1.8 TD viritystä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Tammikuu 13. 11:58:44 2006

olafu kirjoitti:Käytiin penkissä tänään ton oman diisseliescortin kanssa, painetta 1.3bar, 1.6 vakio syöttöpumppu ruuvi pohjassa, cooleri. 120hp/300nm. Sitä en tiedä miten 1.8D kestää, mutta tuo 1.6 on ainakin aika vahvaa tekoa.
Et varmaan meinaa teetättää uutta pumppua ? Hyvin sieltä vääntöä silti irtoaa, millä kierroksilla tuo 300Nm irtosi? :)

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Tammikuu 13. 12:12:25 2006

kekkonen68 kirjoitti:Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus :-&
Mihin tämä diisselin dumppi nyt perustuu??? Ei ymmärrä...
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Tammikuu 13. 12:15:59 2006

Fullspeed kirjoitti:
kekkonen68 kirjoitti:Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus :-&
Mihin tämä diisselin dumppi nyt perustuu??? Ei ymmärrä...
Mietin aivan samaa ja sitä miten se toimii. Onkos siinä samanlainen systeemi ku klonksvaagenin G-ladder vermeissä eli kun kaasu on kiinni nii bypass on auki ja antaa ahtimen huljutella omiaan ilman vastusta? Tuli vaan mieleen et eikös tuo pitäisi kiisselissäkin ahdinta paremmin pyörimässä, kun vaihtaa esim. vaihdetta tai jarruttaa moottorilla?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 13. 14:34:47 2006

Jaakkoki kirjoitti:Et varmaan meinaa teetättää uutta pumppua ? Hyvin sieltä vääntöä silti irtoaa, millä kierroksilla tuo 300Nm irtosi? :)
Pumpun kasailen itte joskus. Vääntö oli jossain 2500-3000rpm haarukassa tommosia lukemia.
Jäsen #606

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Pe Tammikuu 13. 14:46:39 2006

No hitto, täytyy kai munkin täytyy viedä kohta toi emännän sierra rullille. Vein just pumpun pajalle, tekijä ehdotti oma-aloitteisesti laittavansa hieman ruutia lisää. Kansi on portattu jo aikaisemmin. Vielä kun jaksas rempata ton turbon.

Mites tollasen coolerin laitto onnistuu. Kossun ei taida sopia omalle paikalleen. Entäs tuleeko ns. RS500 tyyppinen cooleri syylärin eteen?? Eli miten ootte moisia varkänneet, tilaustyönäkö??

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Tammikuu 13. 15:23:29 2006

Vilkki kirjoitti:No hitto, täytyy kai munkin täytyy viedä kohta toi emännän sierra rullille. Vein just pumpun pajalle, tekijä ehdotti oma-aloitteisesti laittavansa hieman ruutia lisää. Kansi on portattu jo aikaisemmin. Vielä kun jaksas rempata ton turbon.

Mites tollasen coolerin laitto onnistuu. Kossun ei taida sopia omalle paikalleen. Entäs tuleeko ns. RS500 tyyppinen cooleri syylärin eteen?? Eli miten ootte moisia varkänneet, tilaustyönäkö??
Ei kai vaa vakio turbo, nakkaa äkkiä mehtää se? Coolereita löytää tuolta myynti osastolta aika reilusti.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Tammikuu 13. 16:25:10 2006

Missä ootte laitattanu noita pumppuja? kuopiossa kuulemma on ainakin sellanen diesel-firma jossa osataan säädellä noita, nimeä en tiedä..
#350

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Tammikuu 13. 16:26:22 2006

cosworthman kirjoitti:Missä ootte laitattanu noita pumppuja? kuopiossa kuulemma on ainakin sellanen diesel-firma jossa osataan säädellä noita, nimeä en tiedä..
Eikös se mynä diesel ole aika kova sana?

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Tammikuu 13. 17:20:16 2006

Jaakkoki kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Missä ootte laitattanu noita pumppuja? kuopiossa kuulemma on ainakin sellanen diesel-firma jossa osataan säädellä noita, nimeä en tiedä..
Eikös se mynä diesel ole aika kova sana?
Jos ite tekisin nii varmaanki mynadieseliä käyttäisin, onhan siellä väsätty ne superturbojen pumputkin.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

1.8 viritystä

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Pe Tammikuu 13. 20:44:28 2006

olafu kirjoitti:Käytiin penkissä tänään ton oman diisseliescortin kanssa, painetta 1.3bar, 1.6 vakio syöttöpumppu ruuvi pohjassa, cooleri. 120hp/300nm. Sitä en tiedä miten 1.8D kestää, mutta tuo 1.6 on ainakin aika vahvaa tekoa.
Aika hyvät on lukemat, vääntöäkin kivasti.
Tossa 1.8 koneessa on vahvempi alakerta kuin vanhemmassa sierra versiossa, pitäisi kestää senkin. Täytyy kokeilla nostaa nuo paineet ja sitten sen näkee. Perinteinen ruuvi portin letkuun ja näkee mitä se tuottaa.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Re: 1.8 td viritystä

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Pe Tammikuu 13. 20:49:24 2006

nprteam kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:
kekkonen68 kirjoitti:Kyllä se olisi ihan toimivan tuntuinen ajatus. Eilen sitä pähkäiltiin illalla ja voisi jopa onnistua, dumpin laitoin tilaukseen ja kokeillaan mitä siitä seuraa.... viserrys vai kunnon pamaus :-&
Mihin tämä diisselin dumppi nyt perustuu??? Ei ymmärrä...
Mietin aivan samaa ja sitä miten se toimii. Onkos siinä samanlainen systeemi ku klonksvaagenin G-ladder vermeissä eli kun kaasu on kiinni nii bypass on auki ja antaa ahtimen huljutella omiaan ilman vastusta? Tuli vaan mieleen et eikös tuo pitäisi kiisselissäkin ahdinta paremmin pyörimässä, kun vaihtaa esim. vaihdetta tai jarruttaa moottorilla?
Näin olen sitä itsekkin pähkäillyt ja vw heppu oli samaa mieltä.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 14. 0:05:42 2006

Eikö olis kuitenki viisaampaa ottaa se kaasuläppäsystemi sieltä kokonaan pois?

Toisaalta mikään ei ole hienompaa kuin anttilan kalvotumppi roudarinteipillä kiinnitettynä... se antaa sitä rispektiä
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » La Tammikuu 14. 3:35:58 2006

Elkää turhaa painetta nostako jossei auton takana oo hirveetä mustaa pilveä kun antaa hanaa. Ei se ylimääränen ilma yhtään lisää tehoa tuo jossei ole mitään tavaraa mitä polttaa..

Ja dumpit on dieselissä ihan show meininkiä. mitään hyötyä sillä ei näissä jeesuksen aikasissa koneissa saavuteta.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Vastaa Viestiin