Ford CVH koneen tehot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Ford CVH koneen tehot

Viesti Kirjoittaja xsx » To Elokuu 4. 22:02:06 2005

Olisi tarkoitus rakennella tuosta CVH koneesta niin hyvä kuin siitä vain saa, joten paljonko olette ottaneet tehoa siitä ? Tarkennuksena vielä että kone tulee olemaan vapari.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 5. 10:01:00 2005

Realistisia tavoitteita:
http://www.pumaracing.co.uk/cvh.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Viesti Kirjoittaja xsx » Pe Elokuu 5. 21:15:38 2005

Entä onko kukaan suunnitellut voisiko käyttää 1600 koneessa 1800 koneen rullanostajia ?? Olisiko jollakin kilpakäyttöön tehdystä kannesta kuvia, lähinnä imukanavista ?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 5. 22:10:15 2005

Oletettavasti nuo rullanostajat painavat vielä enemmän kuin ne perus CVH nostajat, joten ne voi unohtaa. Lisäksi ne on edelleen hydraulisia, joten ne voi unohtaa senkin takia. ...jos siis teet vaparikonetta tosissasi?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Viesti Kirjoittaja xsx » La Elokuu 6. 0:16:59 2005

Tavallisetkin CVH:n nostajat ovat helposti muutettavissa mekaaniseksi, joten saman todennäköisesti voi tehdä myös rullanostajille. Voit olla hyvinkin oikeassa painon suhteen mutta kaikkeahan voi keventää. En ole rullanostajaa pidellyt kädessä, joten en osaa sanoa onko mahdollista vai ei. Rullanostajien tuomat hyödyt kuitenkin voisivat olla varteenotettavat, esim. OHC koneissa rallikäytössä siitä on selkeää hyötyä. Tosin koneiden venttiilikoneisto on erilainen mutta kaikkea pitää suunnitella ja kokeilla !
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » La Elokuu 6. 16:50:43 2005

Varmaan ne tehot tosta koneesta irtoaa 1.9 alakerralla ja ohjelmoitavalla ruiskulla + perus hommat.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Su Elokuu 7. 19:10:32 2005

olen miettinyt iskutilavuuden suurentamiseta.. mites sopiiko zetecin alakerta cvh lohkoon. vastausta en ole vielä saanut mistään. kun niissä on sama iskupituus niin koneesta tulis noin 2 litranen? vai tarviiko tyytyä zetec lohkoon myös.. tai amerikan mallin cvh alakertaan?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Viesti Kirjoittaja xsx » Su Elokuu 7. 19:29:48 2005

Juurikin noissa "perushommissa" ne tehot koneista otetaan, tapoja ja ajattelumalleja vaan on niin pirusti erilaisia. Joku varmasti on testaillut mitkä ratkaisut toimivat cvh:ssa. Tälläisiä kokemukseen perustuvia neuvoja haluaisin kuulla, esimerkiksi kuinka paljon kannen saa virtaamaan?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Elokuu 7. 19:55:11 2005

xsx kirjoitti:Juurikin noissa "perushommissa" ne tehot koneista otetaan, tapoja ja ajattelumalleja vaan on niin pirusti erilaisia. Joku varmasti on testaillut mitkä ratkaisut toimivat cvh:ssa. Tälläisiä kokemukseen perustuvia neuvoja haluaisin kuulla, esimerkiksi kuinka paljon kannen saa virtaamaan?
170-190hp riippuen porttaajasta ja kuun asennosta jne. Mutta pitäsin tota 190 melko hyvänä tuloksena, vai mitäs kokeneemmat sanoo? Lähinnä törmää noihin miedommin portattuihin jotka virtaa sen 170-180 jollainen itselläkin on.

Ootko tekemässä kierroskonetta vai enemmänkin vääntävää? Ite sain muutettua käyttäytymistä paremmin alhaalta vetäväks vaihtamalla 4-1 peltisatsin tilalle 4-2-1 satsin ja pienentämällä putken 3"-> 2".

Zetec alakerta käy melkein suoraan cvh kanteen, mutta onko kone sitten enään cvh?

Jenkki cvh alakerta käy euro cvh kanteen melko mittavien koneistusten jälkeen (maksaa $$$).

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Su Elokuu 7. 20:05:16 2005

mutta edelleenkään ei selvinnyt käykö pelkkä zetecin kampiakseli ja kiertokanget cvh koneen lohkoon ja mäntii?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Elokuu 7. 20:12:24 2005

Oma low-budjetti kisamoottori;1600cc 1300:n männillä,40mm weberit,M.Virtasen nokka,4-2-1 peltisarja 38mm-42mm-50mm(50mm vähintään taka-akseliin saakka),portattu kansi,vakioventtileistä tehdyt venttilit(ei tarvitse isontaa,venttilit alkaa ottaan äkkiä kiinni toisiinsa rajulla nokalla)omatekoiset kovat nostajat ja Prospark suorasytkä.
150hv/181nm,nyt tehtäneen erilainen kansi joka vaatii hitsausta/jyrsintää :roll: ,lisäksi pakosarjaa tultaneen pienentämään alkupäästään ja muuttaa ruiskuksi.Rullakeinut on tarpeen jos on tarkoitus kierrättää yli 7500rmin,ainakin moposportilla on ollut niitä myynnissä.
Tuttu pätevä kansiseppä joka viimeisteli kannen totesi että vakiokanavilla portattuna max n.170 hv on realistinen,vääntöä kyllä saa.
Nyt olisi tavoite päästä 170-180 tienoille,siis tavoite :roll:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Viesti Kirjoittaja xsx » Su Elokuu 7. 20:38:01 2005

Tarkoitus olisi, että kone kiertäisi tuonne 8000 nurkille, mutta ei olisi kuitenkaan mikään piikkikone tehon suhteen. Noin 3500 kun lähtisi vetämään, niin olisi hyvä. Rullakeinuihin en vielä lähde, katsotaan ensiksi miten se toimii vakioilla. Itse nostin imukanavia 11 mm ylöspäin ja joutui hitsaamaan kannen sisäpuolelle hieman tavaraa jotta ei puhkeaisi. Katotaan millainen tulee! Onko muuten Virtasen Maurilla paljon profiileja CVH:n ? Mikäli ei ole salaisuus, niin millainen omassa koneessasi on nokka ?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Elokuu 7. 20:50:48 2005

xsx kirjoitti:Tarkoitus olisi, että kone kiertäisi tuonne 8000 nurkille, mutta ei olisi kuitenkaan mikään piikkikone tehon suhteen. Noin 3500 kun lähtisi vetämään, niin olisi hyvä. Rullakeinuihin en vielä lähde, katsotaan ensiksi miten se toimii vakioilla. Itse nostin imukanavia 11 mm ylöspäin ja joutui hitsaamaan kannen sisäpuolelle hieman tavaraa jotta ei puhkeaisi. Katotaan millainen tulee! Onko muuten Virtasen Maurilla paljon profiileja CVH:n ? Mikäli ei ole salaisuus, niin millainen omassa koneessasi on nokka ?
Kentin "22"... vetää ruiskun kanssa 1500->n.6000.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Elokuu 7. 21:10:55 2005

Kysytäänpäs nyt tässä samassa topikissa...

eli mulla on kaasarikone mihin on suoraan läntätty xr3i ruisku. Koneessa on kentcamssin cvh22 nokka joka on tarkotettu kaasarille ja sen arvot on tälläset:

Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
2000-6500 6,80mm 11.10mm 274 278ast 28/66 68/30 109ast

Tässä olis sitten "vastaavan" ruiskunokan arvot:
Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
1000-6500 in6,9mm in11.37 280 273ast 25/75 63/30 115ast
ex6,7mm ex11.04

Kysymys kuuluukin että mille ajotukselle toi mun kaasarinokka tossa ruiskukoneessa pitäs säätää? Tällähetkellä toimii omasta mielestä yllättävänkin hyvin mutta kun kerran säädettävä nokkapyörä on, niin voishan sitä käyttääkkin...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Elokuu 7. 21:24:23 2005

xsx kirjoitti:Juurikin noissa "perushommissa" ne tehot koneista otetaan, tapoja ja ajattelumalleja vaan on niin pirusti erilaisia. Joku varmasti on testaillut mitkä ratkaisut toimivat cvh:ssa. Tälläisiä kokemukseen perustuvia neuvoja haluaisin kuulla, esimerkiksi kuinka paljon kannen saa virtaamaan?
Minulla on 1.6 CVH ruiskukansi, joka virtausmittauksen mukaan virtaa 188,4 hp.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Elokuu 9. 16:39:46 2005

Tharkad kirjoitti:Kysytäänpäs nyt tässä samassa topikissa...

eli mulla on kaasarikone mihin on suoraan läntätty xr3i ruisku. Koneessa on kentcamssin cvh22 nokka joka on tarkotettu kaasarille ja sen arvot on tälläset:

Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
2000-6500 6,80mm 11.10mm 274 278ast 28/66 68/30 109ast

Tässä olis sitten "vastaavan" ruiskunokan arvot:
Power Band Cam Lift Valve Lift Duration Timing Figures Valve Timing
1000-6500 in6,9mm in11.37 280 273ast 25/75 63/30 115ast
ex6,7mm ex11.04

Kysymys kuuluukin että mille ajotukselle toi mun kaasarinokka tossa ruiskukoneessa pitäs säätää? Tällähetkellä toimii omasta mielestä yllättävänkin hyvin mutta kun kerran säädettävä nokkapyörä on, niin voishan sitä käyttääkkin...
Menikö klubin tietäjillä sormi suuhun? Osaisko joku sanoa suunnilleen mihinpäin tota ehkä kannattas laittaa...? Mutta jos olis jotain hyviä arvauksia missä olis ripaus tietämystä niin olis suuntaa mistä lähtis kattelemaan.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Elokuu 9. 16:53:45 2005

xsx kirjoitti:Tarkoitus olisi, että kone kiertäisi tuonne 8000 nurkille, mutta ei olisi kuitenkaan mikään piikkikone tehon suhteen. Noin 3500 kun lähtisi vetämään, niin olisi hyvä. Rullakeinuihin en vielä lähde, katsotaan ensiksi miten se toimii vakioilla. Itse nostin imukanavia 11 mm ylöspäin ja joutui hitsaamaan kannen sisäpuolelle hieman tavaraa jotta ei puhkeaisi. Katotaan millainen tulee! Onko muuten Virtasen Maurilla paljon profiileja CVH:n ? Mikäli ei ole salaisuus, niin millainen omassa koneessasi on nokka ?
Täytyy katsoa viikonloppuna tallilta mitä siinä on asteita.Tutun CVH-velhon suosittelema :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 9. 17:03:53 2005

Lähde tuosta 109 asteesta liikkeelle ja jos tuntuu että ylhäällä pitäisi tapahtua enemmän, niin kokeile sitten myöhäistää pari astetta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Elokuu 9. 17:11:19 2005

wili kirjoitti:mutta edelleenkään ei selvinnyt käykö pelkkä zetecin kampiakseli ja kiertokanget cvh koneen lohkoon ja mäntii?
onko mulla niin tyhmä kysymys, olenko itse niin tyhmä vai miksei kukaan vastaa kysymykseeni? monesti jo olen tuota kysynyt!

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Elokuu 9. 18:37:12 2005

wili kirjoitti:
wili kirjoitti:mutta edelleenkään ei selvinnyt käykö pelkkä zetecin kampiakseli ja kiertokanget cvh koneen lohkoon ja mäntii?
onko mulla niin tyhmä kysymys, olenko itse niin tyhmä vai miksei kukaan vastaa kysymykseeni? monesti jo olen tuota kysynyt!
Mä luulen ettei käy koska muuten niitä olis ainakin rs turboihin varmaan laitettu kun ovat kuulemma kestävämpiä...

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Elokuu 9. 19:41:39 2005

Mitkäs tossa CL escortissa on vakioasteet?

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Elokuu 9. 21:07:39 2005

Tharkad kirjoitti:Mitkäs tossa CL escortissa on vakioasteet?
http://wili.1g.fi/sivut/ford/
-> CVH-moottorien nokka-akselit

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hexi » Pe Elokuu 12. 18:42:53 2005

Mitäs mieltä asiantuntijat on siitä: kannattaako 1.6 CVH:ta turbottaa??? lähinnä rahanmenoa tarkotan ku kyseessä on kummiski sierra eikä esco :oops:

Edit: joo eihän se tietenkää kannata mutta kysyn nyt kummiski

Vastaa Viestiin