Takakelkat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Takakelkat
Ei oo päässy vertaamaan vierekkäin nelikko ja 2wd cossun takakelkkoja. Onko perien kiinnityksessä paljon eroa, eli käykö nelikon murikka helposti 2wd kelkkaan esim. väliholkit sorvaamalla.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
molemmissa on 7.5" lukkoperä ja ei ole eroja kiinnityksellä.
ainoa ero on
-vetoakselien laipoissa, 2wd isommat laipat.
-kolmiotukien pyörän kulmissa, rs 3d on kulmat isoimmimat
4d cossu on kulmat vähän loivemmat 4wd kulmat loivimmat.
kulmilla tarkoitan takapyörän asentoa kolmiotukeen.
-jarrut nelikossa jäähdytetyt levyt takana ja jarrusatuloissa tilaa paksuimmille levyille.
4wd takakelkka tuntu olevan sama kuin scorrpion kelkka mutta tutkimukset jatkuvat.
korjata saa jos huomaa virheitä.
ainoa ero on
-vetoakselien laipoissa, 2wd isommat laipat.
-kolmiotukien pyörän kulmissa, rs 3d on kulmat isoimmimat
4d cossu on kulmat vähän loivemmat 4wd kulmat loivimmat.
kulmilla tarkoitan takapyörän asentoa kolmiotukeen.
-jarrut nelikossa jäähdytetyt levyt takana ja jarrusatuloissa tilaa paksuimmille levyille.
4wd takakelkka tuntu olevan sama kuin scorrpion kelkka mutta tutkimukset jatkuvat.
korjata saa jos huomaa virheitä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
eikö toi nelikon perä ole kuitenkin 7"..sierra friikki kirjoitti:molemmissa on 7.5" lukkoperä ja ei ole eroja kiinnityksellä.
ainoa ero on
-vetoakselien laipoissa, 2wd isommat laipat.
-kolmiotukien pyörän kulmissa, rs 3d on kulmat isoimmimat
4d cossu on kulmat vähän loivemmat 4wd kulmat loivimmat.
kulmilla tarkoitan takapyörän asentoa kolmiotukeen.
-jarrut nelikossa jäähdytetyt levyt takana ja jarrusatuloissa tilaa paksuimmille levyille.
4wd takakelkka tuntu olevan sama kuin scorrpion kelkka mutta tutkimukset jatkuvat.
korjata saa jos huomaa virheitä.


Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei nelikko Cossussa 7.5" perää ole vakiona, mutta voi sinne sellaisen laittaa, kun vaihtaa takapalkin.
7" perässä etu yläkiinnike on pitkä tanko ja 7.5" samainen kiinnitys on erilliset pultit molemmilla puolilla.
7" perässä etu yläkiinnike on pitkä tanko ja 7.5" samainen kiinnitys on erilliset pultit molemmilla puolilla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kyllä se 7.5 perämöykky on ulkomitoiltaankin isompi en ole reikien paikkoja tarkemmin syynännyt.rikke kirjoitti:Onkohan reikäjako sama, olikos niissä molemmissa sama 3.62 välitys?SLEI kirjoitti:Ei nelikko Cossussa 7.5" perää ole vakiona, mutta voi sinne sellaisen laittaa, kun vaihtaa takapalkin.
7" perässä etu yläkiinnike on pitkä tanko ja 7.5" samainen kiinnitys on erilliset pultit molemmilla puolilla.
2WD Cossun perävälityksen kerrotaan olevan 3.64.
Skorppi 7.5 peristä löytyy valityksiä 3.36, 3.6x, 3.92 ja 4.1x (ehkä myös 4.27??).
Eikös kaikissa 2WD Skorpeissa ole 7.5" perä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
joo kyllä se scopio cossun perä on aivan sama kun 2wd sierra cossussa....välityskin on sama...itelläni on kiinni sellanen scorpion perä sierrassa.rspete kirjoitti:Hopoti hop, mitenkäs käykö cossu scorpin perä cossu sierraan 2WD.
Mikäs välitys niissä on, kulkeeko vaikko kiihtyykö paremmin.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Vetarin laipat ovat pienemmät Scorpio cossun perässä, välitys on sama 3,64. Näin ainakin <-94 malleissa.RS.Kosonen kirjoitti:joo kyllä se scopio cossun perä on aivan sama kun 2wd sierra cossussa....välityskin on sama...itelläni on kiinni sellanen scorpion perä sierrassa.rspete kirjoitti:Hopoti hop, mitenkäs käykö cossu scorpin perä cossu sierraan 2WD.
Mikäs välitys niissä on, kulkeeko vaikko kiihtyykö paremmin.
edit: 2wd ohc scorpiot ovat 7" perällä, dohc ja kutoset 7,5"
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Vähän off topic, mutta kuten tässäkin keskustelussa jo vähän asiaa sivutaan kumpaankin suuntaan niin mikä on nelikon välitys?
2wd on toi 3,64, mutta onko nelikko siis sama vai 3,62. Asia kiinnostaa sen verran, että eikös nelikon voimanjakorakenne ole rakennettu niin, että etu- ja takaperän välitys pitää olla sama? Mutta haittaako toi 0,02 (jos 2wd/4wd on eroa) sitten mahdollisesti käytännössä mitä, jos noin joku tollaisen paketin kasaa.
Itellä ei tota välitysten sotkemista ole tarvetta kokeilla, mutta näistä asioista on puhuttu paljon, mutta tarkkaa/tyhjentävää vastausta en ole ainakaan itse vielä saanut/sisäistänyt
2wd on toi 3,64, mutta onko nelikko siis sama vai 3,62. Asia kiinnostaa sen verran, että eikös nelikon voimanjakorakenne ole rakennettu niin, että etu- ja takaperän välitys pitää olla sama? Mutta haittaako toi 0,02 (jos 2wd/4wd on eroa) sitten mahdollisesti käytännössä mitä, jos noin joku tollaisen paketin kasaa.
Itellä ei tota välitysten sotkemista ole tarvetta kokeilla, mutta näistä asioista on puhuttu paljon, mutta tarkkaa/tyhjentävää vastausta en ole ainakaan itse vielä saanut/sisäistänyt

-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Eikös se välitys ole juuri tuo 3.62. Akselikohtainen välitys ero 0.02 aiheuttaa saman suuruisen nopeuseron kuin 8mm erikokoiset renkaat. Nopeus eroa on noin 1.3km/h. Tätä ei varmaan kukaan suosittele kokeilemaan.MikkoT kirjoitti:Vähän off topic, mutta kuten tässäkin keskustelussa jo vähän asiaa sivutaan kumpaankin suuntaan niin mikä on nelikon välitys?
2wd on toi 3,64, mutta onko nelikko siis sama vai 3,62. Asia kiinnostaa sen verran, että eikös nelikon voimanjakorakenne ole rakennettu niin, että etu- ja takaperän välitys pitää olla sama? Mutta haittaako toi 0,02 (jos 2wd/4wd on eroa) sitten mahdollisesti käytännössä mitä, jos noin joku tollaisen paketin kasaa.
Itellä ei tota välitysten sotkemista ole tarvetta kokeilla, mutta näistä asioista on puhuttu paljon, mutta tarkkaa/tyhjentävää vastausta en ole ainakaan itse vielä saanut/sisäistänyt
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Hyvin tuntuu tietoa olevan, eli käytän 7" perän kanssa nelikon länkirautaa. Enkä sekota 2wd ja 4wd välityksiä keskenään, vaikka voishan se toimia kun muistais pitää edessä kuluneemmat renkaat. Ja noita dochilaisen välityksiä vois joskus kokeilla, kun ei noita huippuja ihan älyttömästi tarvi. Mitäs siitä nyt sit tuleekaan jos kone kiertää 7000, 5vaihde on 0,83, perä 3,92...
edit: 248kmh
edit: 248kmh