garret 3/4 vesikierto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

garret 3/4 vesikierto

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Huhtikuu 29. 20:52:04 2005

2wd cossu,,,, auton kun käynnistää, niin kuuluuko veden alkaa heti kiertää ahtimenläpi paisarille... entäs lämpimänä????

miten kovin sen pitäis lorista??????? ja koska?????? :( :(
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 29. 21:05:32 2005

Kyllä se alkaa heti kiertää riippumatta koneen lämmöstä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

saakeli

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Huhtikuu 29. 21:51:16 2005

pistin just nippuun ja ei kierrä. :evil: :evil:

ei tuu vesiläpi. pitää tutkia asiaa :oops: taitaa hajottaa ahtimen
jos ajaa?????
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Huhtikuu 29. 22:10:52 2005

joo kannattaa tarkistaa jua putsata mahdollisimman hyvin, ettei ketuta jälkeenpäi.. 8) koita paineilmalla!?

rst1power
Ylläpitäjä

Re: saakeli

Viesti Kirjoittaja rst1power » Pe Huhtikuu 29. 22:14:34 2005

+2.bar kirjoitti:pistin just nippuun ja ei kierrä. :evil: :evil:

ei tuu vesiläpi. pitää tutkia asiaa :oops: taitaa hajottaa ahtimen
jos ajaa?????
Se on ihan turha se vesi jäähdytys.. ei varmasti hajoa ahdin kunhan kunhan vesi kiertää muualla koneessa kunnolla..

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Huhtikuu 29. 22:25:16 2005

koneessa kylläkiertää..

taitaa olla toipikku reikä tukossa tos kannes

puretaan ja katotaan sit uudestaa.


eihän kaikissa ahtimissa ole edes vesikiertoa? :roll:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Huhtikuu 29. 22:30:13 2005

+2.bar kirjoitti: eihän kaikissa ahtimissa ole edes vesikiertoa? :roll:
Ei ole ei, mutta todettakoon, että garretin laakeripesissä on erilainen öljynkierto kuivissa rungoissa.
Tässähän se menee...

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Pe Huhtikuu 29. 22:34:44 2005

mulla ainakin garretti on toiminu ihan loistavasti ilman kiertoa..
puket irti ja ilma jäähdyttää..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 30. 0:23:32 2005

Ahtimen vesikierto on otettu alunperin ennen termostaattia ulos; tulee siis kiertää heti. Jos letku on laitettu vahingossa termostaatin "takana" olevaan lähtöön (2wd), kiertää se vasta termarin auettua.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Huhtikuu 30. 3:58:02 2005

Mulla kiertää n. 20sec. käynnist. jälkeen..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » La Huhtikuu 30. 13:46:41 2005

Kyllä se vesikierto on ihan hyvä olla jos puhutaan vaikka RST:n vakio T3:sta
ku normaali ajon jälkeenkin alkaa pakopesä punottaa ku siinä on tuo turhan pieni pakopesä, nii ei se ihan turhaan se vesikierto oo.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 30. 16:56:22 2005

Mulla tuollinen S1 ahdin ilman vesikiertoa, eikä kyllä mitään väriä saa pintaan ellei anna hanaa todella "isän kädellä" ja sitten pimeässä äkkiä kurkkaa pellin alle. Normaaliajossa ei mitään toivoa nähdä punaa. Veikkaisin että ennakoista ja seoksista paljon kiinni.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Su Toukokuu 1. 3:43:28 2005

JesseT kirjoitti:Mulla tuollinen S1 ahdin ilman vesikiertoa, eikä kyllä mitään väriä saa pintaan ellei anna hanaa todella "isän kädellä" ja sitten pimeässä äkkiä kurkkaa pellin alle. Normaaliajossa ei mitään toivoa nähdä punaa. Veikkaisin että ennakoista ja seoksista paljon kiinni.
Aivan, Eipä mullakaan ole tietoo punotuksista vaikka kui polkee..
Saas nähdä kuinka uus ahdin nyt toimii sit. Kun oli aiemmin puhetta tosta kun ei vakiolla sysää :twisted:

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Su Toukokuu 1. 6:23:22 2005

Isommissa ns "viritysahtimissa" (lue kuorma-auton ahtimissa) ei vesikiertoa ole lainkaan, MUTTA jos on vesikierron mahdollisuus niin laita ihmeessä se toimimaan jo pelkästään syistä joista Jahman mainitsi, ja ei se lisäjäähdytys pahaksi ole. 1 aste jäähdytettyä ilmaa on noin 0,7 hv lisää. Alle 0 asteen kun mennään niin edellämainittu ei enää pidä paikkaansa.
Viritetyissä turbopeleissä kaikki mahdollinen jäähdytys on aina plussaa.
Osta uusi paisari niin ongelma poistuu, niitä myydään enää nelarin versioita eli turbolta tuleva letku menee vesipinnan alle ja on hieman isompi se tulo.

Ps. Sitä turbolle menevää vesikiertoa ei sitten saa kokonaan tukkia koska muuten vesikierto ei toimi. On kokemusta.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Toukokuu 1. 11:15:37 2005

Jostakin oon lukenut (olisko ollut joku CRSC foorumi?? ) että noita turbon jäähdytyksiä on poistettu ihan tarkoituksella, se kun luonnollisesti kuormittaa koko jäähdytys systeemiä. :roll:

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Toukokuu 1. 13:28:30 2005

Niin, kyllä insinöörit olleet tyhmiä kun ovat tehneet tuollaisia virityksiä, roskakoppaan joutavat :wink:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 9. 14:27:49 2006

Kuinkas isoja noitten vesiletkujen pitäs olla, että vesikierto pelaa? Piisaako 8mm sisähalkasijalta oleva letku?
Jäsen #606

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Huhtikuu 9. 22:13:41 2006

Kyllä pitäisi riittää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin