Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Tammikuu 13. 11:58:44 2006
olafu kirjoitti:Käytiin penkissä tänään ton oman diisseliescortin kanssa, painetta 1.3bar, 1.6 vakio syöttöpumppu ruuvi pohjassa, cooleri. 120hp/300nm. Sitä en tiedä miten 1.8D kestää, mutta tuo 1.6 on ainakin aika vahvaa tekoa.
Et varmaan meinaa teetättää uutta pumppua ? Hyvin sieltä vääntöä silti irtoaa, millä kierroksilla tuo 300Nm irtosi?

-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Pe Tammikuu 13. 12:12:25 2006
kekkonen68 kirjoitti:Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus

Mihin tämä diisselin dumppi nyt perustuu??? Ei ymmärrä...
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Pe Tammikuu 13. 12:15:59 2006
Fullspeed kirjoitti:kekkonen68 kirjoitti:Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus

Mihin tämä diisselin dumppi nyt perustuu??? Ei ymmärrä...
Mietin aivan samaa ja sitä miten se toimii. Onkos siinä samanlainen systeemi ku klonksvaagenin G-ladder vermeissä eli kun kaasu on kiinni nii bypass on auki ja antaa ahtimen huljutella omiaan ilman vastusta? Tuli vaan mieleen et eikös tuo pitäisi kiisselissäkin ahdinta paremmin pyörimässä, kun vaihtaa esim. vaihdetta tai jarruttaa moottorilla?
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 13. 14:34:47 2006
Jaakkoki kirjoitti:Et varmaan meinaa teetättää uutta pumppua ? Hyvin sieltä vääntöä silti irtoaa, millä kierroksilla tuo 300Nm irtosi?

Pumpun kasailen itte joskus. Vääntö oli jossain 2500-3000rpm haarukassa tommosia lukemia.
Jäsen #606
-
Vilkki
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Viesti
Kirjoittaja Vilkki » Pe Tammikuu 13. 14:46:39 2006
No hitto, täytyy kai munkin täytyy viedä kohta toi emännän sierra rullille. Vein just pumpun pajalle, tekijä ehdotti oma-aloitteisesti laittavansa hieman ruutia lisää. Kansi on portattu jo aikaisemmin. Vielä kun jaksas rempata ton turbon.
Mites tollasen coolerin laitto onnistuu. Kossun ei taida sopia omalle paikalleen. Entäs tuleeko ns. RS500 tyyppinen cooleri syylärin eteen?? Eli miten ootte moisia varkänneet, tilaustyönäkö??
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Pe Tammikuu 13. 15:23:29 2006
Vilkki kirjoitti:No hitto, täytyy kai munkin täytyy viedä kohta toi emännän sierra rullille. Vein just pumpun pajalle, tekijä ehdotti oma-aloitteisesti laittavansa hieman ruutia lisää. Kansi on portattu jo aikaisemmin. Vielä kun jaksas rempata ton turbon.
Mites tollasen coolerin laitto onnistuu. Kossun ei taida sopia omalle paikalleen. Entäs tuleeko ns. RS500 tyyppinen cooleri syylärin eteen?? Eli miten ootte moisia varkänneet, tilaustyönäkö??
Ei kai vaa vakio turbo, nakkaa äkkiä mehtää se? Coolereita löytää tuolta myynti osastolta aika reilusti.
-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Viesti
Kirjoittaja cosworthman » Pe Tammikuu 13. 16:25:10 2006
Missä ootte laitattanu noita pumppuja? kuopiossa kuulemma on ainakin sellanen diesel-firma jossa osataan säädellä noita, nimeä en tiedä..
#350
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Tammikuu 13. 16:26:22 2006
cosworthman kirjoitti:Missä ootte laitattanu noita pumppuja? kuopiossa kuulemma on ainakin sellanen diesel-firma jossa osataan säädellä noita, nimeä en tiedä..
Eikös se mynä diesel ole aika kova sana?
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Pe Tammikuu 13. 17:20:16 2006
Jaakkoki kirjoitti:cosworthman kirjoitti:Missä ootte laitattanu noita pumppuja? kuopiossa kuulemma on ainakin sellanen diesel-firma jossa osataan säädellä noita, nimeä en tiedä..
Eikös se mynä diesel ole aika kova sana?
Jos ite tekisin nii varmaanki mynadieseliä käyttäisin, onhan siellä väsätty ne superturbojen pumputkin.
-
kekkonen68
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja kekkonen68 » Pe Tammikuu 13. 20:44:28 2006
olafu kirjoitti:Käytiin penkissä tänään ton oman diisseliescortin kanssa, painetta 1.3bar, 1.6 vakio syöttöpumppu ruuvi pohjassa, cooleri. 120hp/300nm. Sitä en tiedä miten 1.8D kestää, mutta tuo 1.6 on ainakin aika vahvaa tekoa.
Aika hyvät on lukemat, vääntöäkin kivasti.
Tossa 1.8 koneessa on vahvempi alakerta kuin vanhemmassa sierra versiossa, pitäisi kestää senkin. Täytyy kokeilla nostaa nuo paineet ja sitten sen näkee. Perinteinen ruuvi portin letkuun ja näkee mitä se tuottaa.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
kekkonen68
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja kekkonen68 » Pe Tammikuu 13. 20:49:24 2006
nprteam kirjoitti:Fullspeed kirjoitti:kekkonen68 kirjoitti:Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus

Mihin tämä diisselin dumppi nyt perustuu??? Ei ymmärrä...
Mietin aivan samaa ja sitä miten se toimii. Onkos siinä samanlainen systeemi ku klonksvaagenin G-ladder vermeissä eli kun kaasu on kiinni nii bypass on auki ja antaa ahtimen huljutella omiaan ilman vastusta? Tuli vaan mieleen et eikös tuo pitäisi kiisselissäkin ahdinta paremmin pyörimässä, kun vaihtaa esim. vaihdetta tai jarruttaa moottorilla?
Näin olen sitä itsekkin pähkäillyt ja vw heppu oli samaa mieltä.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 14. 0:05:42 2006
Eikö olis kuitenki viisaampaa ottaa se kaasuläppäsystemi sieltä kokonaan pois?
Toisaalta mikään ei ole hienompaa kuin anttilan kalvotumppi roudarinteipillä kiinnitettynä... se antaa sitä rispektiä
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Bliz
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Bliz » La Tammikuu 14. 3:35:58 2006
Elkää turhaa painetta nostako jossei auton takana oo hirveetä mustaa pilveä kun antaa hanaa. Ei se ylimääränen ilma yhtään lisää tehoa tuo jossei ole mitään tavaraa mitä polttaa..
Ja dumpit on dieselissä ihan show meininkiä. mitään hyötyä sillä ei näissä jeesuksen aikasissa koneissa saavuteta.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5