tuplat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

tuplat

Viesti Kirjoittaja nicop » La Toukokuu 21. 22:02:29 2005

onko hyötyä on laittaa 1.6 sierraan tupla kaasaria mitä hyötyä siitä mahdollisesti on.entä miten saisi hieman tehoa ja vääntöä lisää helposti ilman tekniikan vaihtoa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 22. 11:46:29 2005

eipä se tekniikan vaihto ole mikään iso juttu, ohc kone kuitenkin kyseessä..

tuplakaasareista pitää maksaa yleensä n 400eur, halvemmalla saat jo esim. 2.0 koneen ruiskuineen kaikkineen ja jarrut kaupanpäälle jostain.. jos autosi on mk2 eli -87-> vastaavat 1.6 jarrut 2.0 jarruja jo valmiiksi.

ohc aiheesta löytyy useita keskusteluita, kokeileppa haku-toimintoa.

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

tuplat

Viesti Kirjoittaja nicop » Su Toukokuu 22. 11:57:53 2005

joo auto no vm88.tarvii vaihtaa varmaan vain takajarrut 2.0l koneelle. mitä kaikkea jarruosia taakse tarvii vaihtaa ja minkälainen homma se on.jos koneen vaihdan eiköhän se vaihdu kasari koneeseen.ei ole noista ruiskuista mitään kokemusta .missähän hinnoissa 2.9 koneet pyörii.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 22. 12:08:10 2005

kakkoskoppaisen 1.6 jarrut (etu ja taka) vastaavat 2.0 jarruja jo valmiiksi. jos autossasi sattuu olemaan abs jarrut (levyt joka nurkassa) vastaavat ne jo valmiiksi V6 mallin jarruja.

olis sellainen mielikuva 2.8/2.9 jarruista (ja vahvistettu tieto, kiitos Skorppi), että etujarrut 260mm ja takana 10" rummut TAI absillisen levyt.

2.9i kone on tälläkin foorumilla myynnissä (MikaM), ihan mukava käyttöauton moottori.. on sen verran puhtia ettei tarvii olla jaloissa (vääntö ihan toista maata kun 2.8:ssa) eikä silti ole mahdoton pensarosmo. mun takatuuppari-2.9i vie sekalaisessa ajossa n 9 litraa sadalle, talvella 12-13l vastaavassa ajossa. pienin mitattu hieman alle 8l/100km maantiellä.

mun kotisivulla http://www.voorttimies.org on projektit -osia jossa juttua erilaisten sierrojan rakentelusta, voi olla tarjolla jotain sellaista tietoa mitä olisit muuten kysynyt :-)
Viimeksi muokannut samiharju, Su Toukokuu 22. 12:15:35 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 22. 12:14:56 2005

lisäystä vielä.

2.9 konetta ei ole kaasarimallina olemassa.

jos vaihdat kaasaripeliin ruiskullisen tekniikan tarvii koneen jne lisäksi vaihtaa tankki (tai muokata vanhaa), bensapumppu, bensalinjat (?) ja koneen johtosarja joka ei oo iso juttu vaihtaa.

mulla on menossa -89 1.6 sierraan Capri 3000GT:n 3.0 Essex kaasari moottori.. niitä ei oo ollu sierroissa jos ei afrikan malleja lasketa.

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

tuplat

Viesti Kirjoittaja nicop » Su Toukokuu 22. 12:34:25 2005

jossain luki että takajarrut on isommat 2.0 kuin 1.6 lähinnä toi 2.0l kone kiinnostaa.se taitaa olla helpoin vaihto ehto jo hinnan takia.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 22. 12:39:55 2005

niin, VANHEMMASSA sierrassa on näin mutta uudemmassa ne on samat. näin ainakin niissä mitä mun kohdalle on sattunut.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Toukokuu 22. 12:46:44 2005

Joos siis kyllähän ne takajarrut on 1.6 ohc koneissa vielä ne samat pienet! Sama tietää kyllä että oon "pari" purkanut ;) Ne on vaihdettu sitten jos on isommat tai on paremmin varusteltu sitten vaan :lol:

EDIT: Aiheeseen sopivaa: Noudata sampan neuvoa ja osta 2.0i ohc moottori. Halpa ja hyvä!

EDIT2: Meikäläiseltä saat kaupan päälle ne jarrut kun ostat täyd. koneen apulaitteineen sika halvalla 150e :D

nicop
Viestit: 65
Liittynyt: La Huhtikuu 16. 18:22:36 2005

tuplat

Viesti Kirjoittaja nicop » Su Toukokuu 22. 13:03:55 2005

koneesta vielä sen verran onko koneen vuosimallilla väliä jos meinaa vaihtaa entä onko 2.0 jarruosat vuosien varrella miten muuttuneet.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: tuplat

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Toukokuu 22. 13:22:45 2005

nicop kirjoitti:koneesta vielä sen verran onko koneen vuosimallilla väliä jos meinaa vaihtaa entä onko 2.0 jarruosat vuosien varrella miten muuttuneet.
Ei ole muuttunut...

Tuossa ylhäällä tuo hakupainike niin sitä pitäisi joka jäsenen käyttää

Vastaa Viestiin