
Mutta tuo maalipinnan appelsiini... Tahtoisiko joku maalariguru kertoa mistä se oikein muodostuu ja mikä ihme siihen vaikuttaa sekä miten sen saa estettyä kun tuo pinta on ihan p***stä? konepelti takaloosteri kylki
Emme ole ikinä nähneet ammattimaalaria työssä, eli maalailu on tehty ihan yritys-erehdys menetelmällä. Nyt vain pihassa on neljä autoa, ja jonkinlaista kehitystä luulisi tapahtuneen. Joka ikisessä vain lakkakerros näyttää tuollaiselta samanlaiselta sonnalta, tässä volkkarissa se korostuu vielä entisestään kun tuo maali on tavallaan värillistä lakkaa. Yhdessäkään autossa ei ole valumia eikä tuon lisäksi muutakaan ihmeellistä mistä emme tietäisi mistä mikäkin johtuu. Maalit ovat aina olleet PPG:n valikoimista ja ruiskuna halvahko Devilbiss ja joskus pintamaalissa kympin Bilteman kökköruisku. Kaikki parrat aina haukkuu noita nykyajan maaleja mutta maalataanhan niitä autoja nykyäänkin ja jälki on usein ihan kelvollista.
Yksi epäilyn kohde on maalauspaineet, mittari näyttää kyllä 2bar mutta se on n. 20-40 vuotta vanha eikä koskaan kalibroitu, kuinka suuri vaikutus paineella on?
Toinen saattaa olla lämpötila, kaikki autot ovat maalattu n. 25-35 asteisessa tallissa. Lakan ei varmaankaan pitäisi kuivahtaa puolessa tunnissa sellaiseksi ettei siihen jää sormenjälkiä?
Lakkakerroksien paksuus kertavedolla?
Pihalle vietynä yli kahden metrin päästä katseltuna tuo auto näyttää jopa ihan kelvolliselta, ainakin se on oikean värinen.. VW
Tulipas vuodatusta