Weber DGV/DGAV suuttimet

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Weber DGV/DGAV suuttimet

Viesti Kirjoittaja ohc » To Helmikuu 5. 16:48:35 2004

Mitkähän mahtaa olla tollasen weberin vakio suuttimet?

tossa omassa näyttäs olevan 130/135 ja ilma 125/170.
kuuluuko noi suuttimet muuten olla juuri noin päin eli
isommat suuttimet tuossa toisessa kurkussa ja pienemmät
tossa ensiö kurkussa?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Weber DGV/DGAV suuttimet

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Helmikuu 5. 17:02:18 2004

ohc kirjoitti:isommat suuttimet tuossa toisessa kurkussa ja pienemmät
tossa ensiö kurkussa?
Näinhän ne lukemani ja kokemani perusteella yleensä ovat.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Helmikuu 5. 20:16:25 2004

Sitten seuraava kysmä, eli mistä niitä suuttimia mahtaisi saada? Paikalliset kaasaripajat eivät oikein pidä valikoimaa. Jesterissä on 1.3 koneessa suoraan 2-litraisesta tempaistu DGAV ja kyllähän se vähän rikkaalla menee...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Helmikuu 5. 21:49:03 2004

helsingissä on sellainen pulju kuin kaasutin expertti.
09-2710229

sieltä minä olen saanut aikas hyvin osaa weebereihin.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Helmikuu 5. 21:59:52 2004

Omassa dgav kaasuttimessa oli: pääsuuttimet 130,135 ilma: 120,125 tyhjäkäynti:45 kummallakin puolella. Olettaisin että nämä ovat vakio koot. Myös Mopo-sportilla (vantaan varistossa) on ihan hyllyssä noita suuttimia. Maksaa 3e kappale.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Pe Helmikuu 6. 9:04:32 2004

Netistä löytyy viitseliäälle paljon vinkkejä ko. kaasarin loputtomaan säätämiseen...
vakio suuttimet ja räjäytyskuva tuolta, en osaa näitä linkittää... http://www.racetep.com/weber/32_36DGAVEV.pdf
S a a b & F o r d

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Helmikuu 6. 10:41:04 2004

Hectori kirjoitti:helsingissä on sellainen pulju kuin kaasutin expertti.
09-2710229

sieltä minä olen saanut aikas hyvin osaa weebereihin.
Missä päin? Malmilla oli joskus Kaasutinekspertti, mutta muutti Keravalle tai sinnepäin.

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Pe Helmikuu 6. 11:57:37 2004

Hectori kirjoitti:helsingissä on sellainen pulju kuin kaasutin expertti.
09-2710229

sieltä minä olen saanut aikas hyvin osaa weebereihin.
Yritystele kertoo seuraavaa:

Suomen Kaasutinexpertti Kurki-Suonio Oy


JÄRVENPÄÄ
Puh 09 - 2710229
Telefax -

Olis ilmeisesti Järvenpäässä. Soittamallahan se selviää.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Helmikuu 6. 18:18:27 2004

suuttimia saa myös FreeTechnicsistä postitse,
yhteystiedot netissä

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » La Helmikuu 7. 22:11:31 2004

Tässä on mun vielä hyllällä olevan DGAV:in suuttimien arvot:

pää
ensiö 135
toisio 130

ilmak.
ensiö 170
toisio 125

tyhjäk.
ensiö 45
toisio 45

"auxiliary venturi"
ensiö 3,5
toisio 4,5

neulaventtiili 200


ja sitten joskus taunus-klubin foorumista saatuja tietoja:

Suutinkoot 1,6 geeteelle ovat seuraavanlaiset:

Pää: ensiö 140, toisio 135

Tyhjäkäynti: ensiö 55, toisio 45

Ilmankorjaus: ensiö 170, toisio 140



Tästä aiheesta käytiin jokin aika sitten classicpuolella keskustelua, mutta se on vissiin hävinnyt foorumin vaihdon yhteydessä :(
Ihmettelen vaan sitä kun olen aina lukenut ja kuullut että toisiossa on nimenomaan isommat suuttimet.


Tässä vielä alfamerin korjausoppaasta:

kaksikurkkuinen weber-kaasutin (2,0 76-82):

pääsuutin,
ensiö 137
toisio 127

ilma,
ensiö 170
toisio 125

diffuusoriputket,
molemmat F 66

tyhjäk,
ensiö 45
toisio 60

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Helmikuu 8. 0:19:47 2004

en tiedä missäpäin kaasutinexpertti sijaitsee, koska puhelimen välityksellä olen asioinut heidän kanssaan. helsingin suunnalla olisin käsittänyt sen olevan, mutta en tiedä. 09 alue kumminkin.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Helmikuu 8. 10:54:35 2004

Latexi kirjoitti:Tässä on mun vielä hyllällä olevan DGAV:in suuttimien arvot:

pää
ensiö 135
toisio 130

ilmak.
ensiö 170
toisio 125

tyhjäk.
ensiö 45
toisio 45

"auxiliary venturi"
ensiö 3,5
toisio 4,5

neulaventtiili 200
näyttäs olevan just samat suuttimet kuin omassani, mutta noi suuttimet on vaan niinpäin että isommat on toisiossa. Pitääpä kokeilla mitä se tekee jos noi kääntää toisinpäin..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Toukokuu 30. 0:14:53 2006

hmm mitkähän suuttimet minun kannattas hommata sierra ohc vm.88 1.6 orggis kaasariin kun muuta viriä on kireempi nokka (KC fr31) kireet venajouset. tehtyä kantta, peltisarja , 2tuuman martelius putkisto, (tulossa tällä viikolla sähkönen b-pumppu ja b-säädin) keveempi vauhtipyörä n.7-8kg (en muista) .

vai olisko halpoja ja hyviä muita vaihtoehtoja ?

ja kumpahan nyt sitten on isompi suutin yleensäkkin ensiö vaikko toisio?
ite oon luullu et toisio olis :oops:

ja vielä lisättäköön että ainaski ajossa tuntuu autoni käyvän todella laihalla tehot tippuvat yhtäkkiä n.5000 rpm jälkeen vaikka kierroksia tuntuu riittävän hyvin vielä ja tulpat olivat aika "palaneen näköset"

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Toukokuu 30. 9:24:41 2006

mikäskaasari, joku 28/30 DFTM tai vastaava ?

Kovin pienet kurkut, tehoja ajatellen.

Toisio toimii alipaineella, eli onhan se kalvo kunnossa ?

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Toukokuu 30. 9:58:24 2006

jos multa kysyit ni just en muista mut orggis ohc 1.6 kaasari, varmaankin liian pieni kokeilen tänään jos kerkeen et miten 2.0l ohc kaasari pelaa siinä, koitan aukoo vähä imusarjaa samalla jos jotain auttas.

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Toukokuu 30. 10:04:46 2006

kun tällä hetkellä ei ole varaa ostaa kunnon kaasaria :(
koitan säästää paineistettuun ja laittaa turbon kanssa samaan aikaan sen sitten.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Toukokuu 30. 16:14:24 2006

Grazzius kirjoitti:jos multa kysyit ni just en muista mut orggis ohc 1.6 kaasari, varmaankin liian pieni kokeilen tänään jos kerkeen et miten 2.0l ohc kaasari pelaa siinä, koitan aukoo vähä imusarjaa samalla jos jotain auttas.
Ei riitä suuttimet siinä 2litrasenkaan kaasarissa jos nokka on raju ja kansi virtaa. Tosin tuo fr31 taitaa olla aika lähellä vakio nokkaa, että siinä mielessä saattaa toimia. Mulla ainakin seokset oli laihalla 32/36DGAV:ssä, sen jälkeen kun tuon kannen tein tuohon nykyiseen myllyyn.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » To Kesäkuu 1. 1:01:09 2006

jeps nokka ei mikää huippu kiree ...
kansi pitäs virrata hyvin ja imusarja mut nyt tuntuu et kaasari ei pitkälle riitä kun kun alkaa kiihdyttää ns. pintakaasulla niin kestää vähän aikaa ja sit "ampuu" liikkeelle eli kiihtyy ja vääntää kunnolla ja jos kaasun laittaa pohjaan kuuluu "kuiva siritys" eikä kiihdyy yhtään paremmin vaan ehkäpä vauhti hyytyy??

ja vakio b-pummpukin vielä (tänään heti aamusta meen laittaa säkösen kiinne)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Kesäkuu 1. 12:05:48 2006

Siritys on tuossa tapauksessa varmaan nakuttamista eli ennakon pienentämistä kokeilisin. Joutuu tod. näk. muuttamaan jakajan ennakonsäätimiä jos hyvän haluaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » To Kesäkuu 1. 13:37:02 2006

juu "siritys" sellast jännää nakutusta :)
mitenkäs sitä jakajan ennakkonsäätimiä pitäs muuttaa?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Kesäkuu 1. 20:05:11 2006

Ehkä lisää ennakkoa alakierroksille, yläpään ennakoita rajoitettava, jousia tiukemmaksi tai löysemmäksi yms. se on ihan kokeiluhommia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Pe Kesäkuu 2. 0:04:19 2006

jep eli mul on jo tiukat jouset mutta nyt suurin ongelma on kun alan kiihdyttää niin heti kun painaa kaasua enempi niin pätkäsee kerran ja lkaa kiihtyä onko tässä kyse sytytyksestä vai?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Kesäkuu 2. 9:23:17 2006

kuulostaa enempi kaasutinvaivalta,
antaako kiihdytyspumppu kunnon annoksen ?

Toisaalta, virranjakajan alipainesäädin voi kääntää kärkilevyä niin, että joku kontaktoi katkeaa just tossa kohdassa, onko sen sisäinen johdotus OK ?

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Pe Kesäkuu 2. 21:39:33 2006

ööö... nyt loppu "nakutus" säätöjen myötä ja tää toinen "ongelma" jälellä
elikkä ihan hiljasella vauhdilla pystyy ajelee tasaseen ja vaihtaa vaihetta yms. normaalisti ja kun kaasua painaa hiukan enempi ni kunnolla Pätkäsee ja kiihtyy kuin kaasu pohjassa ja jos kaasun painaa pohjaan ni kiihtyminen hidastuu jonkun verran ...

eli ei ihan normaalia mielestäni että pinta kaasulla kiihtyy kuin kaasu pohjassa.. märällä hankala ajaa kun meinaapi perä "hiukka" hakea kokoaika kiva muuten mutta tulee aika yllättäen se piikki.

ite luulisin että tämä on kaasarivika
ja ostankin heti joskus kun saan rahaa ni isomman/tuplat.

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ma Kesäkuu 5. 23:37:00 2006

ei kyllä tuu V********N ajamisesta voisko olla imupuolen vuoto kun tuo riesa käyttäytyy nuin?

eli nyt täysin normaalisti muuten paitsi moottoritiellä n.4000-5000rpm ni yht äkkiä alkaa kiihtymään TODELLA kovaa ja jos alkaa kaasua hölläämään niin kiihtyy vaan kovempaa ennen kuin päästää kaasun kokonaan? ja tekee tämän vain suurilla kierroksilla 4 vaihteella mielestäni? oisko kenelläkään mitään ideaa?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Kesäkuu 6. 8:53:11 2006

oletko sä nyt kattonu että sen toisioläpän alipaineohjaus on kunnossa ?
Kalvo ehjä ja palautusjousi workkii ? jos se läppä heiluu omiaan, niin voisi kuvitella tollastakin käytöstä

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Kesäkuu 6. 17:35:13 2006

hmmm elikkä vedänkö kaasarin osiks ja tarkistan vai mitenkä pystyy katsomaan? päällisinpuolin kaasari toimii ja läpät toimii yms. mut onko jotain tiettyä keinoa kattoo onko jossain vikaa

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Kesäkuu 6. 17:35:56 2006

pitääpä tarkistaa ne kaasarin letkut jos jotenki vahingossa menny väärin hmmmmm...

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Kesäkuu 7. 8:31:18 2006

Tuntuuko, että joku jousi pitää sitä kiinni-asennossa, ja kun liikuttaa käsin, tuntuuko kalvossa vastusta / pihinää?
Ei taida olla letkulla vaan kanava tulee suoraan jostain rungosta,
siellä lienee joku tiiviste joka ei saisi vuotaa.
tarkista myös se tanko joka kalvosta.

Vastaa Viestiin