2.0 Zetec 16v turbo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
2.0 Zetec 16v turbo
Löytyykö kerhon sisältä ketään kuka olisi moista kyhännyt? Nyt kiinnostaisi tietää minkälaista kilkettä olette peltinne alle sijoittaneet. Mitä kone on syönyt? Minkälainen moottorin ohjaus? ym. Kuvia olisi myös kiva nähdä.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Mitään valmista ei ole esittää, tallissa on jonkin aikaa ollut osina 1.8 16V motti. Tarkoitus olisi kasata kone budjettityyliin, sorvauttaa männistä pari milliä keskeltä, tasapainottaa alakerran palikat, ARPn pultit kiertareihin sekä laittaa öljysuihkut paikalleen lohkoon. tietenkin uusilla laakereilla ja renkailla. Yläkerta saa olla suht vakio, focucsen metallipahvi saa kelvata. nokat 2.0 Mondeosta säädettävillä nokkapyörillä.
Turbona on Volvon Garrett T3, pakosarja on ERSTn, välijäähy 2WD cossusta. Suuttimet on RS2000sta, sopivat suoraan Zetecin imusarjaan. Jos soppa ei riitä noilla niin Nissanin SX200:sta saa isommat, myös bolt on. Ja budjettiin sopiva moottorinohjaus tietenkin on Megasquirt, se kasataan tai ostetaan valmiina sitten kun on kone muuten kasassa.
Homma on nyt vähän ahtojäissä(tm) , kun tuli tuo mopo hommattua ja kassavirta on primäärisesti focusoitu siihen suuntaan.
Turbona on Volvon Garrett T3, pakosarja on ERSTn, välijäähy 2WD cossusta. Suuttimet on RS2000sta, sopivat suoraan Zetecin imusarjaan. Jos soppa ei riitä noilla niin Nissanin SX200:sta saa isommat, myös bolt on. Ja budjettiin sopiva moottorinohjaus tietenkin on Megasquirt, se kasataan tai ostetaan valmiina sitten kun on kone muuten kasassa.
Homma on nyt vähän ahtojäissä(tm) , kun tuli tuo mopo hommattua ja kassavirta on primäärisesti focusoitu siihen suuntaan.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Näinhän se menee. Yleensä vaan käy niin, että "kotitarveturboilija" rakentaa ne budjetti kohteet pian uusiksi. Tehoa ei tullutkaan tarpeeksi ja budjetti romut ei kestä enää, osat ei kestäneet alunperinkään jne. Ei herneitä kiits!!samiharju kirjoitti:jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Ylläpitäjä
Hommahan lähtee jo lapasesta siinä vaiheessa kun maksetaan ~90vm autosta 10k€->samiharju kirjoitti:jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan..

-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
No kyllä tuohonkin edellä mainittuun remppaan saa yllättävän paljon rahaa palamaan. Loppupeleissä kunnon männät ja kanget ei ole neloskoneeseen ihan älytön investointi, kun miettii mitä uudet tiivisteet yms. maksaa kun koneen tekee uudelleen. Mutta tietty jos OIKEASTI ei ole tarkoitus sen enempää jatkossa tehoa repiä, niin meneehän se noinkin. Harvoin vaan käy niin...
Mielestäni todellinen budjettiturbotus on se, että ei avata konetta ollenkaan. Jos kone ei ole ihan totaalisen lopussa, niin kyllä se miedon ahtamisen kestää, ja eikös se tässä ollut tavoitteena?
Mielestäni todellinen budjettiturbotus on se, että ei avata konetta ollenkaan. Jos kone ei ole ihan totaalisen lopussa, niin kyllä se miedon ahtamisen kestää, ja eikös se tässä ollut tavoitteena?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
N. 1000€ männät koneistettuna mittaan. Kyllähän aluksi meinasin ihan konetta avaamatta homman suorittaa, mutta näin saadaan edes osa pahimmista kohdista korjattua. Tehotavoite lain määräämät 160hv, kaikki muu on plussaa. Harrastepohjalta, nääs.jouni kirjoitti: Loppupeleissä kunnon männät ja kanget ei ole neloskoneeseen ihan älytön investointi, kun miettii mitä uudet tiivisteet yms. maksaa kun koneen tekee uudelleen. Mutta tietty jos OIKEASTI ei ole tarkoitus sen enempää jatkossa tehoa repiä, niin meneehän se noinkin. Harvoin vaan käy niin...
Mielestäni todellinen budjettiturbotus on se, että ei avata konetta ollenkaan. Jos kone ei ole ihan totaalisen lopussa, niin kyllä se miedon ahtamisen kestää, ja eikös se tässä ollut tavoitteena?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
No autohan on niin legendaarinen, että en edes ilkeäisi tunkea konehuoneeseen mitä tahansa. Eli jos ei ole Cossua varaa tehdä kunnon osista, niin pitää vakiona. Mutta mitä tuohon kotitarveturboiluun tulee, niin minä nostan hattua! Näitä "Käpryn kyläseppiäkin" tarvitaan. Mua ei naurata sitten yhtään.samiharju kirjoitti:jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan..

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Ei herneitä. Mulla oli toi fiesta turbotus budjetti homma.samiharju kirjoitti:jes! pitkästä aikaa joku muukin harrastaa budjetoitua rakentamista, tuntuu että joskus varsinkin cossumiehillä (ei herneitä kiitos) lähtee homma lapasesta jolloin hinnoilla ei ole enää mitään väliä ja kotitarveturboilijoille nauretaan..
Sierranki kans ens talvena yritetään päästä suht vähällä, tosin väärässä paikassa ei kannata yrittää säästää, vaikka ei olekkaan nyt ylimäärästä.
Sierra on valmis sitten ku tulee tallista ulos eli aikataulua ei ole.
T: Pete
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
itsekkin meinasin tehdä ekaksi ton fiestani 16v kannella ja sovittelin vanhaan harmaakoppasen zetekkiin uudempaa mustakoppaisen kantta ja muutakin oli mielessä mutta päädyin kuitenkin tohon cvh:n kanteen kun ero on niin pieni kaikilta osin kuitenkin eikä mene turhaan prosenttaja siitä.tein vm-95 mondeon lohkoon johon pistin eaglen kanget ja je-männät jotka tarkoitettu focukseen ja tulivat performancefreaksiltä.sopivat yhdessä koska alapää samanlainen uudessa ja vanhassa sekä hinta oli yhteensä(vaan) n.900e suomeen tullattuna ja varmasti kestävät isojakin paineita.vaihtoehtoja ton zetekin tekemiseen siis on todella paljon ja kaikki tuntuu sopivan keskenään yhteen kun vähän vaivaa vaan näkee.moottorinohjaus on tietenkin megasquirt ja toimii kohtuu kivasti kun vaan jaksaa säätää.sen sähköisessä ahtopaineen ohjauksessa on kyllä hakemista kun ei megan säädöt oikein vaikuta mihinkään venttiilin toimintaan.mielestäni jos tekee mustakoppaisella zetekillä niin ei ainakaan kannata tehdä mitään kierroskonetta tai sitten pitää muuttaa se jakohihnan kiristin kiinteäksi koska on nyt ns.automaatti eli voi päästää jakohihnan löysälle.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
jep-sama vaunu kyseessä-sain sen aikalailla valmiiksi ja loppui tekeminen siinä vahän kesken niin hommasin toisen projektin kun noilla etuvedoilla ei oikein kunnon pitoa saajive kirjoitti:minulla on työn alla tuollainen.
jappes:
se turkoosi ZVH Fiesta syysmiitissä, jossa oli minulta hommatut powerflexit, taisi olla sinun?

-
- Ylläpitäjä
Ei millään pahalla, mutta isoja kirjaimia ja muitakin välimerkkejä pisteen lisäksi saa käyttää.jappes kirjoitti:itsekkin meinasin tehdä ekaksi ton fiestani 16v kannella ja sovittelin vanhaan harmaakoppasen zetekkiin uudempaa mustakoppaisen kantta ja muutakin oli mielessä mutta päädyin kuitenkin tohon cvh:n kanteen kun ero on niin pieni kaikilta osin kuitenkin eikä mene turhaan prosenttaja siitä.tein vm-95 mondeon lohkoon johon pistin eaglen kanget ja je-männät jotka tarkoitettu focukseen ja tulivat performancefreaksiltä.sopivat yhdessä koska alapää samanlainen uudessa ja vanhassa sekä hinta oli yhteensä(vaan) n.900e suomeen tullattuna ja varmasti kestävät isojakin paineita.vaihtoehtoja ton zetekin tekemiseen siis on todella paljon ja kaikki tuntuu sopivan keskenään yhteen kun vähän vaivaa vaan näkee.moottorinohjaus on tietenkin megasquirt ja toimii kohtuu kivasti kun vaan jaksaa säätää.sen sähköisessä ahtopaineen ohjauksessa on kyllä hakemista kun ei megan säädöt oikein vaikuta mihinkään venttiilin toimintaan.mielestäni jos tekee mustakoppaisella zetekillä niin ei ainakaan kannata tehdä mitään kierroskonetta tai sitten pitää muuttaa se jakohihnan kiristin kiinteäksi koska on nyt ns.automaatti eli voi päästää jakohihnan löysälle.
Sitten asiaan: perfomance freaks? Ilmeisesti jenkkiläinen putiikki, kerta tulleja piti maksaa?
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
-
- Ylläpitäjä
ebay auttaa. Itellä on mk1 Zetec koneessa ZX3:n männät ja kanget. Puristussuhde on siinä 9:1 paikkeilla. 0,6bar painetta 1.8 kansi ja pitkäiskuinen kampura tuonevat kohtuulliset vääntölukemat. Moottorinohjaus on vähän auki vielä, mutta jos PATS ongelmat saadaan ratkaistua niin Escort Cosworth EEC-IV. Taidan kasata sen Fiestan oman ECU:n sisälle 

-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Kummalla männän laella tuo puristussuhde saadaan, kun niitä ZX3:n mäntiä saa kahdentyyppisellä laella, joko reilu kympin rutulla tai 8.2:1? Näin ainakin Focus-centralilta.jive kirjoitti:ebay auttaa. Itellä on mk1 Zetec koneessa ZX3:n männät ja kanget. Puristussuhde on siinä 9:1 paikkeilla. 0,6bar painetta 1.8 kansi ja pitkäiskuinen kampura tuonevat kohtuulliset vääntölukemat. Moottorinohjaus on vähän auki vielä, mutta jos PATS ongelmat saadaan ratkaistua niin Escort Cosworth EEC-IV. Taidan kasata sen Fiestan oman ECU:n sisälle
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Mä kaivoin kannen palotilat jolla tiputin puristuksia ja ne männät on osanro.185915Hartza kirjoitti:Kummalla männän laella tuo puristussuhde saadaan, kun niitä ZX3:n mäntiä saa kahdentyyppisellä laella, joko reilu kympin rutulla tai 8.2:1? Näin ainakin Focus-centralilta.jive kirjoitti:ebay auttaa. Itellä on mk1 Zetec koneessa ZX3:n männät ja kanget. Puristussuhde on siinä 9:1 paikkeilla. 0,6bar painetta 1.8 kansi ja pitkäiskuinen kampura tuonevat kohtuulliset vääntölukemat. Moottorinohjaus on vähän auki vielä, mutta jos PATS ongelmat saadaan ratkaistua niin Escort Cosworth EEC-IV. Taidan kasata sen Fiestan oman ECU:n sisälle
poraus 3.346 (84,99)
puristuskorkeus 1.171 (29,74)
Ja männän renkaiden katkosvälyksen jouduin suurentamaan,kun oli liian pieni ahdetulle moottorille.Juuri samat zx3:n männät ja siihen kuuluvat eaglen kanget.Eli eivät sovi noi männät vanhempaan zetekkiin, koska männätappi on erikokoinen.Mun tais olla just ne 8.2:1
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Koitappa sellaista kun Flatlander Racing niin kyllä sillä pitäisi löytyä._pexi kirjoitti:Onkos tuollaisella putiikilla jotain web osoitetta? Googletin tuloksetta.jappes kirjoitti:tein vm-95 mondeon lohkoon johon pistin eaglen kanget ja je-männät jotka tarkoitettu focukseen ja tulivat performancefreaksiltä.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tommonen vois tosiaan olla aika mielenkiintoinen värkki sierran nokalla..Zetecit on vaan aika hintavia,tai ainakin semmosen käsityksen oon saanu. Hirveen vaikee homma se ei kuitenkaan taida olla soveltaa se rwd autoon.samiharju kirjoitti:veit jalat suustani.. tollainen kikkare ois kiva istuttaa minkäs muun kun Sierran nokalle...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vaihdelaatikko askarruttaa... Se vanha takaveto CVH:n Type-9 ei varmasti ole paras vaihtoehto ahdetulle Zetecille. Mahtaisiko siihen saada mitään muuta askia?jesus48 kirjoitti:Tommonen vois tosiaan olla aika mielenkiintoinen värkki sierran nokalla..Zetecit on vaan aika hintavia,tai ainakin semmosen käsityksen oon saanu. Hirveen vaikee homma se ei kuitenkaan taida olla soveltaa se rwd autoon.samiharju kirjoitti:veit jalat suustani.. tollainen kikkare ois kiva istuttaa minkäs muun kun Sierran nokalle...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Kyyllä se tyyppi ysi on... Ellei sitten siihen ole vaihettu pakkia ykkösen viereen...Fullspeed kirjoitti:Mikä CVH-type9??? Eikö CVH kanssa sierrassa ookkaan aina mt-75???
Muissa takaveosissahan CVH:ta ei oo ollukkaa.

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
XR4x4i:ssä taisi olla 4wd type 9? Tuolla tekniikalla saisi ehkäpä käyttökelpoisen Zetecin jatkeen. Tuskin on budjettivirittämisellä huolta että Type9 leviää ahdetun Zetecin perässä. Kestää kuitenkin 2,9i V6 koneen perässä, niin miksei miedosti kutitellun nelosen? Siinä olis muuten alumiinisepälle tekemistä, kun naittaa zetan ja 4wd Colognen öljypohjat toisiinsa 
