Rotrex vie...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Pe Kesäkuu 30. 17:15:58 2006

Timo kirjoitti: hyvin typeärrä liikkuu, turha jeesustella onko se teiniauto vai ei. kulkee mikä kulkee. täytyy tehdä lisää töitä et pysyy taunuksella mukana.

jännää et jos auto on saatu kulkemaan niin sen jälkeen aletaan moittia tyyliä, ruostumista, kuskia, ym, ei nää meidänkään vehkeet muutamia lukuunottamatta mitään superautoja ole. potenttiaalia niissä kyllä on.
Juuri näin, Timolla on asenne kohdallaan..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Kesäkuu 30. 20:45:02 2006

Orsts2 kirjoitti:
lauri kirjoitti:Ja varustelut ja mukavuus samaa luokkaa type ärrä kanssa? ;)
riippuu mistä tykkää... toiset tykkää että hakataan pesismailalla kasseille ja toiset taas että kutitellaan höyhenillä nännejä
niinpä.. Täältä menis pisteet escortille 100-0. Ei kiinnosta pennin vertaa joku type-r:n varustetaso tai ajomukavuus. Toiset arvostaa autossa jotain ihan muuta kuin että onko autossa nahkapenkkiä,sähköhilavitkuttia,ilmastointia ja muuta sontaa. 8)

Mutta jos kaikilla olis samanlainen auto maku, niin eihän näitä tehtäis kuin yhdenlaista mallia. :wink:

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Heinäkuu 1. 4:53:11 2006

tunnetusti TAUNUS on teiden tukko :lol: ,mutta nyt näyttää että niitä ruvetaan :lol: vertailemaan kohtuu nopeiden autojen kanssa.

HYVÄ HYVÄ :twisted:

:wink:



tästä on hyvä jatkaa.....
Timppa 24V

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » La Heinäkuu 1. 18:08:10 2006

Enpä malta olla laittamatta omaa lusikkaani soppaan. Kovasti tuntuu moni ottavan tämän topicin hyvin henkilökohtaisesti, se vähän ihmetyttää. Ollaan niin kovin sen oman asian puolesta ja julistetaan sitä lähes ainoana totuutena. Joukkoon mahtuu sentään monta avarakatseistakin klubilaista joita ei epäolennaiset seikat hämää, vaan tarttuvat asian ytimeen eli faktoihin, jotka ovat jollain tapaa absoluuttisesti mitattavissa.

Mielenkiintoinen on myös tämä vastakkainasettelu uusi-vanha, Cossu-Type-R, Honda-Ford, isileasing-omat rahat jne. En ihan pysy perässä mitä niillä haetaan. Suomessa kun puhutaan rahasta, niin siihen liittyy väkisin aina ajatus kateudesta. Sen suuntaista olen havaitsevinani topicin kommenteissa. Ajat ovat muuttuneet, löysää rahaa on yhä useammalla ja se yhdessä muuttuneen maailman kanssa ei ole millään muotoa vertailukelpoinen 80-luvun lopun aikaan, johon koitettu viitata Cossun silloisilla hinnoilla.

Yksi asia ei ole muuttunut. Autotehtaat eivät tee autoja tyhjille markkinoille. Kautta aikojen markkinatutkimuksia on tehty ja ne ovat toki kehittyneet vuosien mittaan samoin kuin tehtaiden tekemät autotkin, usein käsi kädessä siihen suuntaan mihin ostajakunta niiden toivoo kehittyvän. Vikatikkejäkin löytyy, mutta pääosin onnistutaan.

Topicin Ärrä on ärjy laite, siitä ei pääse mihinkään. Arvostan sitä, että on tehty antaumuksella. Sillä ei loppujen lopuksi ole niin väliä, että mitä (merkki, mallia jne.) tehdään, kunhan vaan on sielu mukana siinä hommassa. Kukin tekee juuri niitä omia juttujaan, sillä jokaisella se oma juttu kuitenkin on. Kaipaisin lisää persoonallisuutta, enkä nyt tarkoita huonoa makua, vaan oman käden ja kosketuksen jälkeä, vaikka ei itse niin osaisikaan tehdä. Omaan makuun istuvia autoja näkee aika harvoin. Se ei silti tarkoita, ettenkö arvostaisi muiden tekeleitä. Aikaa ja rahaa niihin kaikkiin palaa, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Jos lopputulos on rakentajaa tyydyttävä, niin silloinhan projekti on onnistunut.

Jos se kaikki negatiivinen kommentointi toisten autoja kohtaan kanavoituisi tunteen palona omassa tallissa oman projektin kimpussa, nähtäisiin tässä maassa entistäkin enemmän hienoja laitteita. Meillä on vielä aika pitkä tie talsittavana esim. jenkkien ajattelutapaan, jossa ollaan iloisia toisten onnistumisesta ja siitä saadaan itselle lisää virtaa sen oman tärkeän asian edistämiseksi.

Loppujen lopuksi tämä oli vain minun mielipiteeni, mutta tahdoin sen julki tuoda, sillä minusta kantani oli aiemmassa keskustelussa jäänyt turhan vähälle huomille.

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Heinäkuu 6. 17:37:23 2006

aamen!
irc galleria voicecoil

Nsa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nsa » To Heinäkuu 6. 20:40:11 2006

voicecoil kirjoitti:aamen!
Kertaa kaksi! Ite väkertelen harrastusmielessä "Tuning-kinneri-lasikuituhelvettiä" ja frendin kanssa ollaan naureskeltu jo projektin alusta asti ihmisille, jotka vaivautuu oikein tallille asti kitisemään ideasta, vaivasta, rahasta, järjettömyydestä ym. meille henk.koht. täysin turhista asioista. Se on se tyydytys, minkä saa kun pääsee askartelee ite jotain uniikkia.

Jos toisen auto kulkee ja kiiltää, niin viritä, viritä, VIIRIITÄ lisää. Jos ei miellytä, mee kiillottaa oma rassi ja nauti omasta tekeleestä, niin minäkin teen. Tiukka rassi tuo ärrä ja yhden kyydissä istuneena ihan veikee peli.

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Pe Heinäkuu 7. 8:52:39 2006

Nsa kirjoitti:Ite väkertelen harrastusmielessä "Tuning-kinneri-lasikuituhelvettiä" ja frendin kanssa ollaan naureskeltu jo projektin alusta asti ihmisille, jotka vaivautuu oikein tallille asti kitisemään ideasta, vaivasta, rahasta, järjettömyydestä ym. meille henk.koht. täysin turhista asioista. Se on se tyydytys, minkä saa kun pääsee askartelee ite jotain uniikkia.

Ite kuulun kanssa tuohon rakentelijakastiin ja kaikkein eniten noissa napisijoissa ihmetyttää se että siinä rakennusvaiheessa jo tullaan naputtamaan. Oottasivat edes siihen asti että on lasikuituhärpäkkeet valmiina :roll: Naurettiinhan DaVincillekki, hekoheko :lol: nojoo...

Oon kyllä kanssa tullu siihen tulokseen että ei muitten mielipiteitä kannata ottaa turhan vakavasti, eikä niistä kannata ainakaan masentua. Aina löytyy myös joku sellanen jonka mielestä se mun viritelmä on siisti.

Että kenen tuo honda sitte olikin nii, elä nyt hyvä mies ainakaan tuosta mun maksalaatikkovitsistä loukkaantunu :!:

oftopick oftopick...

Ahhhhh, tuntu jo paljon paremmalta kun sai keventää sydäntä....
#764

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Heinäkuu 7. 9:03:43 2006

onko tuo katupeli vai jokin muu? Ihan mielenkiintoinen kikotin mikäli katsastusasemalla ei tartte ahdinta ruuvailla irti.

HRRS:ssa taisi osastolla olla remmivetoinen sentrifugaaliahdin yhdessä GT tanarissa.

Muistelen joskus parin ranskalaisen kiusanneen Citroëneillään WRC nelikkoja ja hallinneen aika suvereenisesti asfalttikisoja. Taisivat olla sellaiset herrat kuin Panizzi ja Loëb... niin ja autothan olivat etuvetoisia :wink:

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Heinäkuu 7. 16:23:07 2006

jive kirjoitti:Muistelen joskus parin ranskalaisen kiusanneen Citroëneillään WRC nelikkoja ja hallinneen aika suvereenisesti asfalttikisoja. Taisivat olla sellaiset herrat kuin Panizzi ja Loëb... niin ja autothan olivat etuvetoisia :wink:
Olivat Philippe Bugalski ja Jesus Puras vuosi oli jotain.... No, 2000-lukua kuitenkin. Johtui lähinnä siitä, että etuvedot (F2, 2.0 vapari) saivat tuolloin olla joitain senttejä WRC-autoja leveämpiä ja pari sataa kiloa kevyempiä. Tehon puutekaan (200hv) ei niin haitannut kun keskinopeudet olivat niillä teillä kahdeksankympin luokkaa. Meneehän se etuvetokin periaatteessa kun siinä on tasauspyörästön lukko...

Vastaa Viestiin