. 11:36:00 2004

Minä luulin, että Zetecin alakertaa on sovitettu CVH:n kannen alle, mutta voi kai sen toisinkin päin tehdä. Mutta miksi, prosentit?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 29. 13:19:24 2004

Jos haluaa pitää auton 1.6:sena tai jopa 1.3:sena hyvällä iskusuhteella. Myös mäntiä löytyy paremmin CVH koneeseen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Tammikuu 28. 17:44:47 2005

Ilpo kirjoitti:Tämmöseen törmäsin kerran:

http://home.tiscali.de/rs1600i/16v.htm

Joku saksankielentaitoinen vois tosta jotain ymmärtääkin?
Tehoahan tuolla kerrotaan saatavan enemmän (XR3i:n vakio 105 hv vs tuolla kannella 135 hv), jos nyt oikein tekstiä tulkitsin.

En kyllä täysin ymmärrä, miksi 8-venttiilinen CVH:n kansi jotenkin teoriassa ahdistaisi. Saman kokoisia venttiileitä kun tapaa 2.0 litraisissa koneissa.

Mielenkiintoista tekstiä kuitenkin.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Tammikuu 28. 19:12:45 2005

JesseT kirjoitti:Jos haluaa pitää auton 1.6:sena tai jopa 1.3:sena hyvällä iskusuhteella. Myös mäntiä löytyy paremmin CVH koneeseen.
Katselin noita alakerran mittoja Haynesista, ja teoriassa lienee mahdollista sovittaa RST:n kampura Zetecin lohkoon, kunhan jostain löytää riittävän pitkät kanget. Siinä olis sulle kierrosherkkä kone :wink:

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Tammikuu 28. 19:41:26 2005

itse mielestäni olen nähnyt jonkun enkun tollasseen konversion tehny jossai netissä.. hitto ku on sivut ja tallennetut kuvat hukassa..

mikäs muuten tämä.?
Fiesta Mk3 XR2i 16V CVH

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Vastaa Viestiin