BOA- ja BOB-lohkot, eroja?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
BOA- ja BOB-lohkot, eroja?
Otsikko sanoneekin olennaisen, onko kyseisten koneiden lohkoissa eroja.
Tärkeintä olisi tietää mahdollinen ero öljypohjan kiinnityksessä ts. käykö nelikkokuutosen ö-pohja suoraan kiinni BOB-koneen lohkoon
Tärkeintä olisi tietää mahdollinen ero öljypohjan kiinnityksessä ts. käykö nelikkokuutosen ö-pohja suoraan kiinni BOB-koneen lohkoon
#682
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Lohkoonhan se tämäkin liittyy...
BOB:n venakopat ja kannet ovat lyhyemmät kuin BOA:ssa. Varsinkin noiden nokkaketjut peittävä osa on kapeampi, johtuu tietenkin siitä että BOA:ssa tilaa pitää olla tuplaketjua pyörittävälle tuplarattaalle. Öljypohjasta en osaa mennä sanomaan. BOA:n ja nelikkokuutosen yhdistämisen suhteen Mekaanikkorace voi varmaan valaista asiaa.
BOB:n venakopat ja kannet ovat lyhyemmät kuin BOA:ssa. Varsinkin noiden nokkaketjut peittävä osa on kapeampi, johtuu tietenkin siitä että BOA:ssa tilaa pitää olla tuplaketjua pyörittävälle tuplarattaalle. Öljypohjasta en osaa mennä sanomaan. BOA:n ja nelikkokuutosen yhdistämisen suhteen Mekaanikkorace voi varmaan valaista asiaa.

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jostakin jäänyt sellainen mielikuva, että jos haaveena on saada BOB manuaalilaatikolla, niin voipi olla ylimääräistä tekemistä tiedossa. Moottorinohjaus on BOB koneissa (muistaakseni) EEC-V, kun se on vanhemmissa EEC-IV. Ensin mainitun purkissa on muistaakseni myös ajonestoa jne kivaa, joka pitäisi saada myös toimimaan. BOB koneessa on lisäksi elektroninen A4LD-E (räjäytyskuvien perusteella vielä lisää elektroniikkaa kuin A4LD-e), joten sekin voi sotkea lisää (kun purkki ihmettelee, että minne automaatti on kadonnut).
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
BOB-koneessa on EEC-V kyllä, en tosin aikonut sitä siihen jättää, jos siihen päädytään. Brittitarinoiden mukaan BOA-koneenohjaus toimisi suoraan myös BOB:ssa miinus VIS toki, mutta jokin kunnollinen säädettävä moottorinohjaus olisi järkevämpi selkeästi.
Nelarin öljypohjan sopivuus on tosiaan tällä hetkellä se ratkaiseva tekijä kumpaa aletaan katselemaan tarkemmin sillä silmällä
Nelarin öljypohjan sopivuus on tosiaan tällä hetkellä se ratkaiseva tekijä kumpaa aletaan katselemaan tarkemmin sillä silmällä
#682