Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » Pe Huhtikuu 29. 20:52:04 2005
2wd cossu,,,, auton kun käynnistää, niin kuuluuko veden alkaa heti kiertää ahtimenläpi paisarille... entäs lämpimänä????
miten kovin sen pitäis lorista??????? ja koska??????

auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 29. 21:05:32 2005
Kyllä se alkaa heti kiertää riippumatta koneen lämmöstä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » Pe Huhtikuu 29. 21:51:16 2005
pistin just nippuun ja ei kierrä.
ei tuu vesiläpi. pitää tutkia asiaa

taitaa hajottaa ahtimen
jos ajaa?????
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
ford_86
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
Viesti
Kirjoittaja ford_86 » Pe Huhtikuu 29. 22:10:52 2005
joo kannattaa tarkistaa jua putsata mahdollisimman hyvin, ettei ketuta jälkeenpäi..

koita paineilmalla!?
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Pe Huhtikuu 29. 22:14:34 2005
+2.bar kirjoitti:pistin just nippuun ja ei kierrä.
ei tuu vesiläpi. pitää tutkia asiaa

taitaa hajottaa ahtimen
jos ajaa?????
Se on ihan turha se vesi jäähdytys.. ei varmasti hajoa ahdin kunhan kunhan vesi kiertää muualla koneessa kunnolla..
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » Pe Huhtikuu 29. 22:25:16 2005
koneessa kylläkiertää..
taitaa olla toipikku reikä tukossa tos kannes
puretaan ja katotaan sit uudestaa.
eihän kaikissa ahtimissa ole edes vesikiertoa?

auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Pe Huhtikuu 29. 22:30:13 2005
+2.bar kirjoitti:
eihän kaikissa ahtimissa ole edes vesikiertoa?

Ei ole ei, mutta todettakoon, että garretin laakeripesissä on erilainen öljynkierto kuivissa rungoissa.
Tässähän se menee...
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Pe Huhtikuu 29. 22:34:44 2005
mulla ainakin garretti on toiminu ihan loistavasti ilman kiertoa..
puket irti ja ilma jäähdyttää..
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 30. 0:23:32 2005
Ahtimen vesikierto on otettu alunperin ennen termostaattia ulos; tulee siis kiertää heti. Jos letku on laitettu vahingossa termostaatin "takana" olevaan lähtöön (2wd), kiertää se vasta termarin auettua.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » La Huhtikuu 30. 3:58:02 2005
Mulla kiertää n. 20sec. käynnist. jälkeen..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
Tomba
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja Tomba » La Huhtikuu 30. 13:46:41 2005
Kyllä se vesikierto on ihan hyvä olla jos puhutaan vaikka RST:n vakio T3:sta
ku normaali ajon jälkeenkin alkaa pakopesä punottaa ku siinä on tuo turhan pieni pakopesä, nii ei se ihan turhaan se vesikierto oo.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 30. 16:56:22 2005
Mulla tuollinen S1 ahdin ilman vesikiertoa, eikä kyllä mitään väriä saa pintaan ellei anna hanaa todella "isän kädellä" ja sitten pimeässä äkkiä kurkkaa pellin alle. Normaaliajossa ei mitään toivoa nähdä punaa. Veikkaisin että ennakoista ja seoksista paljon kiinni.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Su Toukokuu 1. 3:43:28 2005
JesseT kirjoitti:Mulla tuollinen S1 ahdin ilman vesikiertoa, eikä kyllä mitään väriä saa pintaan ellei anna hanaa todella "isän kädellä" ja sitten pimeässä äkkiä kurkkaa pellin alle. Normaaliajossa ei mitään toivoa nähdä punaa. Veikkaisin että ennakoista ja seoksista paljon kiinni.
Aivan, Eipä mullakaan ole tietoo punotuksista vaikka kui polkee..
Saas nähdä kuinka uus ahdin nyt toimii sit. Kun oli aiemmin puhetta tosta kun ei vakiolla sysää

-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ckolli » Su Toukokuu 1. 6:23:22 2005
Isommissa ns "viritysahtimissa" (lue kuorma-auton ahtimissa) ei vesikiertoa ole lainkaan, MUTTA jos on vesikierron mahdollisuus niin laita ihmeessä se toimimaan jo pelkästään syistä joista Jahman mainitsi, ja ei se lisäjäähdytys pahaksi ole. 1 aste jäähdytettyä ilmaa on noin 0,7 hv lisää. Alle 0 asteen kun mennään niin edellämainittu ei enää pidä paikkaansa.
Viritetyissä turbopeleissä kaikki mahdollinen jäähdytys on aina plussaa.
Osta uusi paisari niin ongelma poistuu, niitä myydään enää nelarin versioita eli turbolta tuleva letku menee vesipinnan alle ja on hieman isompi se tulo.
Ps. Sitä turbolle menevää vesikiertoa ei sitten saa kokonaan tukkia koska muuten vesikierto ei toimi. On kokemusta.
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Su Toukokuu 1. 11:15:37 2005
Jostakin oon lukenut (olisko ollut joku CRSC foorumi?? ) että noita turbon jäähdytyksiä on poistettu ihan tarkoituksella, se kun luonnollisesti kuormittaa koko jäähdytys systeemiä.

-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Su Toukokuu 1. 13:28:30 2005
Niin, kyllä insinöörit olleet tyhmiä kun ovat tehneet tuollaisia virityksiä, roskakoppaan joutavat

-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 9. 14:27:49 2006
Kuinkas isoja noitten vesiletkujen pitäs olla, että vesikierto pelaa? Piisaako 8mm sisähalkasijalta oleva letku?
Jäsen #606
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Su Huhtikuu 9. 22:13:41 2006
Kyllä pitäisi riittää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.