2.0 Zetec 16v turbo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

2.0 Zetec 16v turbo

Viesti Kirjoittaja kemes » To Lokakuu 6. 21:40:55 2005

Löytyykö kerhon sisältä ketään kuka olisi moista kyhännyt? Nyt kiinnostaisi tietää minkälaista kilkettä olette peltinne alle sijoittaneet. Mitä kone on syönyt? Minkälainen moottorin ohjaus? ym. Kuvia olisi myös kiva nähdä.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Lokakuu 6. 23:45:25 2005

veit jalat suustani.. tollainen kikkare ois kiva istuttaa minkäs muun kun Sierran nokalle...

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Lokakuu 7. 12:16:08 2005

Mitään valmista ei ole esittää, tallissa on jonkin aikaa ollut osina 1.8 16V motti. Tarkoitus olisi kasata kone budjettityyliin, sorvauttaa männistä pari milliä keskeltä, tasapainottaa alakerran palikat, ARPn pultit kiertareihin sekä laittaa öljysuihkut paikalleen lohkoon. tietenkin uusilla laakereilla ja renkailla. Yläkerta saa olla suht vakio, focucsen metallipahvi saa kelvata. nokat 2.0 Mondeosta säädettävillä nokkapyörillä.

Turbona on Volvon Garrett T3, pakosarja on ERSTn, välijäähy 2WD cossusta. Suuttimet on RS2000sta, sopivat suoraan Zetecin imusarjaan. Jos soppa ei riitä noilla niin Nissanin SX200:sta saa isommat, myös bolt on. Ja budjettiin sopiva moottorinohjaus tietenkin on Megasquirt, se kasataan tai ostetaan valmiina sitten kun on kone muuten kasassa.

Homma on nyt vähän ahtojäissä(tm) , kun tuli tuo mopo hommattua ja kassavirta on primäärisesti focusoitu siihen suuntaan.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Lokakuu 7. 13:04:24 2005

jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan.. :twisted:

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Lokakuu 7. 13:40:41 2005

samiharju kirjoitti:jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan.. :twisted:
Näinhän se menee. Yleensä vaan käy niin, että "kotitarveturboilija" rakentaa ne budjetti kohteet pian uusiksi. Tehoa ei tullutkaan tarpeeksi ja budjetti romut ei kestä enää, osat ei kestäneet alunperinkään jne. Ei herneitä kiits!!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Lokakuu 7. 14:10:02 2005

samiharju kirjoitti:jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan.. :twisted:
Hommahan lähtee jo lapasesta siinä vaiheessa kun maksetaan ~90vm autosta 10k€-> :lol:

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Lokakuu 7. 14:33:58 2005

Jaakkoki kirjoitti:Hommahan lähtee jo lapasesta siinä vaiheessa kun maksetaan ~90vm autosta 10k€-> :lol:
"Köyhillä" ei ole varaa halpaan, mutta itsehän ajan -80 luvun ekkerillä (mk4) . :lol:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Lokakuu 7. 14:58:07 2005

No kyllä tuohonkin edellä mainittuun remppaan saa yllättävän paljon rahaa palamaan. Loppupeleissä kunnon männät ja kanget ei ole neloskoneeseen ihan älytön investointi, kun miettii mitä uudet tiivisteet yms. maksaa kun koneen tekee uudelleen. Mutta tietty jos OIKEASTI ei ole tarkoitus sen enempää jatkossa tehoa repiä, niin meneehän se noinkin. Harvoin vaan käy niin...

Mielestäni todellinen budjettiturbotus on se, että ei avata konetta ollenkaan. Jos kone ei ole ihan totaalisen lopussa, niin kyllä se miedon ahtamisen kestää, ja eikös se tässä ollut tavoitteena?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Lokakuu 7. 16:00:57 2005

koskar kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:Hommahan lähtee jo lapasesta siinä vaiheessa kun maksetaan ~90vm autosta 10k€-> :lol:
"Köyhillä" ei ole varaa halpaan, mutta itsehän ajan -80 luvun ekkerillä (mk4) . :lol:
Joo ja jos ois niin ostaisin itsekkin.. :?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Lokakuu 7. 16:30:00 2005

jouni kirjoitti: Loppupeleissä kunnon männät ja kanget ei ole neloskoneeseen ihan älytön investointi, kun miettii mitä uudet tiivisteet yms. maksaa kun koneen tekee uudelleen. Mutta tietty jos OIKEASTI ei ole tarkoitus sen enempää jatkossa tehoa repiä, niin meneehän se noinkin. Harvoin vaan käy niin...

Mielestäni todellinen budjettiturbotus on se, että ei avata konetta ollenkaan. Jos kone ei ole ihan totaalisen lopussa, niin kyllä se miedon ahtamisen kestää, ja eikös se tässä ollut tavoitteena?
N. 1000€ männät koneistettuna mittaan. Kyllähän aluksi meinasin ihan konetta avaamatta homman suorittaa, mutta näin saadaan edes osa pahimmista kohdista korjattua. Tehotavoite lain määräämät 160hv, kaikki muu on plussaa. Harrastepohjalta, nääs.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Lokakuu 7. 19:11:56 2005

samiharju kirjoitti:jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan.. :twisted:
No autohan on niin legendaarinen, että en edes ilkeäisi tunkea konehuoneeseen mitä tahansa. Eli jos ei ole Cossua varaa tehdä kunnon osista, niin pitää vakiona. Mutta mitä tuohon kotitarveturboiluun tulee, niin minä nostan hattua! Näitä "Käpryn kyläseppiäkin" tarvitaan. Mua ei naurata sitten yhtään. :D
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » La Lokakuu 8. 8:35:22 2005

samiharju kirjoitti:jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan.. :twisted:
Ei herneitä. Mulla oli toi fiesta turbotus budjetti homma.
Sierranki kans ens talvena yritetään päästä suht vähällä, tosin väärässä paikassa ei kannata yrittää säästää, vaikka ei olekkaan nyt ylimäärästä.
Sierra on valmis sitten ku tulee tallista ulos eli aikataulua ei ole.

T: Pete
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » La Lokakuu 8. 13:20:07 2005

itsekkin meinasin tehdä ekaksi ton fiestani 16v kannella ja sovittelin vanhaan harmaakoppasen zetekkiin uudempaa mustakoppaisen kantta ja muutakin oli mielessä mutta päädyin kuitenkin tohon cvh:n kanteen kun ero on niin pieni kaikilta osin kuitenkin eikä mene turhaan prosenttaja siitä.tein vm-95 mondeon lohkoon johon pistin eaglen kanget ja je-männät jotka tarkoitettu focukseen ja tulivat performancefreaksiltä.sopivat yhdessä koska alapää samanlainen uudessa ja vanhassa sekä hinta oli yhteensä(vaan) n.900e suomeen tullattuna ja varmasti kestävät isojakin paineita.vaihtoehtoja ton zetekin tekemiseen siis on todella paljon ja kaikki tuntuu sopivan keskenään yhteen kun vähän vaivaa vaan näkee.moottorinohjaus on tietenkin megasquirt ja toimii kohtuu kivasti kun vaan jaksaa säätää.sen sähköisessä ahtopaineen ohjauksessa on kyllä hakemista kun ei megan säädöt oikein vaikuta mihinkään venttiilin toimintaan.mielestäni jos tekee mustakoppaisella zetekillä niin ei ainakaan kannata tehdä mitään kierroskonetta tai sitten pitää muuttaa se jakohihnan kiristin kiinteäksi koska on nyt ns.automaatti eli voi päästää jakohihnan löysälle.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » La Lokakuu 8. 23:11:28 2005

minulla on työn alla tuollainen.

jappes:
se turkoosi ZVH Fiesta syysmiitissä, jossa oli minulta hommatut powerflexit, taisi olla sinun?

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Su Lokakuu 9. 14:32:21 2005

jive kirjoitti:minulla on työn alla tuollainen.

jappes:
se turkoosi ZVH Fiesta syysmiitissä, jossa oli minulta hommatut powerflexit, taisi olla sinun?
jep-sama vaunu kyseessä-sain sen aikalailla valmiiksi ja loppui tekeminen siinä vahän kesken niin hommasin toisen projektin kun noilla etuvedoilla ei oikein kunnon pitoa saa :D mutta on tollanen fiesta ihan mukava ja erinlainen rakentelun kohde kyllä

teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » Su Lokakuu 9. 20:16:51 2005

jappes kirjoitti:itsekkin meinasin tehdä ekaksi ton fiestani 16v kannella ja sovittelin vanhaan harmaakoppasen zetekkiin uudempaa mustakoppaisen kantta ja muutakin oli mielessä mutta päädyin kuitenkin tohon cvh:n kanteen kun ero on niin pieni kaikilta osin kuitenkin eikä mene turhaan prosenttaja siitä.tein vm-95 mondeon lohkoon johon pistin eaglen kanget ja je-männät jotka tarkoitettu focukseen ja tulivat performancefreaksiltä.sopivat yhdessä koska alapää samanlainen uudessa ja vanhassa sekä hinta oli yhteensä(vaan) n.900e suomeen tullattuna ja varmasti kestävät isojakin paineita.vaihtoehtoja ton zetekin tekemiseen siis on todella paljon ja kaikki tuntuu sopivan keskenään yhteen kun vähän vaivaa vaan näkee.moottorinohjaus on tietenkin megasquirt ja toimii kohtuu kivasti kun vaan jaksaa säätää.sen sähköisessä ahtopaineen ohjauksessa on kyllä hakemista kun ei megan säädöt oikein vaikuta mihinkään venttiilin toimintaan.mielestäni jos tekee mustakoppaisella zetekillä niin ei ainakaan kannata tehdä mitään kierroskonetta tai sitten pitää muuttaa se jakohihnan kiristin kiinteäksi koska on nyt ns.automaatti eli voi päästää jakohihnan löysälle.
Ei millään pahalla, mutta isoja kirjaimia ja muitakin välimerkkejä pisteen lisäksi saa käyttää.

Sitten asiaan: perfomance freaks? Ilmeisesti jenkkiläinen putiikki, kerta tulleja piti maksaa?

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Su Lokakuu 9. 20:57:28 2005

Kauhee vaiva kirjoittaa niin virallisesti. Joo kyllä jenkki firma ja myy aika paljon kaikkea mutta lähinnä vaan focukseen sopivaa.Menevät kyllä tohon vanhempaan zetekkiin, jos käyttää mäntiä ja kankia samasta koneesta.Hienosti toimii lähetys sieltä suomeen.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 10. 20:02:36 2005

ebay auttaa. Itellä on mk1 Zetec koneessa ZX3:n männät ja kanget. Puristussuhde on siinä 9:1 paikkeilla. 0,6bar painetta 1.8 kansi ja pitkäiskuinen kampura tuonevat kohtuulliset vääntölukemat. Moottorinohjaus on vähän auki vielä, mutta jos PATS ongelmat saadaan ratkaistua niin Escort Cosworth EEC-IV. Taidan kasata sen Fiestan oman ECU:n sisälle :roll:

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Lokakuu 10. 21:17:28 2005

jive kirjoitti:ebay auttaa. Itellä on mk1 Zetec koneessa ZX3:n männät ja kanget. Puristussuhde on siinä 9:1 paikkeilla. 0,6bar painetta 1.8 kansi ja pitkäiskuinen kampura tuonevat kohtuulliset vääntölukemat. Moottorinohjaus on vähän auki vielä, mutta jos PATS ongelmat saadaan ratkaistua niin Escort Cosworth EEC-IV. Taidan kasata sen Fiestan oman ECU:n sisälle :roll:
Kummalla männän laella tuo puristussuhde saadaan, kun niitä ZX3:n mäntiä saa kahdentyyppisellä laella, joko reilu kympin rutulla tai 8.2:1? Näin ainakin Focus-centralilta.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Ti Lokakuu 11. 8:02:10 2005

Hartza kirjoitti:
jive kirjoitti:ebay auttaa. Itellä on mk1 Zetec koneessa ZX3:n männät ja kanget. Puristussuhde on siinä 9:1 paikkeilla. 0,6bar painetta 1.8 kansi ja pitkäiskuinen kampura tuonevat kohtuulliset vääntölukemat. Moottorinohjaus on vähän auki vielä, mutta jos PATS ongelmat saadaan ratkaistua niin Escort Cosworth EEC-IV. Taidan kasata sen Fiestan oman ECU:n sisälle :roll:
Kummalla männän laella tuo puristussuhde saadaan, kun niitä ZX3:n mäntiä saa kahdentyyppisellä laella, joko reilu kympin rutulla tai 8.2:1? Näin ainakin Focus-centralilta.
Mä kaivoin kannen palotilat jolla tiputin puristuksia ja ne männät on osanro.185915
poraus 3.346 (84,99)
puristuskorkeus 1.171 (29,74)
Ja männän renkaiden katkosvälyksen jouduin suurentamaan,kun oli liian pieni ahdetulle moottorille.Juuri samat zx3:n männät ja siihen kuuluvat eaglen kanget.Eli eivät sovi noi männät vanhempaan zetekkiin, koska männätappi on erikokoinen.Mun tais olla just ne 8.2:1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Lokakuu 14. 17:13:21 2005

Hartza kirjoitti: Kummalla männän laella tuo puristussuhde saadaan, kun niitä ZX3:n mäntiä saa kahdentyyppisellä laella, joko reilu kympin rutulla tai 8.2:1? Näin ainakin Focus-centralilta.
Kyseessä siis vakiomännät ja kanget. Sivullani on jopa kuvia ;)

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Su Joulukuu 11. 23:56:34 2005

jappes kirjoitti:tein vm-95 mondeon lohkoon johon pistin eaglen kanget ja je-männät jotka tarkoitettu focukseen ja tulivat performancefreaksiltä.
Onkos tuollaisella putiikilla jotain web osoitetta? Googletin tuloksetta. :-s
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Viesti Kirjoittaja jappes » Ma Joulukuu 12. 7:42:52 2005

_pexi kirjoitti:
jappes kirjoitti:tein vm-95 mondeon lohkoon johon pistin eaglen kanget ja je-männät jotka tarkoitettu focukseen ja tulivat performancefreaksiltä.
Onkos tuollaisella putiikilla jotain web osoitetta? Googletin tuloksetta. :-s
Koitappa sellaista kun Flatlander Racing niin kyllä sillä pitäisi löytyä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 16. 1:44:04 2005

samiharju kirjoitti:veit jalat suustani.. tollainen kikkare ois kiva istuttaa minkäs muun kun Sierran nokalle...
Tommonen vois tosiaan olla aika mielenkiintoinen värkki sierran nokalla..Zetecit on vaan aika hintavia,tai ainakin semmosen käsityksen oon saanu. Hirveen vaikee homma se ei kuitenkaan taida olla soveltaa se rwd autoon.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Joulukuu 16. 7:09:49 2005

jesus48 kirjoitti:
samiharju kirjoitti:veit jalat suustani.. tollainen kikkare ois kiva istuttaa minkäs muun kun Sierran nokalle...
Tommonen vois tosiaan olla aika mielenkiintoinen värkki sierran nokalla..Zetecit on vaan aika hintavia,tai ainakin semmosen käsityksen oon saanu. Hirveen vaikee homma se ei kuitenkaan taida olla soveltaa se rwd autoon.
Vaihdelaatikko askarruttaa... Se vanha takaveto CVH:n Type-9 ei varmasti ole paras vaihtoehto ahdetulle Zetecille. Mahtaisiko siihen saada mitään muuta askia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Joulukuu 16. 12:02:49 2005

Mikä CVH-type9??? Eikö CVH kanssa sierrassa ookkaan aina mt-75??? :-s
Muissa takaveosissahan CVH:ta ei oo ollukkaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Joulukuu 16. 17:54:47 2005

Fullspeed kirjoitti:Mikä CVH-type9??? Eikö CVH kanssa sierrassa ookkaan aina mt-75??? :-s
Muissa takaveosissahan CVH:ta ei oo ollukkaa.
Kyyllä se tyyppi ysi on... Ellei sitten siihen ole vaihettu pakkia ykkösen viereen... :roll:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » La Joulukuu 17. 13:06:22 2005

XR4x4i:ssä taisi olla 4wd type 9? Tuolla tekniikalla saisi ehkäpä käyttökelpoisen Zetecin jatkeen. Tuskin on budjettivirittämisellä huolta että Type9 leviää ahdetun Zetecin perässä. Kestää kuitenkin 2,9i V6 koneen perässä, niin miksei miedosti kutitellun nelosen? Siinä olis muuten alumiinisepälle tekemistä, kun naittaa zetan ja 4wd Colognen öljypohjat toisiinsa :)

Vastaa Viestiin