Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Esco_bar
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja Esco_bar » Pe Joulukuu 3. 19:30:14 2004
Mitäs teillä on turbon huollot maksanu? Irrotin äsken ton tekniikanluovuttaja rst:n moottorin ja kun siinä kattelin ahdinta niin ahtimen akselissa tuntui sivuttais välystä, ja ahtoputkistoissa oli öljyä, taitaa toi turbo olla huollon tarpeessa. Toi kyseinen ahdin piti olla huollettu 2 vuotta sitten Professional Motorssissa, mutta äkkiä on näemmä kulahtanu...
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Pe Joulukuu 3. 19:45:05 2004
Säteisvälystä kuuluu olla, aksiaalista ei. Ettei öljy olis huohotin-peräistä?
Tässähän se menee...
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja janneke » Pe Joulukuu 3. 19:46:31 2004
Mä käytin cossun ahtimen Turbotekniikassa. Makso muistaakseni 400€
-
Esco_bar
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja Esco_bar » Pe Joulukuu 3. 20:08:46 2004
Jahman kirjoitti:Säteisvälystä kuuluu olla, aksiaalista ei. Ettei öljy olis huohotin-peräistä?
No toivottavasti olis jotain huohotin perästä. Ei se kyllä näyttäny pölläyttelevän kun sitä tossa aikasemmin käyttelin. Niin aksiaalista välystä ei kyllä tuntunu olevan..
-
cossu-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
Viesti
Kirjoittaja cossu- » Ti Helmikuu 7. 15:39:51 2006
Ratsastetaan jälleen aiheella.Kuinka paljon on sisäänajo tuollaisella perus huolletulla turbolla?Ja minkälaisilla ahtopaineilla?
Kiitos etukäteen.
-
turbo-otus
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbo-otus » Ti Helmikuu 7. 15:51:24 2006
Saimaanautokoneistamolla maksoi
uuden laakerin vaihto 205euroa töineen....
ei paha

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 7. 16:19:03 2006
turbo-otus kirjoitti:Saimaanautokoneistamolla maksoi
uuden laakerin vaihto 205euroa töineen....
ei paha

Sanoisin että rohkea kaveri...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Ti Helmikuu 7. 16:59:49 2006
Arska kirjoitti:turbo-otus kirjoitti:Saimaanautokoneistamolla maksoi
uuden laakerin vaihto 205euroa töineen....
ei paha

Sanoisin että rohkea kaveri...
Tuurilla ne laivatkin seilaa

Tässähän se menee...
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » Ti Helmikuu 7. 18:18:05 2006
[quote="cossu-"]Ratsastetaan jälleen aiheella.Kuinka paljon on sisäänajo tuollaisella perus huolletulla turbolla?Ja minkälaisilla ahtopaineilla?
Proturbosta sain ohjeeksi ajaa muistaakseni 10 min rauhallisemmin. Ehtiihän tuo akseli n. miljoona kierrosta jo tuossa ajassa pyörähtää.
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » Ti Helmikuu 7. 22:51:59 2006
pro-turbo ainaki mun tapauksissa ollu vitun hidas paikka..
miten lie professional motors ,kuulema hyvä paikka.
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Helmikuu 8. 19:47:29 2006
pro turbon hitaus johtuu kaiketi siitä että se äijä porin päässä tekee noita turbojuttuja ihan sivubisneksenä vaan..
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
jakano
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
- Paikkakunta: rauma
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jakano » Ke Helmikuu 8. 19:58:30 2006
Rahtinalle kirjoitti:pro turbon hitaus johtuu kaiketi siitä että se äijä porin päässä tekee noita turbojuttuja ihan sivubisneksenä vaan..
no ei kyllä tee!!siel on kolme äijää töissä,hitaus johtuu töiden määrästä...ei ole mulle ollu hidas...

-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Helmikuu 8. 20:58:04 2006
jakano kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:pro turbon hitaus johtuu kaiketi siitä että se äijä porin päässä tekee noita turbojuttuja ihan sivubisneksenä vaan..
no ei kyllä tee!!siel on kolme äijää töissä,hitaus johtuu töiden määrästä...ei ole mulle ollu hidas...

empä oo siellä ketään muita ikinä nähnyt...liekö väärä ajankohta sit?...
kyllä se mulle joskus ainaki niin sano et tekee muita hommia ja turbojuttuja siinä sivussa...

#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » To Helmikuu 9. 7:21:20 2006
Rahtinalle kirjoitti:jakano kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:pro turbon hitaus johtuu kaiketi siitä että se äijä porin päässä tekee noita turbojuttuja ihan sivubisneksenä vaan..
no ei kyllä tee!!siel on kolme äijää töissä,hitaus johtuu töiden määrästä...ei ole mulle ollu hidas...

empä oo siellä ketään muita ikinä nähnyt...liekö väärä ajankohta sit?...
kyllä se mulle joskus ainaki niin sano et tekee muita hommia ja turbojuttuja siinä sivussa...

Eiköhän leipätyö ole romujen keräys ja hyötyajoneuvojen turbojen korjaus (metsäkoneet, rekat jne...). Varmaan on kaikilla virittäjillä aika kiireiset ajat.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
jakano
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
- Paikkakunta: rauma
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jakano » To Helmikuu 9. 20:11:53 2006
sen tiedän varmasti että yks kolmesta osakkaasta tekee päivätyökseen näitä virihommia...mutta onhan aina näillä kiire...
