Juuri näin, Timolla on asenne kohdallaan..Timo kirjoitti: hyvin typeärrä liikkuu, turha jeesustella onko se teiniauto vai ei. kulkee mikä kulkee. täytyy tehdä lisää töitä et pysyy taunuksella mukana.
jännää et jos auto on saatu kulkemaan niin sen jälkeen aletaan moittia tyyliä, ruostumista, kuskia, ym, ei nää meidänkään vehkeet muutamia lukuunottamatta mitään superautoja ole. potenttiaalia niissä kyllä on.
Rotrex vie...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
niinpä.. Täältä menis pisteet escortille 100-0. Ei kiinnosta pennin vertaa joku type-r:n varustetaso tai ajomukavuus. Toiset arvostaa autossa jotain ihan muuta kuin että onko autossa nahkapenkkiä,sähköhilavitkuttia,ilmastointia ja muuta sontaa.Orsts2 kirjoitti:riippuu mistä tykkää... toiset tykkää että hakataan pesismailalla kasseille ja toiset taas että kutitellaan höyhenillä nännejälauri kirjoitti:Ja varustelut ja mukavuus samaa luokkaa type ärrä kanssa?

Mutta jos kaikilla olis samanlainen auto maku, niin eihän näitä tehtäis kuin yhdenlaista mallia.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Enpä malta olla laittamatta omaa lusikkaani soppaan. Kovasti tuntuu moni ottavan tämän topicin hyvin henkilökohtaisesti, se vähän ihmetyttää. Ollaan niin kovin sen oman asian puolesta ja julistetaan sitä lähes ainoana totuutena. Joukkoon mahtuu sentään monta avarakatseistakin klubilaista joita ei epäolennaiset seikat hämää, vaan tarttuvat asian ytimeen eli faktoihin, jotka ovat jollain tapaa absoluuttisesti mitattavissa.
Mielenkiintoinen on myös tämä vastakkainasettelu uusi-vanha, Cossu-Type-R, Honda-Ford, isileasing-omat rahat jne. En ihan pysy perässä mitä niillä haetaan. Suomessa kun puhutaan rahasta, niin siihen liittyy väkisin aina ajatus kateudesta. Sen suuntaista olen havaitsevinani topicin kommenteissa. Ajat ovat muuttuneet, löysää rahaa on yhä useammalla ja se yhdessä muuttuneen maailman kanssa ei ole millään muotoa vertailukelpoinen 80-luvun lopun aikaan, johon koitettu viitata Cossun silloisilla hinnoilla.
Yksi asia ei ole muuttunut. Autotehtaat eivät tee autoja tyhjille markkinoille. Kautta aikojen markkinatutkimuksia on tehty ja ne ovat toki kehittyneet vuosien mittaan samoin kuin tehtaiden tekemät autotkin, usein käsi kädessä siihen suuntaan mihin ostajakunta niiden toivoo kehittyvän. Vikatikkejäkin löytyy, mutta pääosin onnistutaan.
Topicin Ärrä on ärjy laite, siitä ei pääse mihinkään. Arvostan sitä, että on tehty antaumuksella. Sillä ei loppujen lopuksi ole niin väliä, että mitä (merkki, mallia jne.) tehdään, kunhan vaan on sielu mukana siinä hommassa. Kukin tekee juuri niitä omia juttujaan, sillä jokaisella se oma juttu kuitenkin on. Kaipaisin lisää persoonallisuutta, enkä nyt tarkoita huonoa makua, vaan oman käden ja kosketuksen jälkeä, vaikka ei itse niin osaisikaan tehdä. Omaan makuun istuvia autoja näkee aika harvoin. Se ei silti tarkoita, ettenkö arvostaisi muiden tekeleitä. Aikaa ja rahaa niihin kaikkiin palaa, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Jos lopputulos on rakentajaa tyydyttävä, niin silloinhan projekti on onnistunut.
Jos se kaikki negatiivinen kommentointi toisten autoja kohtaan kanavoituisi tunteen palona omassa tallissa oman projektin kimpussa, nähtäisiin tässä maassa entistäkin enemmän hienoja laitteita. Meillä on vielä aika pitkä tie talsittavana esim. jenkkien ajattelutapaan, jossa ollaan iloisia toisten onnistumisesta ja siitä saadaan itselle lisää virtaa sen oman tärkeän asian edistämiseksi.
Loppujen lopuksi tämä oli vain minun mielipiteeni, mutta tahdoin sen julki tuoda, sillä minusta kantani oli aiemmassa keskustelussa jäänyt turhan vähälle huomille.
Mielenkiintoinen on myös tämä vastakkainasettelu uusi-vanha, Cossu-Type-R, Honda-Ford, isileasing-omat rahat jne. En ihan pysy perässä mitä niillä haetaan. Suomessa kun puhutaan rahasta, niin siihen liittyy väkisin aina ajatus kateudesta. Sen suuntaista olen havaitsevinani topicin kommenteissa. Ajat ovat muuttuneet, löysää rahaa on yhä useammalla ja se yhdessä muuttuneen maailman kanssa ei ole millään muotoa vertailukelpoinen 80-luvun lopun aikaan, johon koitettu viitata Cossun silloisilla hinnoilla.
Yksi asia ei ole muuttunut. Autotehtaat eivät tee autoja tyhjille markkinoille. Kautta aikojen markkinatutkimuksia on tehty ja ne ovat toki kehittyneet vuosien mittaan samoin kuin tehtaiden tekemät autotkin, usein käsi kädessä siihen suuntaan mihin ostajakunta niiden toivoo kehittyvän. Vikatikkejäkin löytyy, mutta pääosin onnistutaan.
Topicin Ärrä on ärjy laite, siitä ei pääse mihinkään. Arvostan sitä, että on tehty antaumuksella. Sillä ei loppujen lopuksi ole niin väliä, että mitä (merkki, mallia jne.) tehdään, kunhan vaan on sielu mukana siinä hommassa. Kukin tekee juuri niitä omia juttujaan, sillä jokaisella se oma juttu kuitenkin on. Kaipaisin lisää persoonallisuutta, enkä nyt tarkoita huonoa makua, vaan oman käden ja kosketuksen jälkeä, vaikka ei itse niin osaisikaan tehdä. Omaan makuun istuvia autoja näkee aika harvoin. Se ei silti tarkoita, ettenkö arvostaisi muiden tekeleitä. Aikaa ja rahaa niihin kaikkiin palaa, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Jos lopputulos on rakentajaa tyydyttävä, niin silloinhan projekti on onnistunut.
Jos se kaikki negatiivinen kommentointi toisten autoja kohtaan kanavoituisi tunteen palona omassa tallissa oman projektin kimpussa, nähtäisiin tässä maassa entistäkin enemmän hienoja laitteita. Meillä on vielä aika pitkä tie talsittavana esim. jenkkien ajattelutapaan, jossa ollaan iloisia toisten onnistumisesta ja siitä saadaan itselle lisää virtaa sen oman tärkeän asian edistämiseksi.
Loppujen lopuksi tämä oli vain minun mielipiteeni, mutta tahdoin sen julki tuoda, sillä minusta kantani oli aiemmassa keskustelussa jäänyt turhan vähälle huomille.
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Kertaa kaksi! Ite väkertelen harrastusmielessä "Tuning-kinneri-lasikuituhelvettiä" ja frendin kanssa ollaan naureskeltu jo projektin alusta asti ihmisille, jotka vaivautuu oikein tallille asti kitisemään ideasta, vaivasta, rahasta, järjettömyydestä ym. meille henk.koht. täysin turhista asioista. Se on se tyydytys, minkä saa kun pääsee askartelee ite jotain uniikkia.voicecoil kirjoitti:aamen!
Jos toisen auto kulkee ja kiiltää, niin viritä, viritä, VIIRIITÄ lisää. Jos ei miellytä, mee kiillottaa oma rassi ja nauti omasta tekeleestä, niin minäkin teen. Tiukka rassi tuo ärrä ja yhden kyydissä istuneena ihan veikee peli.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Nsa kirjoitti:Ite väkertelen harrastusmielessä "Tuning-kinneri-lasikuituhelvettiä" ja frendin kanssa ollaan naureskeltu jo projektin alusta asti ihmisille, jotka vaivautuu oikein tallille asti kitisemään ideasta, vaivasta, rahasta, järjettömyydestä ym. meille henk.koht. täysin turhista asioista. Se on se tyydytys, minkä saa kun pääsee askartelee ite jotain uniikkia.
Ite kuulun kanssa tuohon rakentelijakastiin ja kaikkein eniten noissa napisijoissa ihmetyttää se että siinä rakennusvaiheessa jo tullaan naputtamaan. Oottasivat edes siihen asti että on lasikuituhärpäkkeet valmiina


Oon kyllä kanssa tullu siihen tulokseen että ei muitten mielipiteitä kannata ottaa turhan vakavasti, eikä niistä kannata ainakaan masentua. Aina löytyy myös joku sellanen jonka mielestä se mun viritelmä on siisti.
Että kenen tuo honda sitte olikin nii, elä nyt hyvä mies ainakaan tuosta mun maksalaatikkovitsistä loukkaantunu

oftopick oftopick...
Ahhhhh, tuntu jo paljon paremmalta kun sai keventää sydäntä....
#764
-
- Ylläpitäjä
onko tuo katupeli vai jokin muu? Ihan mielenkiintoinen kikotin mikäli katsastusasemalla ei tartte ahdinta ruuvailla irti.
HRRS:ssa taisi osastolla olla remmivetoinen sentrifugaaliahdin yhdessä GT tanarissa.
Muistelen joskus parin ranskalaisen kiusanneen Citroëneillään WRC nelikkoja ja hallinneen aika suvereenisesti asfalttikisoja. Taisivat olla sellaiset herrat kuin Panizzi ja Loëb... niin ja autothan olivat etuvetoisia
HRRS:ssa taisi osastolla olla remmivetoinen sentrifugaaliahdin yhdessä GT tanarissa.
Muistelen joskus parin ranskalaisen kiusanneen Citroëneillään WRC nelikkoja ja hallinneen aika suvereenisesti asfalttikisoja. Taisivat olla sellaiset herrat kuin Panizzi ja Loëb... niin ja autothan olivat etuvetoisia

-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Olivat Philippe Bugalski ja Jesus Puras vuosi oli jotain.... No, 2000-lukua kuitenkin. Johtui lähinnä siitä, että etuvedot (F2, 2.0 vapari) saivat tuolloin olla joitain senttejä WRC-autoja leveämpiä ja pari sataa kiloa kevyempiä. Tehon puutekaan (200hv) ei niin haitannut kun keskinopeudet olivat niillä teillä kahdeksankympin luokkaa. Meneehän se etuvetokin periaatteessa kun siinä on tasauspyörästön lukko...jive kirjoitti:Muistelen joskus parin ranskalaisen kiusanneen Citroëneillään WRC nelikkoja ja hallinneen aika suvereenisesti asfalttikisoja. Taisivat olla sellaiset herrat kuin Panizzi ja Loëb... niin ja autothan olivat etuvetoisia
Mertie pub & 3D