Sierran outo käyntihäiriö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Sierran outo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Laze » La Joulukuu 3. 15:29:23 2005

Auto on juu toi -87 2.0 kaasari Sierra. Elikkäs tossa kikottimessa on seuraavanlainen vika.

Auto käy ihan normaalisti yli 1000 kierroksen jälkeen, eli ajossa ei mitään muuta ongelmaa, kuin että kun pintakaasulla ajaessa se alkaa nykimään. ja tyhjäkäyntiä ei ole lainkaan.

Ennen mitään tarkempia tutkiskeluja vaihdoin ensin virranjakajan kannen, pyörittäjän ja tulpat. Mutta siis noilla ei vaikutusta asiaan.

Valaiskaapas viisaammat tyhmää, mistä alan vikaa etsimään..?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Joulukuu 3. 21:29:53 2005

Kuullostaa siltä että jotain häikkää tyhjäkäynti puolella, se motikkä joka sitä säätää?? Tosin jostain sekin käskynsä saa kai. Itsellä oli kanssa juuri ongelmia-> ainoa miten toimi oli tyhjäkäynti ja täyskaasu, tosi kiva ajaa näin talvella 8) jotka hävisi kaasuttimen putsaamisella. Farkussa oli kanssa tyhjäkäynti ongelma kävi miten tykkäs väliä 0-1500rpm ja prötäs niin helvetisti välillä.. johto irti ja taas toimi tosin vaimo ei tykänny kun talvella ei ollu ryyppyä. Toi on toi kaasari joka noissa on oikea muna fordilta ne ei toimi koskaan kunnolla. Pitäis viskaa pellolle jokainen ja vaihtaa weber dgv tai dgav kaasutin tilalle :evil: Farkussa tätänykyä juurikin tuo dgv käsiryypyllä ja on toiminut kuin kello :D
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Joulukuu 3. 21:41:10 2005

Heh joo kuulostaa aika tutulta.... Itse heitin sen DFTH:n helvettiin ja kyhäilin L-jetronicin tilalle..

Mutta mulla tuli suht vastaavanlaisia ongelmia kun kaasari irtosi...! Etsin vikaa jonkin aikaa kunnes huomasin että koko härveli ei ole edes kunnolla kiinni. Kaikki letkut kannattaa myös tarkistaa, ettei ole se alipaineletku irti siitä tietokoneesta. Ja se kuten sanottiinkin että se moottoroitu puikula liikuttelee kaasuläppää, sen voi helposti testata nyppäisemällä liittimen irti siitä tietokoneesta, ja käynnistää auto. Tällöin tyhjäkäynnin pitäisi olla jossain n. 3000rpm....

En edes muista mitä kaikkea siitä romusta ehti alle vuodessa hajota kun se oli vielä tuossa Sierrassa kiinni..

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Joulukuu 3. 22:44:56 2005

Minulle saa lähettää kaikki kaasarit mitä ette saa toimimaan. Yht. otot privaviestillä toimistooni.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Joulukuu 4. 0:54:49 2005

Eli eikö ole siis muuta keinoa nähtävästi kuin vaihtaa kaasari?.. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Joulukuu 4. 0:59:41 2005

On.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Joulukuu 4. 1:12:46 2005

Arska kirjoitti:On.
:D Olen pelkkänä korvana... :smt102
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Joulukuu 4. 20:50:17 2005

Tässä ohimennen vielä tuli mieleen, että missä hinnoissa on tollaseen uudet kaasarit ja mistä niitä vois tiedustella?... 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ma Joulukuu 5. 10:43:05 2005

Freetechnics, Moposport

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Joulukuu 10. 21:08:20 2005

Katso huviksesi että onko kaasarissa se ryypyn läppä kiinni vaikka kone on lämmin. Käynnistyy normaalisti kun kone kylmä mut sit ku lämpenee alkaa rykiminen ja sammuu..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Joulukuu 12. 15:49:01 2005

KIP kirjoitti:Katso huviksesi että onko kaasarissa se ryypyn läppä kiinni vaikka kone on lämmin. Käynnistyy normaalisti kun kone kylmä mut sit ku lämpenee alkaa rykiminen ja sammuu..
Juurikin näin kävi munkin kaasarille, eli se bimetallijousi poikki. Ei hillinnyt ryyppyläpän liikkeitä mitenkään. Ei muutakun ryyppyläppä pois. Lähtee se talvellakin -25asteesta pedaalia pumppaamalla, no ainakin 7:llä jää jo käyntiinkin.

Ja samoin väliin otti jenkaa itsekseen. En tiedä, mitä virkaa sillä hirveällä johtonipulla siinä kaasarissa on, kun ainoastaan yhden piuhan irroittamalla ilmiö loppui. Samalla loppui kyllä sitten se imusarjan huohotuskin kaasarin kautta, huohotuksen tehtävä oli kait estää jälkikäyntiä.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Joulukuu 12. 16:07:41 2005

Niitä kierukoita varmaan löytyy ehjiäkin joltain roviolta, itsekin vaihdoin sen muinoin, löyty hylätty kaasari imusarjoineen. Toinen vika oli laiha seos keskikierroksilla, tehoventtiilin toiminnasta ei mitään tietoa. Parikymppiä pienemmällä kakkoskurkun ilmasuuttimella ja isommilla pääsuttimella rupes pelaamaan järkevästi, seosmittarinkin mukaan. Tyhjäkäynnin säätö pelas moitteetta.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ma Joulukuu 12. 16:52:38 2005

Arto65FB kirjoitti: Juurikin näin kävi munkin kaasarille, eli se bimetallijousi poikki.
Ite tein vaan uuden väkäsen katkenneeseen jousenpäähän. Kyllä se toimi jollakin lailla kun aikansa säätelee. Joskus vitutti kun tuollanen kaasari-Sierra vaati kaksi starttia aina kun keli oli +10 tai alle. Talvella sammui aina kohta startin jälkeen kun lähti ajamaan.. lämmityksestä huolimatta kävi vähän aikaa kolmella ja sylki mustaa karstaa hangelle.

Nuo alipaineletkut aiheutti hitokseen käyntihäiriöitä jos olivat irti/litistyneet/sulaneet umpeen. Nyki, sammuili, tyhjäkäynti mitä sattuu ym. mukavaa.

subaa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja subaa » Ma Joulukuu 12. 16:57:55 2005

mullaki on käynti häiriöitä sierras, kun on kostee sää. se rupee räpättää ja tehot katoo,

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Joulukuu 12. 20:53:44 2005

Homma ratkes tänään sillä kun (kiitos Ilkan) vaihdettuja osia tuli loppuen lopuksi samalla kaasari, imusarja ja uuden karhea laturi..

Nyt käy hyvin. ja kulkee huomattavasti paremmin.

uudessa kaasarissa käsi ryyppy.. 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Joulukuu 13. 19:28:03 2005

Miku kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti: Juurikin näin kävi munkin kaasarille, eli se bimetallijousi poikki.
Ite tein vaan uuden väkäsen katkenneeseen jousenpäähän. Kyllä se toimi jollakin lailla kun aikansa säätelee.
Samaa yritin mutta oli sillä tavalla irtipoikki, ettei onnistunut. No, onhan mulla DGV varuiksi hyllyssä, vasta neljättä vuotta :roll: :oops: .

Vastaa Viestiin