Sierran outo käyntihäiriö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Sierran outo käyntihäiriö
Auto on juu toi -87 2.0 kaasari Sierra. Elikkäs tossa kikottimessa on seuraavanlainen vika.
Auto käy ihan normaalisti yli 1000 kierroksen jälkeen, eli ajossa ei mitään muuta ongelmaa, kuin että kun pintakaasulla ajaessa se alkaa nykimään. ja tyhjäkäyntiä ei ole lainkaan.
Ennen mitään tarkempia tutkiskeluja vaihdoin ensin virranjakajan kannen, pyörittäjän ja tulpat. Mutta siis noilla ei vaikutusta asiaan.
Valaiskaapas viisaammat tyhmää, mistä alan vikaa etsimään..?
Auto käy ihan normaalisti yli 1000 kierroksen jälkeen, eli ajossa ei mitään muuta ongelmaa, kuin että kun pintakaasulla ajaessa se alkaa nykimään. ja tyhjäkäyntiä ei ole lainkaan.
Ennen mitään tarkempia tutkiskeluja vaihdoin ensin virranjakajan kannen, pyörittäjän ja tulpat. Mutta siis noilla ei vaikutusta asiaan.
Valaiskaapas viisaammat tyhmää, mistä alan vikaa etsimään..?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Kuullostaa siltä että jotain häikkää tyhjäkäynti puolella, se motikkä joka sitä säätää?? Tosin jostain sekin käskynsä saa kai. Itsellä oli kanssa juuri ongelmia-> ainoa miten toimi oli tyhjäkäynti ja täyskaasu, tosi kiva ajaa näin talvella
jotka hävisi kaasuttimen putsaamisella. Farkussa oli kanssa tyhjäkäynti ongelma kävi miten tykkäs väliä 0-1500rpm ja prötäs niin helvetisti välillä.. johto irti ja taas toimi tosin vaimo ei tykänny kun talvella ei ollu ryyppyä. Toi on toi kaasari joka noissa on oikea muna fordilta ne ei toimi koskaan kunnolla. Pitäis viskaa pellolle jokainen ja vaihtaa weber dgv tai dgav kaasutin tilalle
Farkussa tätänykyä juurikin tuo dgv käsiryypyllä ja on toiminut kuin kello 



Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Heh joo kuulostaa aika tutulta.... Itse heitin sen DFTH:n helvettiin ja kyhäilin L-jetronicin tilalle..
Mutta mulla tuli suht vastaavanlaisia ongelmia kun kaasari irtosi...! Etsin vikaa jonkin aikaa kunnes huomasin että koko härveli ei ole edes kunnolla kiinni. Kaikki letkut kannattaa myös tarkistaa, ettei ole se alipaineletku irti siitä tietokoneesta. Ja se kuten sanottiinkin että se moottoroitu puikula liikuttelee kaasuläppää, sen voi helposti testata nyppäisemällä liittimen irti siitä tietokoneesta, ja käynnistää auto. Tällöin tyhjäkäynnin pitäisi olla jossain n. 3000rpm....
En edes muista mitä kaikkea siitä romusta ehti alle vuodessa hajota kun se oli vielä tuossa Sierrassa kiinni..
Mutta mulla tuli suht vastaavanlaisia ongelmia kun kaasari irtosi...! Etsin vikaa jonkin aikaa kunnes huomasin että koko härveli ei ole edes kunnolla kiinni. Kaikki letkut kannattaa myös tarkistaa, ettei ole se alipaineletku irti siitä tietokoneesta. Ja se kuten sanottiinkin että se moottoroitu puikula liikuttelee kaasuläppää, sen voi helposti testata nyppäisemällä liittimen irti siitä tietokoneesta, ja käynnistää auto. Tällöin tyhjäkäynnin pitäisi olla jossain n. 3000rpm....
En edes muista mitä kaikkea siitä romusta ehti alle vuodessa hajota kun se oli vielä tuossa Sierrassa kiinni..
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Ylläpitäjä
Juurikin näin kävi munkin kaasarille, eli se bimetallijousi poikki. Ei hillinnyt ryyppyläpän liikkeitä mitenkään. Ei muutakun ryyppyläppä pois. Lähtee se talvellakin -25asteesta pedaalia pumppaamalla, no ainakin 7:llä jää jo käyntiinkin.KIP kirjoitti:Katso huviksesi että onko kaasarissa se ryypyn läppä kiinni vaikka kone on lämmin. Käynnistyy normaalisti kun kone kylmä mut sit ku lämpenee alkaa rykiminen ja sammuu..
Ja samoin väliin otti jenkaa itsekseen. En tiedä, mitä virkaa sillä hirveällä johtonipulla siinä kaasarissa on, kun ainoastaan yhden piuhan irroittamalla ilmiö loppui. Samalla loppui kyllä sitten se imusarjan huohotuskin kaasarin kautta, huohotuksen tehtävä oli kait estää jälkikäyntiä.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Niitä kierukoita varmaan löytyy ehjiäkin joltain roviolta, itsekin vaihdoin sen muinoin, löyty hylätty kaasari imusarjoineen. Toinen vika oli laiha seos keskikierroksilla, tehoventtiilin toiminnasta ei mitään tietoa. Parikymppiä pienemmällä kakkoskurkun ilmasuuttimella ja isommilla pääsuttimella rupes pelaamaan järkevästi, seosmittarinkin mukaan. Tyhjäkäynnin säätö pelas moitteetta.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Ite tein vaan uuden väkäsen katkenneeseen jousenpäähän. Kyllä se toimi jollakin lailla kun aikansa säätelee. Joskus vitutti kun tuollanen kaasari-Sierra vaati kaksi starttia aina kun keli oli +10 tai alle. Talvella sammui aina kohta startin jälkeen kun lähti ajamaan.. lämmityksestä huolimatta kävi vähän aikaa kolmella ja sylki mustaa karstaa hangelle.Arto65FB kirjoitti: Juurikin näin kävi munkin kaasarille, eli se bimetallijousi poikki.
Nuo alipaineletkut aiheutti hitokseen käyntihäiriöitä jos olivat irti/litistyneet/sulaneet umpeen. Nyki, sammuili, tyhjäkäynti mitä sattuu ym. mukavaa.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Samaa yritin mutta oli sillä tavalla irtipoikki, ettei onnistunut. No, onhan mulla DGV varuiksi hyllyssä, vasta neljättä vuottaMiku kirjoitti:Ite tein vaan uuden väkäsen katkenneeseen jousenpäähän. Kyllä se toimi jollakin lailla kun aikansa säätelee.Arto65FB kirjoitti: Juurikin näin kävi munkin kaasarille, eli se bimetallijousi poikki.

