BOA- ja BOB-lohkot, eroja?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

BOA- ja BOB-lohkot, eroja?

Viesti Kirjoittaja MoloA » La Kesäkuu 25. 18:00:04 2005

Otsikko sanoneekin olennaisen, onko kyseisten koneiden lohkoissa eroja.

Tärkeintä olisi tietää mahdollinen ero öljypohjan kiinnityksessä ts. käykö nelikkokuutosen ö-pohja suoraan kiinni BOB-koneen lohkoon
#682

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Kesäkuu 26. 21:59:17 2005

Lohkoonhan se tämäkin liittyy...

BOB:n venakopat ja kannet ovat lyhyemmät kuin BOA:ssa. Varsinkin noiden nokkaketjut peittävä osa on kapeampi, johtuu tietenkin siitä että BOA:ssa tilaa pitää olla tuplaketjua pyörittävälle tuplarattaalle. Öljypohjasta en osaa mennä sanomaan. BOA:n ja nelikkokuutosen yhdistämisen suhteen Mekaanikkorace voi varmaan valaista asiaa. :idea:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Su Kesäkuu 26. 22:07:29 2005

Kansien ero oli/on tiedossa. Tällä hetkellä BOB vaikuttaisi käärmeskonetta paremmalta optiolta mm. osien saatavuuden suhteen. Öljypohjaa en viitsisi kuitenkaan suuremmin alkaa muokkaamaan öljynpaluun lisäksi.
#682

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Kesäkuu 27. 8:38:26 2005

mutua
on samanlainen koska boa ja kutvosen 4x4 öljypohja käy kiinnitykseltään.
Ja BOB sama lohko >boa

tarkastus:
katsokaa microcat ja öljypohjan tiiviste Boa > BOB
huomioitavaa 4x4 ei ole tiivistettä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Kesäkuu 27. 21:55:30 2005

Jostakin jäänyt sellainen mielikuva, että jos haaveena on saada BOB manuaalilaatikolla, niin voipi olla ylimääräistä tekemistä tiedossa. Moottorinohjaus on BOB koneissa (muistaakseni) EEC-V, kun se on vanhemmissa EEC-IV. Ensin mainitun purkissa on muistaakseni myös ajonestoa jne kivaa, joka pitäisi saada myös toimimaan. BOB koneessa on lisäksi elektroninen A4LD-E (räjäytyskuvien perusteella vielä lisää elektroniikkaa kuin A4LD-e), joten sekin voi sotkea lisää (kun purkki ihmettelee, että minne automaatti on kadonnut).

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Kesäkuu 27. 22:32:29 2005

BOB-koneessa on EEC-V kyllä, en tosin aikonut sitä siihen jättää, jos siihen päädytään. Brittitarinoiden mukaan BOA-koneenohjaus toimisi suoraan myös BOB:ssa miinus VIS toki, mutta jokin kunnollinen säädettävä moottorinohjaus olisi järkevämpi selkeästi.

Nelarin öljypohjan sopivuus on tosiaan tällä hetkellä se ratkaiseva tekijä kumpaa aletaan katselemaan tarkemmin sillä silmällä
#682

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Kesäkuu 27. 23:29:23 2005

STOP PRESS

Päänkapsuttelu ja spekulaatio voidaan lopettaa, yksi käärmesprojekti hankittu.
#682

Vastaa Viestiin