Jenkarajoitin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Jenkarajoitin

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Maaliskuu 7. 14:19:43 2005

Asensin ohc mottiin lucasin kärjettömän sytytyksen ja nyt rajoitin ottaa juuri kun koppi alkaisi kulkea eli n. 7000 kierroksen kohdalla pätkäisee sytytyksen...saako rajoitinta pois mitenkään?Pääseekö tonne boxiin kurkkaamaan ilman että hajoaa?

Kärellinen jakaja oli siinä parempi että se otti sen +8000jenkaa mutta käret ei enää sitten kestä...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Maaliskuu 8. 15:55:26 2005

Ei pitäisi olla rajoitinta tulitikkuloodas ainakaan alle 8000rpm...
Olisko boksissa vikaa tai tulpat rupee tolloin vittuilemaan?

Sanokoon Tietäjät paremmin...

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Maaliskuu 9. 8:45:37 2005

Ares kirjoitti:Ei pitäisi olla rajoitinta tulitikkuloodas ainakaan alle 8000rpm...
Olisko boksissa vikaa tai tulpat rupee tolloin vittuilemaan?

Sanokoon Tietäjät paremmin...
Kiekat alkaa seilaamaan veto päällä...saako sitten niin raakasti bensaa ettei pala enää..?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Maaliskuu 9. 11:43:51 2005

Kyllähä Lucas hyvä apostoli oli, mut ei se sähköistä mitää älynny :)

Boschin vermeet vaan kiinni.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Maaliskuu 9. 12:02:44 2005

Niin tai motorcraft, mutta luulis sen nyt siltikin toimivan vaikka lucas onkin :lol:

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Maaliskuu 9. 15:39:30 2005

fomoco3 kirjoitti:
Ares kirjoitti:Ei pitäisi olla rajoitinta tulitikkuloodas ainakaan alle 8000rpm...
Olisko boksissa vikaa tai tulpat rupee tolloin vittuilemaan?

Sanokoon Tietäjät paremmin...
Kiekat alkaa seilaamaan veto päällä...saako sitten niin raakasti bensaa ettei pala enää..?
Aaltoileva veto voi johtua laihasta seoksesta.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Maaliskuu 9. 16:23:13 2005

fomoco3 kirjoitti:
Ares kirjoitti:Ei pitäisi olla rajoitinta tulitikkuloodas ainakaan alle 8000rpm...
Olisko boksissa vikaa tai tulpat rupee tolloin vittuilemaan?

Sanokoon Tietäjät paremmin...
Kiekat alkaa seilaamaan veto päällä...saako sitten niin raakasti bensaa ettei pala enää..?
Ennemmin veikkaisin et käy laihalla yläpää.
Koitas ensin pienentää tulppien kärkiväliä hieman.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Maaliskuu 11. 21:38:53 2005

ckolli kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:
Ares kirjoitti:Ei pitäisi olla rajoitinta tulitikkuloodas ainakaan alle 8000rpm...
Olisko boksissa vikaa tai tulpat rupee tolloin vittuilemaan?

Sanokoon Tietäjät paremmin...
Kiekat alkaa seilaamaan veto päällä...saako sitten niin raakasti bensaa ettei pala enää..?
Ennemmin veikkaisin et käy laihalla yläpää.
Koitas ensin pienentää tulppien kärkiväliä hieman.
Voiko mennä laihalle kun on 45-tuplat paikoillaan ja sotkee tulppia jos pitemmän aikaa tyhjäkäynnillä,säätöjä en ole ehtinyt ruuvailla mutta luulis että tavaraa riittää...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Maaliskuu 11. 21:43:02 2005

Luulen kyl ettei ainakaan laihalle mene jos prötäämään alkaa, ennemminkin saa liikaa, mut eihä se haittaa...Miten se tarkalleen ottaen tekee?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Maaliskuu 11. 22:26:28 2005

Ares kirjoitti:Luulen kyl ettei ainakaan laihalle mene jos prötäämään alkaa, ennemminkin saa liikaa, mut eihä se haittaa...Miten se tarkalleen ottaen tekee?
Meno maistuu hyvin mutta sitten siinä 7000 pintaan kun vetää nappi laudassa niin alkaa kierrokset seilaamaan ja jopa tuntuu kuin veto pätkisi välillä-->vaikuttaa rajoittimelle mutta kun sitä ei kerta ole niin mitä v*ttua...
Sytkää koetettua säätää ja katottu strobollakin kertaalleen...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Maaliskuu 12. 8:50:36 2005

Mitens bensan paineet.. riittääkö pumpun tuotto?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Maaliskuu 12. 8:56:12 2005

Bootsi kirjoitti:Mitens bensan paineet.. riittääkö pumpun tuotto?
Sähköinen pumppu on mutta paineita en ole mitannut...
Pitää kokeilla myös ilman bensansuodatinta jos siinä tukosta...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Maaliskuu 12. 10:54:32 2005

fomoco3 kirjoitti: Voiko mennä laihalle kun on 45-tuplat paikoillaan ja sotkee tulppia jos pitemmän aikaa tyhjäkäynnillä,säätöjä en ole ehtinyt ruuvailla mutta luulis että tavaraa riittää...
Mites se kaasareiden koko vaikuttaa seokseen? Tai miten tyhjäkäyntiseos vaikuttaa yläkierroksilla? Onko mitään hajua suuttimista/kurkuista?

Ei mulla laiha seos ikinä vaeltelua aiheuttanut.
Tulppien kärkiväliin en koskaan koskenut.

Pistin viimeksi perstuntumalta 45/160/190 suuttimet, Tuntui ajossa puutuvan yläkierroksilla -> johtui laihasta seoksesta -> dynossa vaihdettiin 200 pääsuutin ja 170 lisäilma ja johan rokkasi. 2.0ohc/40-tuplat, nätit päästöt, nätit tulpat, ~160hp 6500-7200rpm Sporttiauton
?pessimistisessä? dynossa.

Ja minäkin luulin että tavara riittää. Ei kannata luulla, luuleminen on kallista. Tietäminen on halpaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Maaliskuu 13. 9:06:31 2005

Eilen illalla tutkin asiaa ja huomasin että bensaa ei enää tullut ollenkaan kaasareille, pumppu kyllä löysi aina paineen mutta ei vaan missään näkynyt.Tarkistin sitten b-suodattimen jo kolmatta kertaa ja siellähän oli sormenpään kokoinen roska...nyt virtaa bensa ja lähden tänään kokeilemaan radalle.

Suuttimista ei ole hajuakaan mutta eipä nuita ole mitä vaihdella niin ajan nyt näillä, enkä kyllä ala poraamaan isommiksi, siitä ei ole kuin huonoja kokemuksia...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Maaliskuu 13. 21:17:47 2005

Auto tekee edelleen samaa ja vaikuttaa sille että pumpussa ei riitä tuotto...käy alakierroksilla rikkaalla ja yläkierroksilla rankasti laihalla...
Uutta pumppua ja testiä...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » Su Maaliskuu 13. 21:32:28 2005

Mitä kärkiväliä käytättä kärellisissä sytkissä?
Viimeksi muokannut LasseK, Su Lokakuu 16. 22:24:41 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#976

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Maaliskuu 13. 21:35:16 2005

fomoco3 kirjoitti:Auto tekee edelleen samaa ja vaikuttaa sille että pumpussa ei riitä tuotto...käy alakierroksilla rikkaalla ja yläkierroksilla rankasti laihalla...
Uutta pumppua ja testiä...
Tahi sitten isompaa suutinta. :wink:

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Maaliskuu 13. 22:29:07 2005

Bootsi kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:Auto tekee edelleen samaa ja vaikuttaa sille että pumpussa ei riitä tuotto...käy alakierroksilla rikkaalla ja yläkierroksilla rankasti laihalla...
Uutta pumppua ja testiä...
Tahi sitten isompaa suutinta. :wink:
Niin! Saa olla vaikkä 55mm "mörkö" Weberit, niin laihalla käy jos suuttimet on liian pienet. Se on semmoista tiedettä noitten kanssa että! Omassa viime syksynä pyöri tyhjäkäynti paksulla ja kun vaihdettiin seuraava pienempi koko tyhjäkäyntisuuttimia, niin laihalle veti ja räiski sarjaan. Seosputkia on erilaisia esim. laihentaa välialuetta, rikastaa yläpäätä jne. Kokeilemalla selviää. Halvemmalla pääsee ja tulee parempi, kun vie suosiolla rullille! Osta seosmittari niin sillä näkee jo paljon. Ehdoton hankinta kilpa-autoon!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 15. 8:07:46 2005

B-pumppu menee vaihtoon ja pitää hakea kaverilta lainaan repullinen suuttimia ja kokeilla kaikki läpi
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vastaa Viestiin