tuplat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viesti:
eipä se tekniikan vaihto ole mikään iso juttu, ohc kone kuitenkin kyseessä..
tuplakaasareista pitää maksaa yleensä n 400eur, halvemmalla saat jo esim. 2.0 koneen ruiskuineen kaikkineen ja jarrut kaupanpäälle jostain.. jos autosi on mk2 eli -87-> vastaavat 1.6 jarrut 2.0 jarruja jo valmiiksi.
ohc aiheesta löytyy useita keskusteluita, kokeileppa haku-toimintoa.
tuplakaasareista pitää maksaa yleensä n 400eur, halvemmalla saat jo esim. 2.0 koneen ruiskuineen kaikkineen ja jarrut kaupanpäälle jostain.. jos autosi on mk2 eli -87-> vastaavat 1.6 jarrut 2.0 jarruja jo valmiiksi.
ohc aiheesta löytyy useita keskusteluita, kokeileppa haku-toimintoa.
-
tuplat
joo auto no vm88.tarvii vaihtaa varmaan vain takajarrut 2.0l koneelle. mitä kaikkea jarruosia taakse tarvii vaihtaa ja minkälainen homma se on.jos koneen vaihdan eiköhän se vaihdu kasari koneeseen.ei ole noista ruiskuista mitään kokemusta .missähän hinnoissa 2.9 koneet pyörii.
-
- Viesti:
kakkoskoppaisen 1.6 jarrut (etu ja taka) vastaavat 2.0 jarruja jo valmiiksi. jos autossasi sattuu olemaan abs jarrut (levyt joka nurkassa) vastaavat ne jo valmiiksi V6 mallin jarruja.
olis sellainen mielikuva 2.8/2.9 jarruista (ja vahvistettu tieto, kiitos Skorppi), että etujarrut 260mm ja takana 10" rummut TAI absillisen levyt.
2.9i kone on tälläkin foorumilla myynnissä (MikaM), ihan mukava käyttöauton moottori.. on sen verran puhtia ettei tarvii olla jaloissa (vääntö ihan toista maata kun 2.8:ssa) eikä silti ole mahdoton pensarosmo. mun takatuuppari-2.9i vie sekalaisessa ajossa n 9 litraa sadalle, talvella 12-13l vastaavassa ajossa. pienin mitattu hieman alle 8l/100km maantiellä.
mun kotisivulla http://www.voorttimies.org on projektit -osia jossa juttua erilaisten sierrojan rakentelusta, voi olla tarjolla jotain sellaista tietoa mitä olisit muuten kysynyt
olis sellainen mielikuva 2.8/2.9 jarruista (ja vahvistettu tieto, kiitos Skorppi), että etujarrut 260mm ja takana 10" rummut TAI absillisen levyt.
2.9i kone on tälläkin foorumilla myynnissä (MikaM), ihan mukava käyttöauton moottori.. on sen verran puhtia ettei tarvii olla jaloissa (vääntö ihan toista maata kun 2.8:ssa) eikä silti ole mahdoton pensarosmo. mun takatuuppari-2.9i vie sekalaisessa ajossa n 9 litraa sadalle, talvella 12-13l vastaavassa ajossa. pienin mitattu hieman alle 8l/100km maantiellä.
mun kotisivulla http://www.voorttimies.org on projektit -osia jossa juttua erilaisten sierrojan rakentelusta, voi olla tarjolla jotain sellaista tietoa mitä olisit muuten kysynyt

Viimeksi muokannut samiharju, Su Toukokuu 22. 12:15:35 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
lisäystä vielä.
2.9 konetta ei ole kaasarimallina olemassa.
jos vaihdat kaasaripeliin ruiskullisen tekniikan tarvii koneen jne lisäksi vaihtaa tankki (tai muokata vanhaa), bensapumppu, bensalinjat (?) ja koneen johtosarja joka ei oo iso juttu vaihtaa.
mulla on menossa -89 1.6 sierraan Capri 3000GT:n 3.0 Essex kaasari moottori.. niitä ei oo ollu sierroissa jos ei afrikan malleja lasketa.
2.9 konetta ei ole kaasarimallina olemassa.
jos vaihdat kaasaripeliin ruiskullisen tekniikan tarvii koneen jne lisäksi vaihtaa tankki (tai muokata vanhaa), bensapumppu, bensalinjat (?) ja koneen johtosarja joka ei oo iso juttu vaihtaa.
mulla on menossa -89 1.6 sierraan Capri 3000GT:n 3.0 Essex kaasari moottori.. niitä ei oo ollu sierroissa jos ei afrikan malleja lasketa.
-
- Viesti:
-
Joos siis kyllähän ne takajarrut on 1.6 ohc koneissa vielä ne samat pienet! Sama tietää kyllä että oon "pari" purkanut
Ne on vaihdettu sitten jos on isommat tai on paremmin varusteltu sitten vaan 
EDIT: Aiheeseen sopivaa: Noudata sampan neuvoa ja osta 2.0i ohc moottori. Halpa ja hyvä!
EDIT2: Meikäläiseltä saat kaupan päälle ne jarrut kun ostat täyd. koneen apulaitteineen sika halvalla 150e

EDIT: Aiheeseen sopivaa: Noudata sampan neuvoa ja osta 2.0i ohc moottori. Halpa ja hyvä!
EDIT2: Meikäläiseltä saat kaupan päälle ne jarrut kun ostat täyd. koneen apulaitteineen sika halvalla 150e

-
Re: tuplat
Ei ole muuttunut...nicop kirjoitti:koneesta vielä sen verran onko koneen vuosimallilla väliä jos meinaa vaihtaa entä onko 2.0 jarruosat vuosien varrella miten muuttuneet.
Tuossa ylhäällä tuo hakupainike niin sitä pitäisi joka jäsenen käyttää