Weber DGV/DGAV suuttimet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Weber DGV/DGAV suuttimet
Mitkähän mahtaa olla tollasen weberin vakio suuttimet?
tossa omassa näyttäs olevan 130/135 ja ilma 125/170.
kuuluuko noi suuttimet muuten olla juuri noin päin eli
isommat suuttimet tuossa toisessa kurkussa ja pienemmät
tossa ensiö kurkussa?
tossa omassa näyttäs olevan 130/135 ja ilma 125/170.
kuuluuko noi suuttimet muuten olla juuri noin päin eli
isommat suuttimet tuossa toisessa kurkussa ja pienemmät
tossa ensiö kurkussa?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Weber DGV/DGAV suuttimet
Näinhän ne lukemani ja kokemani perusteella yleensä ovat.ohc kirjoitti:isommat suuttimet tuossa toisessa kurkussa ja pienemmät
tossa ensiö kurkussa?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Netistä löytyy viitseliäälle paljon vinkkejä ko. kaasarin loputtomaan säätämiseen...
vakio suuttimet ja räjäytyskuva tuolta, en osaa näitä linkittää... http://www.racetep.com/weber/32_36DGAVEV.pdf
vakio suuttimet ja räjäytyskuva tuolta, en osaa näitä linkittää... http://www.racetep.com/weber/32_36DGAVEV.pdf
S a a b & F o r d
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Yritystele kertoo seuraavaa:Hectori kirjoitti:helsingissä on sellainen pulju kuin kaasutin expertti.
09-2710229
sieltä minä olen saanut aikas hyvin osaa weebereihin.
Suomen Kaasutinexpertti Kurki-Suonio Oy
JÄRVENPÄÄ
Puh 09 - 2710229
Telefax -
Olis ilmeisesti Järvenpäässä. Soittamallahan se selviää.
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
- Paikkakunta: Turku
Tässä on mun vielä hyllällä olevan DGAV:in suuttimien arvot:
pää
ensiö 135
toisio 130
ilmak.
ensiö 170
toisio 125
tyhjäk.
ensiö 45
toisio 45
"auxiliary venturi"
ensiö 3,5
toisio 4,5
neulaventtiili 200
ja sitten joskus taunus-klubin foorumista saatuja tietoja:
Suutinkoot 1,6 geeteelle ovat seuraavanlaiset:
Pää: ensiö 140, toisio 135
Tyhjäkäynti: ensiö 55, toisio 45
Ilmankorjaus: ensiö 170, toisio 140
Tästä aiheesta käytiin jokin aika sitten classicpuolella keskustelua, mutta se on vissiin hävinnyt foorumin vaihdon yhteydessä
Ihmettelen vaan sitä kun olen aina lukenut ja kuullut että toisiossa on nimenomaan isommat suuttimet.
Tässä vielä alfamerin korjausoppaasta:
kaksikurkkuinen weber-kaasutin (2,0 76-82):
pääsuutin,
ensiö 137
toisio 127
ilma,
ensiö 170
toisio 125
diffuusoriputket,
molemmat F 66
tyhjäk,
ensiö 45
toisio 60
pää
ensiö 135
toisio 130
ilmak.
ensiö 170
toisio 125
tyhjäk.
ensiö 45
toisio 45
"auxiliary venturi"
ensiö 3,5
toisio 4,5
neulaventtiili 200
ja sitten joskus taunus-klubin foorumista saatuja tietoja:
Suutinkoot 1,6 geeteelle ovat seuraavanlaiset:
Pää: ensiö 140, toisio 135
Tyhjäkäynti: ensiö 55, toisio 45
Ilmankorjaus: ensiö 170, toisio 140
Tästä aiheesta käytiin jokin aika sitten classicpuolella keskustelua, mutta se on vissiin hävinnyt foorumin vaihdon yhteydessä

Ihmettelen vaan sitä kun olen aina lukenut ja kuullut että toisiossa on nimenomaan isommat suuttimet.
Tässä vielä alfamerin korjausoppaasta:
kaksikurkkuinen weber-kaasutin (2,0 76-82):
pääsuutin,
ensiö 137
toisio 127
ilma,
ensiö 170
toisio 125
diffuusoriputket,
molemmat F 66
tyhjäk,
ensiö 45
toisio 60
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
näyttäs olevan just samat suuttimet kuin omassani, mutta noi suuttimet on vaan niinpäin että isommat on toisiossa. Pitääpä kokeilla mitä se tekee jos noi kääntää toisinpäin..Latexi kirjoitti:Tässä on mun vielä hyllällä olevan DGAV:in suuttimien arvot:
pää
ensiö 135
toisio 130
ilmak.
ensiö 170
toisio 125
tyhjäk.
ensiö 45
toisio 45
"auxiliary venturi"
ensiö 3,5
toisio 4,5
neulaventtiili 200
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
hmm mitkähän suuttimet minun kannattas hommata sierra ohc vm.88 1.6 orggis kaasariin kun muuta viriä on kireempi nokka (KC fr31) kireet venajouset. tehtyä kantta, peltisarja , 2tuuman martelius putkisto, (tulossa tällä viikolla sähkönen b-pumppu ja b-säädin) keveempi vauhtipyörä n.7-8kg (en muista) .
vai olisko halpoja ja hyviä muita vaihtoehtoja ?
ja kumpahan nyt sitten on isompi suutin yleensäkkin ensiö vaikko toisio?
ite oon luullu et toisio olis
ja vielä lisättäköön että ainaski ajossa tuntuu autoni käyvän todella laihalla tehot tippuvat yhtäkkiä n.5000 rpm jälkeen vaikka kierroksia tuntuu riittävän hyvin vielä ja tulpat olivat aika "palaneen näköset"
vai olisko halpoja ja hyviä muita vaihtoehtoja ?
ja kumpahan nyt sitten on isompi suutin yleensäkkin ensiö vaikko toisio?
ite oon luullu et toisio olis

ja vielä lisättäköön että ainaski ajossa tuntuu autoni käyvän todella laihalla tehot tippuvat yhtäkkiä n.5000 rpm jälkeen vaikka kierroksia tuntuu riittävän hyvin vielä ja tulpat olivat aika "palaneen näköset"
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Ei riitä suuttimet siinä 2litrasenkaan kaasarissa jos nokka on raju ja kansi virtaa. Tosin tuo fr31 taitaa olla aika lähellä vakio nokkaa, että siinä mielessä saattaa toimia. Mulla ainakin seokset oli laihalla 32/36DGAV:ssä, sen jälkeen kun tuon kannen tein tuohon nykyiseen myllyyn.Grazzius kirjoitti:jos multa kysyit ni just en muista mut orggis ohc 1.6 kaasari, varmaankin liian pieni kokeilen tänään jos kerkeen et miten 2.0l ohc kaasari pelaa siinä, koitan aukoo vähä imusarjaa samalla jos jotain auttas.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
jeps nokka ei mikää huippu kiree ...
kansi pitäs virrata hyvin ja imusarja mut nyt tuntuu et kaasari ei pitkälle riitä kun kun alkaa kiihdyttää ns. pintakaasulla niin kestää vähän aikaa ja sit "ampuu" liikkeelle eli kiihtyy ja vääntää kunnolla ja jos kaasun laittaa pohjaan kuuluu "kuiva siritys" eikä kiihdyy yhtään paremmin vaan ehkäpä vauhti hyytyy??
ja vakio b-pummpukin vielä (tänään heti aamusta meen laittaa säkösen kiinne)
kansi pitäs virrata hyvin ja imusarja mut nyt tuntuu et kaasari ei pitkälle riitä kun kun alkaa kiihdyttää ns. pintakaasulla niin kestää vähän aikaa ja sit "ampuu" liikkeelle eli kiihtyy ja vääntää kunnolla ja jos kaasun laittaa pohjaan kuuluu "kuiva siritys" eikä kiihdyy yhtään paremmin vaan ehkäpä vauhti hyytyy??
ja vakio b-pummpukin vielä (tänään heti aamusta meen laittaa säkösen kiinne)
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Ylläpitäjä
ööö... nyt loppu "nakutus" säätöjen myötä ja tää toinen "ongelma" jälellä
elikkä ihan hiljasella vauhdilla pystyy ajelee tasaseen ja vaihtaa vaihetta yms. normaalisti ja kun kaasua painaa hiukan enempi ni kunnolla Pätkäsee ja kiihtyy kuin kaasu pohjassa ja jos kaasun painaa pohjaan ni kiihtyminen hidastuu jonkun verran ...
eli ei ihan normaalia mielestäni että pinta kaasulla kiihtyy kuin kaasu pohjassa.. märällä hankala ajaa kun meinaapi perä "hiukka" hakea kokoaika kiva muuten mutta tulee aika yllättäen se piikki.
ite luulisin että tämä on kaasarivika
ja ostankin heti joskus kun saan rahaa ni isomman/tuplat.
elikkä ihan hiljasella vauhdilla pystyy ajelee tasaseen ja vaihtaa vaihetta yms. normaalisti ja kun kaasua painaa hiukan enempi ni kunnolla Pätkäsee ja kiihtyy kuin kaasu pohjassa ja jos kaasun painaa pohjaan ni kiihtyminen hidastuu jonkun verran ...
eli ei ihan normaalia mielestäni että pinta kaasulla kiihtyy kuin kaasu pohjassa.. märällä hankala ajaa kun meinaapi perä "hiukka" hakea kokoaika kiva muuten mutta tulee aika yllättäen se piikki.
ite luulisin että tämä on kaasarivika
ja ostankin heti joskus kun saan rahaa ni isomman/tuplat.
-
- Ylläpitäjä
ei kyllä tuu V********N ajamisesta voisko olla imupuolen vuoto kun tuo riesa käyttäytyy nuin?
eli nyt täysin normaalisti muuten paitsi moottoritiellä n.4000-5000rpm ni yht äkkiä alkaa kiihtymään TODELLA kovaa ja jos alkaa kaasua hölläämään niin kiihtyy vaan kovempaa ennen kuin päästää kaasun kokonaan? ja tekee tämän vain suurilla kierroksilla 4 vaihteella mielestäni? oisko kenelläkään mitään ideaa?
eli nyt täysin normaalisti muuten paitsi moottoritiellä n.4000-5000rpm ni yht äkkiä alkaa kiihtymään TODELLA kovaa ja jos alkaa kaasua hölläämään niin kiihtyy vaan kovempaa ennen kuin päästää kaasun kokonaan? ja tekee tämän vain suurilla kierroksilla 4 vaihteella mielestäni? oisko kenelläkään mitään ideaa?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä