1.6 ohc:n päälle 2.0 kansi ja turbo, kuinkas käy?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
- Paikkakunta: Rajamäki
1.6 ohc:n päälle 2.0 kansi ja turbo, kuinkas käy?
Eskon kun hommasin niin siinä oli noi hilut kiinni.
Nyt mietityttää että mitenkäs tuommosen paketin kanssa käy kun tuossa kannessa on tuo palotila isompi halkasialtaan kun nuo sylinteriputket? Jostain luin että palotapahtumassa tapahtyy joku xyz muutos.
Että mitä :smt017 Niinpä.
Puristussuhde ainakin tulee aika mukavaksi, 7.7 olin jostain löytäväni ja se kelpaa mulle.
Sitä tässä nyt vähän haeskelen että onko siitä moottorin toiminnalle jotain erityistä haittaa notta palotilat on isompi halkaisijaiset kun sylinterit. Mitään älyttömiä tehoja ei olla hakemassa vaan alle baarin paineilla hyvin koko alueella toimivaa kokonaisuutta. Ainakin näin aluksi :yawinkle:
Nyt mietityttää että mitenkäs tuommosen paketin kanssa käy kun tuossa kannessa on tuo palotila isompi halkasialtaan kun nuo sylinteriputket? Jostain luin että palotapahtumassa tapahtyy joku xyz muutos.
Että mitä :smt017 Niinpä.
Puristussuhde ainakin tulee aika mukavaksi, 7.7 olin jostain löytäväni ja se kelpaa mulle.
Sitä tässä nyt vähän haeskelen että onko siitä moottorin toiminnalle jotain erityistä haittaa notta palotilat on isompi halkaisijaiset kun sylinterit. Mitään älyttömiä tehoja ei olla hakemassa vaan alle baarin paineilla hyvin koko alueella toimivaa kokonaisuutta. Ainakin näin aluksi :yawinkle:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ei onnistu koska palotila tulee sylinteriputken ulkopuolelle..Näin mä ainakin näen asian.
Edit: laske se ruttu männillä..toki voihan niitä palotiloja muokata/suurentaa siitä 1.6:sen kannesta.
Edit: laske se ruttu männillä..toki voihan niitä palotiloja muokata/suurentaa siitä 1.6:sen kannesta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Kyl se toimii, tosin ei parhaalla mahdollisella tavalla. Toimiihan se sivuventtiilimoottorikin. itse tein joskus pienenä semmosen kuhan nyt kasataan patentin:1.3, 1.6viilattukansi(rutut 1.3:ssa 8.4) joutui käyttää 2.0tiivistettä ku oli otettu sen verran reilusti venttiilien vierestä, n.1bar painetta ja 8000rpm nakuttamatta.jesus48 kirjoitti:Ei onnistu koska palotila tulee sylinteriputken ulkopuolelle..Näin mä ainakin näen asian.
Edit: laske se ruttu männillä..toki voihan niitä palotiloja muokata/suurentaa siitä 1.6:sen kannesta.
Itse en kyllä laittaisi katukäyttöön tuollaista ratkaisua, puristus suhdekkin on turhan pieni suunnittelemillesi ahtopaineille(tässähän taas aihe johon löytyy monta mielipidettä). Eli minä laittaisin 1.6 taunuksen kannen josta palotilat muotoillaan, silloin puristus laskee riittävästi alle kilon paineille ja saa edes jollakin tavalla pidettyä moottorinb käyttökelpoisena normaaliliikenteeseen.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
En tullut ajatelleeksi sitä tolla tavalla,mutta tosiaan n. 1.5v sitten tuli pähkäiltyä tota ja totesin sen että unohdetaan tommonen ratkaisu. Tosin sitä konetta ei ikinä rakennettu. Joo ja toi ruttukin on aika alhainen.nprteam kirjoitti:Kyl se toimii, tosin ei parhaalla mahdollisella tavalla. Toimiihan se sivuventtiilimoottorikin. itse tein joskus pienenä semmosen kuhan nyt kasataan patentin:1.3, 1.6viilattukansi(rutut 1.3:ssa 8.4) joutui käyttää 2.0tiivistettä ku oli otettu sen verran reilusti venttiilien vierestä, n.1bar painetta ja 8000rpm nakuttamatta.jesus48 kirjoitti:Ei onnistu koska palotila tulee sylinteriputken ulkopuolelle..Näin mä ainakin näen asian.
Edit: laske se ruttu männillä..toki voihan niitä palotiloja muokata/suurentaa siitä 1.6:sen kannesta.
Itse en kyllä laittaisi katukäyttöön tuollaista ratkaisua, puristus suhdekkin on turhan pieni suunnittelemillesi ahtopaineille(tässähän taas aihe johon löytyy monta mielipidettä). Eli minä laittaisin 1.6 taunuksen kannen josta palotilat muotoillaan, silloin puristus laskee riittävästi alle kilon paineille ja saa edes jollakin tavalla pidettyä moottorinb käyttökelpoisena normaaliliikenteeseen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
- Paikkakunta: Rajamäki
Taidanpa kairailla sitten 1.6 kannesta mieleisen.
En vielä mäntiä viitti hommata, ellei jollain halpoja sopivia sattuisi olemaan. Budjetti turboa kummiskin väsäilen näin aluksi että kokemus karttuu.
Mihinköhän suuntaan noita palotiloja voi sitten suurentaa ja minkä verran? Laskemaan tässä varmaankin jokatapauksessa joutuu mutta noin pyöreesti. Ja en nyt meinaa kannen laskua
Ja mites se puristussuhde taas laskettiinkaan?
Edit: (Sylinterin tilavuus+palotilan tilavuus)/Palotilan tilavuudella=Puristussuhde
Tommonen näytti löytyvän. Ja tohon tietenkin vielä kannentiiviste lisäksi jos tarkkoja ollaan.
En vielä mäntiä viitti hommata, ellei jollain halpoja sopivia sattuisi olemaan. Budjetti turboa kummiskin väsäilen näin aluksi että kokemus karttuu.
Mihinköhän suuntaan noita palotiloja voi sitten suurentaa ja minkä verran? Laskemaan tässä varmaankin jokatapauksessa joutuu mutta noin pyöreesti. Ja en nyt meinaa kannen laskua

Ja mites se puristussuhde taas laskettiinkaan?

Edit: (Sylinterin tilavuus+palotilan tilavuus)/Palotilan tilavuudella=Puristussuhde
Tommonen näytti löytyvän. Ja tohon tietenkin vielä kannentiiviste lisäksi jos tarkkoja ollaan.