1.6 EFI kaasuvaijerista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

1.6 EFI kaasuvaijerista

Viesti Kirjoittaja venom » Ma Kesäkuu 7. 7:45:25 2004

Ilmeisesti rs turbossa ja efissä on eri kaasuvaijerit. Mitä eroa niillä on? Käykö efin vaijeri rs turbon kaasupolkimeen? edelleen selvittelen tarvittavia osia efi konversioon..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Kesäkuu 7. 11:44:22 2004

Efin vaijeri on omansa, eikä käy RSTn polkimeen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » Ti Kesäkuu 8. 10:43:24 2004

Käykös efin kaasupoljin heittämällä paikalleen?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 8. 14:04:36 2004

EFIn poljin = kaasarin poljin
ja se käy kyllä suoraan paikalleen. Hieman sai äänieristettä viistää pois, mutta siis ihan plug'n'play.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » Ke Kesäkuu 9. 8:59:36 2004

Kiitokset, tuo tieto tuli tarpeeseen että efissä ja kaasari versiossa on sama poljin.. Helpottaa kummasti osan metsästystä.. Jessellä tuntuu "hieman" olevan tietoa cvh koneista..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 9. 10:33:37 2004

Oletko jo vaijerin hommannut? Itse oikea osa löytyi Stockan-auton ammattitaidosta huolimatta vasta parin yrityksen jälkeen, joten voin kotona katsoa oikean osanumeron. En tiedä onko kaikissa kaasarimalleissa sama poljin, mutta ainakin mk4 GT escortista löytyi suoraan sopiva poljin itselleni. Koska se pohjimmiltaan on aivan perus aasariversio, niin epäilen muissakin mk4 kaasari escorteissa olevan sama poljin. Sano myös jos tarvitset muita osanumeroita projektiin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Kesäkuu 9. 11:58:24 2004

Itse en ole ainakaan Mk3 malleissa törmännyt kuin yhdenlaiseen kaasupolkimeen. Siinä on pallo jonka päälle vaijerissa oleva muovikuppi laitetaan ja koko komeus lukitaan semmoisella U-muotoisella pellillä. Tosin kaasutinversioita ei ole vähään aikaan tullu rassattua joten muisti saattaa pettää tältä osin. EFi:n vaijerissa polkimen päässä on hahlo johon vaijerin läpivientikumin tapainen kiinnitys painetaan. Tällainen kiinnitys on tosin helppo tehdä itsekin mihin tahansa RST/XR3i-polkimeen.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » Ke Kesäkuu 9. 12:02:52 2004

En ole vielä vaijeria hommannut, mielelläni otan vastaan osanumeroita, jos helposti ne saat kaivettua..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 9. 21:57:11 2004

Puola 6503280 ovh 92e
Sytytyskaapelit 5030322 ovh 34e
Kaasuvaijeri 1664375 31e
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Marraskuu 9. 11:10:40 2005

1.6 -87 kaasari --> EFi. Kannattaako suosiolla vaihtaa kaasuvaijeri, vai saako sen kikkailtua kiinni kaasuläpän päästä? Tuli vaan mieleen kysyä kun näitä vanhoja postauksia luin ja pitiäisi joskus EFi laittaa kiinni.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 9. 11:22:50 2005

Saa sen helpostikin kikkailtua. Itse vaan tykkään kun se kikkailu on minimissään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Marraskuu 9. 12:09:29 2005

JesseT kirjoitti:Saa sen helpostikin kikkailtua. Itse vaan tykkään kun se kikkailu on minimissään.
No onhan se vähän niinkin. Minimoin kikkailua kysymällä jo etukäteen kaikkea tyhmää :). Saa megaa testailla vielä "labra" oloissa lattialla jne. eli koittaa ja tekee mahdollisimman paljo asioita valmiiksi asennusta varten.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Marraskuu 9. 17:39:11 2005

motonetistä löytyy myös vaijeria, tosin tarvike, mutta se ei kaikille kelpaa kuten ei myöskään allekirjoittaneelle :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ke Marraskuu 9. 19:00:50 2005

Foortilta ~30e, motonetistä noin kymppi, mutta jos vain paras(?) kelpaa niin ei ole vaihtoehtoja.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Marraskuu 9. 19:28:26 2005

Aika pienellä säädöllä menee orkkis polkimeen, vaijerien eroista en tiedä mutta oikea löytyi ihan suoraan mk5 escortin kohdalta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin