24v BOA ja eec-4 ohjaus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

24v BOA ja eec-4 ohjaus

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Elokuu 23. 17:07:53 2005

Moikka

Tuon pitkällisen moottori-irti -rupeaman aikana taisi lastukin unohtaa jotain tiettyjä käytöstapoja :? sillä...

Nyt esiintyy aina välillä ilmeisiä virhemoodeja, joiden yhteydessä mm. moottorijarrutuksen cut-off ei toimi, tyhjäkäyntinopeus ei laske ollenkaan noin alle 3000 kiekan - ja tietenkin polttoainetta kuluu harakoille. Nollauksen yhteydessä eka kerralla (yön yli virrat pois, kaikki tämä vielä samana aamuna kun oli lähtö Botniaringille) aamulla kone ei aluksi lähtenyt ollenkaan oikealle sytylle - vasta jonkinmoisen kaasunpolkemisen ja muutaman kilometrin jälkeen. Sen jälkeen homma toimi kuin unelma (lukuunottamatta bensansyöntiä ja varsinkin Botniaringillä :wink: ) kunnes tuo tyhjäkäyntionkelma tuli taasen viime viikolla.

Uskon vian olevan lastun virheellisessä toiminnoissa - tietenkin on mahdollista, että rempan jälkeen joku anturi antaa virheellistä dataa yksikölle. Pitäisikö mennä ja testata tietomakoneella :?: vai olisikos jollain Vee-niinko-Voima -kollegalla ensilääkettä tai diagnoosi :?:

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Elokuu 23. 18:12:42 2005

Jotenkin kuulostaisi jonkin asteiselta anturi-, maadoitus- taikka mekaaniselta johtosarjavialta. Hitsattinko autoa? Oliko boxit kiinni?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Elokuu 23. 20:49:08 2005

Joo kyllä sen pitäs ne asetukset aika pian opetella uusiks.
Onks tossa muuten edes mitään cut offia moottorijarrutuksen aikana kun on vain tomaatille suunniteltu boksi? Ei omassa ainakaa tietokone mee nollille em. tilanteessa.
Jos siinä semmonen kuuluu olla niin siinä tapauksessa saattais toi cut offin puuttuminenkin johtua siitä että ne kierrokset jää päälle.
Joku anturi tai tyhjäkäynti vena sohlaa.
Mulla ainakin hävis toi kierrosten päällejääminen kun vaihdoin tyhjäkäynti venan.
(tyhjäkäynnin uupuminen kylmänä kylläki jäi :evil: )
Se kylläki maksaa 116e eli kannattaa koittaa putsata ensin. Saattaa hyvinkin auttaa.
Tietty sillähän sen pitäs selvitä kun lyöt töpseliin kiinni.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 24. 13:21:15 2005

Mitä nyt tuota Scorpin EEC-4:sta olen seurannut, niin jotain se yrittää oppia akun irti olon jälkeen. Tuntuu, että koneelle pitää antaa alussa välillä "kenkää" eli käyttää kierroksia yli 3000 rpm ennen kuin alkaa systeemi taas toimia kunnolla.

Minulla polttoaineensyötön katkaisu toimii moottorijarrutuksella, kun laatikon turbiinilukko on päällä eli vauhtia yli n. 70 km/h ja nostat jalan kaasulta. Silloin polttoainetietokoneen kulutuksennäyttö menee nollille. Muutenhan tomaatissa on ns. vapaakytkin.

Liittimien putsaus, maadoitus...

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ke Elokuu 24. 17:20:02 2005

Kylläpä tuota hitsattiin - boksi oli autossa kiinni, mutta akku irti (ainakin toivottavasti :shock: ) poies järjestelmästä (joka kyllä yksistään ei taida riittää).

Kyllä tappituntumalla cut-off on olemassa, kuten Sinekin raportoi. Mutta tuntuu myös siltä, että kun se toimii, se katkoo syöttöä ihan oudosti ja hiukan sattumanvaraisesti - enemmän oudosti kuin ennen remppaa.

Kyllä tuo Murron (l)astutusrojekti olisi nyt poikaa. Nuo muutkin häiveongelmat saataisiin pois...

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Vastaa Viestiin