Kampiakselin koneistus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

maarit
Ylläpitäjä

Kampiakselin koneistus

Viesti Kirjoittaja maarit » Ti Helmikuu 28. 10:51:33 2006

Miten on, kuinka paljon voipi ottaa kiertokangen kauloista pois ettei heikennä kestävyyttä? Kentin akselin kaula on 49.2 ja pitäis saada hiottua 45.9.

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Re: Kampiakselin koneistus

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Ti Helmikuu 28. 18:40:03 2006

maarit kirjoitti:Miten on, kuinka paljon voipi ottaa kiertokangen kauloista pois ettei heikennä kestävyyttä? Kentin akselin kaula on 49.2 ja pitäis saada hiottua 45.9.
0.75 on ollut se "suurin"ali koko,elikkä joku 48.5 vois vielä mennä.mutta voihan sen akselin nitrauttaa uudestaan :shock: mutta voipi olla aika kallista.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Maaliskuu 1. 10:36:42 2006

knoppikysymys, kaikki aineen poistohan sitä heikentää... :lol:

Impissä esim. toi on jonkinlainen ongelma, vakiokaula on 41.27, ja kisakoneita ei tehdä yli 0.5 alikoon kampuroilla.
tosin impissä on vain 3 runkolaakeria ja enempi kierroksia.

noista sun mitosta laskien kaulan poikkileikkauksen pinta-ala pienee huomattavasti.

Vastaa Viestiin