Turbon huolto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Turbon huolto

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Pe Joulukuu 3. 19:30:14 2004

Mitäs teillä on turbon huollot maksanu? Irrotin äsken ton tekniikanluovuttaja rst:n moottorin ja kun siinä kattelin ahdinta niin ahtimen akselissa tuntui sivuttais välystä, ja ahtoputkistoissa oli öljyä, taitaa toi turbo olla huollon tarpeessa. Toi kyseinen ahdin piti olla huollettu 2 vuotta sitten Professional Motorssissa, mutta äkkiä on näemmä kulahtanu...

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Joulukuu 3. 19:45:05 2004

Säteisvälystä kuuluu olla, aksiaalista ei. Ettei öljy olis huohotin-peräistä?
Tässähän se menee...

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Joulukuu 3. 19:46:31 2004

Mä käytin cossun ahtimen Turbotekniikassa. Makso muistaakseni 400€

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Pe Joulukuu 3. 20:08:46 2004

Jahman kirjoitti:Säteisvälystä kuuluu olla, aksiaalista ei. Ettei öljy olis huohotin-peräistä?
No toivottavasti olis jotain huohotin perästä. Ei se kyllä näyttäny pölläyttelevän kun sitä tossa aikasemmin käyttelin. Niin aksiaalista välystä ei kyllä tuntunu olevan..

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ti Helmikuu 7. 15:39:51 2006

Ratsastetaan jälleen aiheella.Kuinka paljon on sisäänajo tuollaisella perus huolletulla turbolla?Ja minkälaisilla ahtopaineilla?

Kiitos etukäteen.

turbo-otus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbo-otus » Ti Helmikuu 7. 15:51:24 2006

Saimaanautokoneistamolla maksoi
uuden laakerin vaihto 205euroa töineen....
ei paha :lol:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 7. 16:19:03 2006

turbo-otus kirjoitti:Saimaanautokoneistamolla maksoi
uuden laakerin vaihto 205euroa töineen....
ei paha :lol:
Sanoisin että rohkea kaveri...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Helmikuu 7. 16:59:49 2006

Arska kirjoitti:
turbo-otus kirjoitti:Saimaanautokoneistamolla maksoi
uuden laakerin vaihto 205euroa töineen....
ei paha :lol:
Sanoisin että rohkea kaveri...
Tuurilla ne laivatkin seilaa ;)
Tässähän se menee...

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ti Helmikuu 7. 18:18:05 2006

[quote="cossu-"]Ratsastetaan jälleen aiheella.Kuinka paljon on sisäänajo tuollaisella perus huolletulla turbolla?Ja minkälaisilla ahtopaineilla?

Proturbosta sain ohjeeksi ajaa muistaakseni 10 min rauhallisemmin. Ehtiihän tuo akseli n. miljoona kierrosta jo tuossa ajassa pyörähtää.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Helmikuu 7. 22:51:59 2006

pro-turbo ainaki mun tapauksissa ollu vitun hidas paikka..
miten lie professional motors ,kuulema hyvä paikka.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Helmikuu 8. 19:47:29 2006

pro turbon hitaus johtuu kaiketi siitä että se äijä porin päässä tekee noita turbojuttuja ihan sivubisneksenä vaan..
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

jakano
Viestit: 38
Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
Paikkakunta: rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jakano » Ke Helmikuu 8. 19:58:30 2006

Rahtinalle kirjoitti:pro turbon hitaus johtuu kaiketi siitä että se äijä porin päässä tekee noita turbojuttuja ihan sivubisneksenä vaan..
    no ei kyllä tee!!siel on kolme äijää töissä,hitaus johtuu töiden määrästä...ei ole mulle ollu hidas... :shock:

    Rahtinalle
    Viestit: 1618
    Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
    Paikkakunta: harjavalta

    Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Helmikuu 8. 20:58:04 2006

    jakano kirjoitti:
    Rahtinalle kirjoitti:pro turbon hitaus johtuu kaiketi siitä että se äijä porin päässä tekee noita turbojuttuja ihan sivubisneksenä vaan..
      no ei kyllä tee!!siel on kolme äijää töissä,hitaus johtuu töiden määrästä...ei ole mulle ollu hidas... :shock:
      empä oo siellä ketään muita ikinä nähnyt...liekö väärä ajankohta sit?...

      kyllä se mulle joskus ainaki niin sano et tekee muita hommia ja turbojuttuja siinä sivussa... :shock:
      #712

      "hei, onks sen verran yhdyssana"

      sprint
      Viestit: 592
      Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

      Viesti Kirjoittaja sprint » To Helmikuu 9. 7:21:20 2006

      Rahtinalle kirjoitti:
      jakano kirjoitti:
      Rahtinalle kirjoitti:pro turbon hitaus johtuu kaiketi siitä että se äijä porin päässä tekee noita turbojuttuja ihan sivubisneksenä vaan..
        no ei kyllä tee!!siel on kolme äijää töissä,hitaus johtuu töiden määrästä...ei ole mulle ollu hidas... :shock:
        empä oo siellä ketään muita ikinä nähnyt...liekö väärä ajankohta sit?...

        kyllä se mulle joskus ainaki niin sano et tekee muita hommia ja turbojuttuja siinä sivussa... :shock:
        Eiköhän leipätyö ole romujen keräys ja hyötyajoneuvojen turbojen korjaus (metsäkoneet, rekat jne...). Varmaan on kaikilla virittäjillä aika kiireiset ajat.
        #736

        escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

        jakano
        Viestit: 38
        Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
        Paikkakunta: rauma
        Viesti:

        Viesti Kirjoittaja jakano » To Helmikuu 9. 20:11:53 2006

        sen tiedän varmasti että yks kolmesta osakkaasta tekee päivätyökseen näitä virihommia...mutta onhan aina näillä kiire... :roll:

        Vastaa Viestiin