Ford CVH koneen tehot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Ford CVH koneen tehot
Olisi tarkoitus rakennella tuosta CVH koneesta niin hyvä kuin siitä vain saa, joten paljonko olette ottaneet tehoa siitä ? Tarkennuksena vielä että kone tulee olemaan vapari.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Tavallisetkin CVH:n nostajat ovat helposti muutettavissa mekaaniseksi, joten saman todennäköisesti voi tehdä myös rullanostajille. Voit olla hyvinkin oikeassa painon suhteen mutta kaikkeahan voi keventää. En ole rullanostajaa pidellyt kädessä, joten en osaa sanoa onko mahdollista vai ei. Rullanostajien tuomat hyödyt kuitenkin voisivat olla varteenotettavat, esim. OHC koneissa rallikäytössä siitä on selkeää hyötyä. Tosin koneiden venttiilikoneisto on erilainen mutta kaikkea pitää suunnitella ja kokeilla !
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
olen miettinyt iskutilavuuden suurentamiseta.. mites sopiiko zetecin alakerta cvh lohkoon. vastausta en ole vielä saanut mistään. kun niissä on sama iskupituus niin koneesta tulis noin 2 litranen? vai tarviiko tyytyä zetec lohkoon myös.. tai amerikan mallin cvh alakertaan?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Juurikin noissa "perushommissa" ne tehot koneista otetaan, tapoja ja ajattelumalleja vaan on niin pirusti erilaisia. Joku varmasti on testaillut mitkä ratkaisut toimivat cvh:ssa. Tälläisiä kokemukseen perustuvia neuvoja haluaisin kuulla, esimerkiksi kuinka paljon kannen saa virtaamaan?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
170-190hp riippuen porttaajasta ja kuun asennosta jne. Mutta pitäsin tota 190 melko hyvänä tuloksena, vai mitäs kokeneemmat sanoo? Lähinnä törmää noihin miedommin portattuihin jotka virtaa sen 170-180 jollainen itselläkin on.xsx kirjoitti:Juurikin noissa "perushommissa" ne tehot koneista otetaan, tapoja ja ajattelumalleja vaan on niin pirusti erilaisia. Joku varmasti on testaillut mitkä ratkaisut toimivat cvh:ssa. Tälläisiä kokemukseen perustuvia neuvoja haluaisin kuulla, esimerkiksi kuinka paljon kannen saa virtaamaan?
Ootko tekemässä kierroskonetta vai enemmänkin vääntävää? Ite sain muutettua käyttäytymistä paremmin alhaalta vetäväks vaihtamalla 4-1 peltisatsin tilalle 4-2-1 satsin ja pienentämällä putken 3"-> 2".
Zetec alakerta käy melkein suoraan cvh kanteen, mutta onko kone sitten enään cvh?
Jenkki cvh alakerta käy euro cvh kanteen melko mittavien koneistusten jälkeen (maksaa $$$).
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
mutta edelleenkään ei selvinnyt käykö pelkkä zetecin kampiakseli ja kiertokanget cvh koneen lohkoon ja mäntii?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Oma low-budjetti kisamoottori;1600cc 1300:n männillä,40mm weberit,M.Virtasen nokka,4-2-1 peltisarja 38mm-42mm-50mm(50mm vähintään taka-akseliin saakka),portattu kansi,vakioventtileistä tehdyt venttilit(ei tarvitse isontaa,venttilit alkaa ottaan äkkiä kiinni toisiinsa rajulla nokalla)omatekoiset kovat nostajat ja Prospark suorasytkä.
150hv/181nm,nyt tehtäneen erilainen kansi joka vaatii hitsausta/jyrsintää
,lisäksi pakosarjaa tultaneen pienentämään alkupäästään ja muuttaa ruiskuksi.Rullakeinut on tarpeen jos on tarkoitus kierrättää yli 7500rmin,ainakin moposportilla on ollut niitä myynnissä.
Tuttu pätevä kansiseppä joka viimeisteli kannen totesi että vakiokanavilla portattuna max n.170 hv on realistinen,vääntöä kyllä saa.
Nyt olisi tavoite päästä 170-180 tienoille,siis tavoite
150hv/181nm,nyt tehtäneen erilainen kansi joka vaatii hitsausta/jyrsintää

Tuttu pätevä kansiseppä joka viimeisteli kannen totesi että vakiokanavilla portattuna max n.170 hv on realistinen,vääntöä kyllä saa.
Nyt olisi tavoite päästä 170-180 tienoille,siis tavoite

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Tarkoitus olisi, että kone kiertäisi tuonne 8000 nurkille, mutta ei olisi kuitenkaan mikään piikkikone tehon suhteen. Noin 3500 kun lähtisi vetämään, niin olisi hyvä. Rullakeinuihin en vielä lähde, katsotaan ensiksi miten se toimii vakioilla. Itse nostin imukanavia 11 mm ylöspäin ja joutui hitsaamaan kannen sisäpuolelle hieman tavaraa jotta ei puhkeaisi. Katotaan millainen tulee! Onko muuten Virtasen Maurilla paljon profiileja CVH:n ? Mikäli ei ole salaisuus, niin millainen omassa koneessasi on nokka ?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kentin "22"... vetää ruiskun kanssa 1500->n.6000.xsx kirjoitti:Tarkoitus olisi, että kone kiertäisi tuonne 8000 nurkille, mutta ei olisi kuitenkaan mikään piikkikone tehon suhteen. Noin 3500 kun lähtisi vetämään, niin olisi hyvä. Rullakeinuihin en vielä lähde, katsotaan ensiksi miten se toimii vakioilla. Itse nostin imukanavia 11 mm ylöspäin ja joutui hitsaamaan kannen sisäpuolelle hieman tavaraa jotta ei puhkeaisi. Katotaan millainen tulee! Onko muuten Virtasen Maurilla paljon profiileja CVH:n ? Mikäli ei ole salaisuus, niin millainen omassa koneessasi on nokka ?
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kysytäänpäs nyt tässä samassa topikissa...
eli mulla on kaasarikone mihin on suoraan läntätty xr3i ruisku. Koneessa on kentcamssin cvh22 nokka joka on tarkotettu kaasarille ja sen arvot on tälläset:
Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
2000-6500 6,80mm 11.10mm 274 278ast 28/66 68/30 109ast
Tässä olis sitten "vastaavan" ruiskunokan arvot:
Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
1000-6500 in6,9mm in11.37 280 273ast 25/75 63/30 115ast
ex6,7mm ex11.04
Kysymys kuuluukin että mille ajotukselle toi mun kaasarinokka tossa ruiskukoneessa pitäs säätää? Tällähetkellä toimii omasta mielestä yllättävänkin hyvin mutta kun kerran säädettävä nokkapyörä on, niin voishan sitä käyttääkkin...
eli mulla on kaasarikone mihin on suoraan läntätty xr3i ruisku. Koneessa on kentcamssin cvh22 nokka joka on tarkotettu kaasarille ja sen arvot on tälläset:
Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
2000-6500 6,80mm 11.10mm 274 278ast 28/66 68/30 109ast
Tässä olis sitten "vastaavan" ruiskunokan arvot:
Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
1000-6500 in6,9mm in11.37 280 273ast 25/75 63/30 115ast
ex6,7mm ex11.04
Kysymys kuuluukin että mille ajotukselle toi mun kaasarinokka tossa ruiskukoneessa pitäs säätää? Tällähetkellä toimii omasta mielestä yllättävänkin hyvin mutta kun kerran säädettävä nokkapyörä on, niin voishan sitä käyttääkkin...
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minulla on 1.6 CVH ruiskukansi, joka virtausmittauksen mukaan virtaa 188,4 hp.xsx kirjoitti:Juurikin noissa "perushommissa" ne tehot koneista otetaan, tapoja ja ajattelumalleja vaan on niin pirusti erilaisia. Joku varmasti on testaillut mitkä ratkaisut toimivat cvh:ssa. Tälläisiä kokemukseen perustuvia neuvoja haluaisin kuulla, esimerkiksi kuinka paljon kannen saa virtaamaan?
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Menikö klubin tietäjillä sormi suuhun? Osaisko joku sanoa suunnilleen mihinpäin tota ehkä kannattas laittaa...? Mutta jos olis jotain hyviä arvauksia missä olis ripaus tietämystä niin olis suuntaa mistä lähtis kattelemaan.Tharkad kirjoitti:Kysytäänpäs nyt tässä samassa topikissa...
eli mulla on kaasarikone mihin on suoraan läntätty xr3i ruisku. Koneessa on kentcamssin cvh22 nokka joka on tarkotettu kaasarille ja sen arvot on tälläset:
Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
2000-6500 6,80mm 11.10mm 274 278ast 28/66 68/30 109ast
Tässä olis sitten "vastaavan" ruiskunokan arvot:
Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
1000-6500 in6,9mm in11.37 280 273ast 25/75 63/30 115ast
ex6,7mm ex11.04
Kysymys kuuluukin että mille ajotukselle toi mun kaasarinokka tossa ruiskukoneessa pitäs säätää? Tällähetkellä toimii omasta mielestä yllättävänkin hyvin mutta kun kerran säädettävä nokkapyörä on, niin voishan sitä käyttääkkin...
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Täytyy katsoa viikonloppuna tallilta mitä siinä on asteita.Tutun CVH-velhon suosittelemaxsx kirjoitti:Tarkoitus olisi, että kone kiertäisi tuonne 8000 nurkille, mutta ei olisi kuitenkaan mikään piikkikone tehon suhteen. Noin 3500 kun lähtisi vetämään, niin olisi hyvä. Rullakeinuihin en vielä lähde, katsotaan ensiksi miten se toimii vakioilla. Itse nostin imukanavia 11 mm ylöspäin ja joutui hitsaamaan kannen sisäpuolelle hieman tavaraa jotta ei puhkeaisi. Katotaan millainen tulee! Onko muuten Virtasen Maurilla paljon profiileja CVH:n ? Mikäli ei ole salaisuus, niin millainen omassa koneessasi on nokka ?

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
onko mulla niin tyhmä kysymys, olenko itse niin tyhmä vai miksei kukaan vastaa kysymykseeni? monesti jo olen tuota kysynyt!wili kirjoitti:mutta edelleenkään ei selvinnyt käykö pelkkä zetecin kampiakseli ja kiertokanget cvh koneen lohkoon ja mäntii?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mä luulen ettei käy koska muuten niitä olis ainakin rs turboihin varmaan laitettu kun ovat kuulemma kestävämpiä...wili kirjoitti:onko mulla niin tyhmä kysymys, olenko itse niin tyhmä vai miksei kukaan vastaa kysymykseeni? monesti jo olen tuota kysynyt!wili kirjoitti:mutta edelleenkään ei selvinnyt käykö pelkkä zetecin kampiakseli ja kiertokanget cvh koneen lohkoon ja mäntii?
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
http://wili.1g.fi/sivut/ford/Tharkad kirjoitti:Mitkäs tossa CL escortissa on vakioasteet?
-> CVH-moottorien nokka-akselit
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •