Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
venom
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja venom » Ma Kesäkuu 7. 7:45:25 2004
Ilmeisesti rs turbossa ja efissä on eri kaasuvaijerit. Mitä eroa niillä on? Käykö efin vaijeri rs turbon kaasupolkimeen? edelleen selvittelen tarvittavia osia efi konversioon..
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ma Kesäkuu 7. 11:44:22 2004
Efin vaijeri on omansa, eikä käy RSTn polkimeen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
venom
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja venom » Ti Kesäkuu 8. 10:43:24 2004
Käykös efin kaasupoljin heittämällä paikalleen?
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 8. 14:04:36 2004
EFIn poljin = kaasarin poljin
ja se käy kyllä suoraan paikalleen. Hieman sai äänieristettä viistää pois, mutta siis ihan plug'n'play.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
venom
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja venom » Ke Kesäkuu 9. 8:59:36 2004
Kiitokset, tuo tieto tuli tarpeeseen että efissä ja kaasari versiossa on sama poljin.. Helpottaa kummasti osan metsästystä.. Jessellä tuntuu "hieman" olevan tietoa cvh koneista..
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 9. 10:33:37 2004
Oletko jo vaijerin hommannut? Itse oikea osa löytyi Stockan-auton ammattitaidosta huolimatta vasta parin yrityksen jälkeen, joten voin kotona katsoa oikean osanumeron. En tiedä onko kaikissa kaasarimalleissa sama poljin, mutta ainakin mk4 GT escortista löytyi suoraan sopiva poljin itselleni. Koska se pohjimmiltaan on aivan perus aasariversio, niin epäilen muissakin mk4 kaasari escorteissa olevan sama poljin. Sano myös jos tarvitset muita osanumeroita projektiin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Ilpo
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Viesti
Kirjoittaja Ilpo » Ke Kesäkuu 9. 11:58:24 2004
Itse en ole ainakaan Mk3 malleissa törmännyt kuin yhdenlaiseen kaasupolkimeen. Siinä on pallo jonka päälle vaijerissa oleva muovikuppi laitetaan ja koko komeus lukitaan semmoisella U-muotoisella pellillä. Tosin kaasutinversioita ei ole vähään aikaan tullu rassattua joten muisti saattaa pettää tältä osin. EFi:n vaijerissa polkimen päässä on hahlo johon vaijerin läpivientikumin tapainen kiinnitys painetaan. Tällainen kiinnitys on tosin helppo tehdä itsekin mihin tahansa RST/XR3i-polkimeen.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
venom
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja venom » Ke Kesäkuu 9. 12:02:52 2004
En ole vielä vaijeria hommannut, mielelläni otan vastaan osanumeroita, jos helposti ne saat kaivettua..
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 9. 21:57:11 2004
Puola 6503280 ovh 92e
Sytytyskaapelit 5030322 ovh 34e
Kaasuvaijeri 1664375 31e
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Ke Marraskuu 9. 11:10:40 2005
1.6 -87 kaasari --> EFi. Kannattaako suosiolla vaihtaa kaasuvaijeri, vai saako sen kikkailtua kiinni kaasuläpän päästä? Tuli vaan mieleen kysyä kun näitä vanhoja postauksia luin ja pitiäisi joskus EFi laittaa kiinni.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 9. 11:22:50 2005
Saa sen helpostikin kikkailtua. Itse vaan tykkään kun se kikkailu on minimissään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Ke Marraskuu 9. 12:09:29 2005
JesseT kirjoitti:Saa sen helpostikin kikkailtua. Itse vaan tykkään kun se kikkailu on minimissään.
No onhan se vähän niinkin. Minimoin kikkailua kysymällä jo etukäteen kaikkea tyhmää

. Saa megaa testailla vielä "labra" oloissa lattialla jne. eli koittaa ja tekee mahdollisimman paljo asioita valmiiksi asennusta varten.
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Ke Marraskuu 9. 17:39:11 2005
motonetistä löytyy myös vaijeria, tosin tarvike, mutta se ei kaikille kelpaa kuten ei myöskään allekirjoittaneelle

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
_P_
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Viesti
Kirjoittaja _P_ » Ke Marraskuu 9. 19:00:50 2005
Foortilta ~30e, motonetistä noin kymppi, mutta jos vain paras(?) kelpaa niin ei ole vaihtoehtoja.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Marraskuu 9. 19:28:26 2005
Aika pienellä säädöllä menee orkkis polkimeen, vaijerien eroista en tiedä mutta oikea löytyi ihan suoraan mk5 escortin kohdalta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5