1.6 ohc:n päälle 2.0 kansi ja turbo, kuinkas käy?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

DJ_Anza
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
Paikkakunta: Rajamäki

1.6 ohc:n päälle 2.0 kansi ja turbo, kuinkas käy?

Viesti Kirjoittaja DJ_Anza » Ma Joulukuu 12. 22:27:34 2005

Eskon kun hommasin niin siinä oli noi hilut kiinni.

Nyt mietityttää että mitenkäs tuommosen paketin kanssa käy kun tuossa kannessa on tuo palotila isompi halkasialtaan kun nuo sylinteriputket? Jostain luin että palotapahtumassa tapahtyy joku xyz muutos.
Että mitä :smt017 Niinpä.

Puristussuhde ainakin tulee aika mukavaksi, 7.7 olin jostain löytäväni ja se kelpaa mulle.

Sitä tässä nyt vähän haeskelen että onko siitä moottorin toiminnalle jotain erityistä haittaa notta palotilat on isompi halkaisijaiset kun sylinterit. Mitään älyttömiä tehoja ei olla hakemassa vaan alle baarin paineilla hyvin koko alueella toimivaa kokonaisuutta. Ainakin näin aluksi :yawinkle:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Joulukuu 13. 0:53:21 2005

Ei onnistu koska palotila tulee sylinteriputken ulkopuolelle..Näin mä ainakin näen asian.

Edit: laske se ruttu männillä..toki voihan niitä palotiloja muokata/suurentaa siitä 1.6:sen kannesta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Joulukuu 13. 1:05:22 2005

jesus48 kirjoitti:Ei onnistu koska palotila tulee sylinteriputken ulkopuolelle..Näin mä ainakin näen asian.

Edit: laske se ruttu männillä..toki voihan niitä palotiloja muokata/suurentaa siitä 1.6:sen kannesta.
Kyl se toimii, tosin ei parhaalla mahdollisella tavalla. Toimiihan se sivuventtiilimoottorikin. itse tein joskus pienenä semmosen kuhan nyt kasataan patentin:1.3, 1.6viilattukansi(rutut 1.3:ssa 8.4) joutui käyttää 2.0tiivistettä ku oli otettu sen verran reilusti venttiilien vierestä, n.1bar painetta ja 8000rpm nakuttamatta.

Itse en kyllä laittaisi katukäyttöön tuollaista ratkaisua, puristus suhdekkin on turhan pieni suunnittelemillesi ahtopaineille(tässähän taas aihe johon löytyy monta mielipidettä). Eli minä laittaisin 1.6 taunuksen kannen josta palotilat muotoillaan, silloin puristus laskee riittävästi alle kilon paineille ja saa edes jollakin tavalla pidettyä moottorinb käyttökelpoisena normaaliliikenteeseen.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Joulukuu 13. 1:11:35 2005

nprteam kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Ei onnistu koska palotila tulee sylinteriputken ulkopuolelle..Näin mä ainakin näen asian.

Edit: laske se ruttu männillä..toki voihan niitä palotiloja muokata/suurentaa siitä 1.6:sen kannesta.
Kyl se toimii, tosin ei parhaalla mahdollisella tavalla. Toimiihan se sivuventtiilimoottorikin. itse tein joskus pienenä semmosen kuhan nyt kasataan patentin:1.3, 1.6viilattukansi(rutut 1.3:ssa 8.4) joutui käyttää 2.0tiivistettä ku oli otettu sen verran reilusti venttiilien vierestä, n.1bar painetta ja 8000rpm nakuttamatta.

Itse en kyllä laittaisi katukäyttöön tuollaista ratkaisua, puristus suhdekkin on turhan pieni suunnittelemillesi ahtopaineille(tässähän taas aihe johon löytyy monta mielipidettä). Eli minä laittaisin 1.6 taunuksen kannen josta palotilat muotoillaan, silloin puristus laskee riittävästi alle kilon paineille ja saa edes jollakin tavalla pidettyä moottorinb käyttökelpoisena normaaliliikenteeseen.
En tullut ajatelleeksi sitä tolla tavalla,mutta tosiaan n. 1.5v sitten tuli pähkäiltyä tota ja totesin sen että unohdetaan tommonen ratkaisu. Tosin sitä konetta ei ikinä rakennettu. Joo ja toi ruttukin on aika alhainen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

DJ_Anza
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja DJ_Anza » Ti Joulukuu 13. 11:40:05 2005

Taidanpa kairailla sitten 1.6 kannesta mieleisen.

En vielä mäntiä viitti hommata, ellei jollain halpoja sopivia sattuisi olemaan. Budjetti turboa kummiskin väsäilen näin aluksi että kokemus karttuu.

Mihinköhän suuntaan noita palotiloja voi sitten suurentaa ja minkä verran? Laskemaan tässä varmaankin jokatapauksessa joutuu mutta noin pyöreesti. Ja en nyt meinaa kannen laskua :)

Ja mites se puristussuhde taas laskettiinkaan? :oops:

Edit: (Sylinterin tilavuus+palotilan tilavuus)/Palotilan tilavuudella=Puristussuhde

Tommonen näytti löytyvän. Ja tohon tietenkin vielä kannentiiviste lisäksi jos tarkkoja ollaan.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Joulukuu 13. 11:59:40 2005

Tuolla voi laskea puristussuhteen.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Joulukuu 13. 16:58:53 2005

Tuollakin voi laskea puristus-suhteen ja muutakin. :wink:

Vastaa Viestiin