EEC-IV 1.6 EFI CVH seoksista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
EEC-IV 1.6 EFI CVH seoksista
Kyseessä siis otsikon mukainen kone. Aamulla(keli viileä) kun käynnistää ja ajelee töihin nii seokset kestää hyvin nätisti vihreellä alueella, mutta iltapäivällä auton seisottua koko päivän auringossa, kun täräyttää käyntiin, niin seokset alkaa rullata laihasta optimaaliseen minuutin sisällä käynnistyksestä, eikä tasaannu vaan rullaa jatkuvasti.
Täyskaasulla kuitenkin kestää nätisti vihreellä alueella sekä viileellä että kuumalla kelillä.
Vinkkejä kaivataan mistä kannattas ettiä.
Alkaa tuo "rotopressin" asennus olla loppuvaiheillaan ja pitäs saaha seokset kestämään hyvästi optimialueella.
Täyskaasulla kuitenkin kestää nätisti vihreellä alueella sekä viileellä että kuumalla kelillä.
Vinkkejä kaivataan mistä kannattas ettiä.
Alkaa tuo "rotopressin" asennus olla loppuvaiheillaan ja pitäs saaha seokset kestämään hyvästi optimialueella.
#764
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Taas teki tuota samaa, vähä kosteutta ilmassa nii kestää nätisti vihreellä alueella seokset.
Mut mitä on arvon raati mieltä. Pitäskö vaihtaa suoraan isommat suuttimet kun tuohon pannuun tupataan ilmaa vai riittäskö 1 lisärikastussuutin.
Ei olis tuo lisäsuuttimen istukka paha tehä samalla kun tuon vesiruiskusuuttimen istuttaa tuohon "imutorveen".
Mut mitä on arvon raati mieltä. Pitäskö vaihtaa suoraan isommat suuttimet kun tuohon pannuun tupataan ilmaa vai riittäskö 1 lisärikastussuutin.
Ei olis tuo lisäsuuttimen istukka paha tehä samalla kun tuon vesiruiskusuuttimen istuttaa tuohon "imutorveen".
#764
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
JesseT kirjoitti: Ja et kai nyt helvetti ole samaa ruiskua pitämässä jos ahdinta olet laittamassa?!?

Tietty seosmittari on jo paikallaan että näkee noitten seosten kehityksen.
Ja toiminnasta riippumatta ja huolimatta paineita en tuolle koneelle anna kun korkeintaan 3 barin kymmenystä.
Viimeksi muokannut Axeman, Ti Elokuu 29. 11:44:04 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#764
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
JesseT kirjoitti:Mekaanisesti kampiakselilta yhdistetty pakopuoli onkin uutta henkilöautoissaEli pakokaasut pyörittää pakopuolta josta syntynyt akseliteho välitetään hihnalla kampiakselihevosiksi

Taitaa olla ihan sama laittaako lisärikastussuuttimen vai vaihtaako isommat suuttimet tukkiin, kun ei mitään kommentteja satele. Kaiken kukkuraks olis yks 2litrasen suutinsarja joutilaana. Mut pitänee katella mihin suuntaan nuo seokset muuttuu.
#764
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Saisko siitä ahtimesta kuvan nähtäväksi?Axeman kirjoitti:JesseT kirjoitti: Ja et kai nyt helvetti ole samaa ruiskua pitämässä jos ahdinta olet laittamassa?!?sehän tuossa olis tarkotuksena. Tosin tuo mun ahdin on sellanen remmipatentti, vanha kuorma-auton turbon pakopuoli joka saa hihnalla voiman ja planeettapyörästöllä lisätään kierroksia ja käännetään hihnapyörän suunta.
Tietty seosmittari on jo paikallaan että näkee noitten seosten kehityksen.
Ja toiminnasta riippumatta ja huolimatta paineita en tuolle koneelle anna kun korkeintaan 3 barin kymmenystä.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos purkin softa ja kartat on tehty ~170cc suuttimille, 1 bar mapille, niin suuttimet loppuu kesken heti kättelyssä ja boksi ei juuri paineista mitään ymmärrä. Toki ruisku perustuu lähinnä ilmamäärämittariin joka vielä voikin toimia. Mutta jos suuttimia lähdetään suurentamaan, niin silloin taas menee aivan koko skaala tasaisesti rikkaalle. Jos näin saadaan täyskaasu+yläpää yhdistelmä toimimaan, niin kaikki muut kartan alueet menee rajusti pieleen.
Sytkäennakot on sitten asia vielä erikseen joka on mikä on ja sen muuttaminen on senkin hankalampaa.
Sytkäennakot on sitten asia vielä erikseen joka on mikä on ja sen muuttaminen on senkin hankalampaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
JesseT kirjoitti:Jos purkin softa ja kartat on tehty ~170cc suuttimille, 1 bar mapille, niin suuttimet loppuu kesken heti kättelyssä ja boksi ei juuri paineista mitään ymmärrä. Toki ruisku perustuu lähinnä ilmamäärämittariin joka vielä voikin toimia. Mutta jos suuttimia lähdetään suurentamaan, niin silloin taas menee aivan koko skaala tasaisesti rikkaalle. Jos näin saadaan täyskaasu+yläpää yhdistelmä toimimaan, niin kaikki muut kartan alueet menee rajusti pieleen.
Sytkäennakot on sitten asia vielä erikseen joka on mikä on ja sen muuttaminen on senkin hankalampaa.
Ei tuossa mun mielstä ilmamäärämittaria oo. Lambda putkessa. Ja sytkä on edis 4, mutta sitä vähä uumoilinki että tuo sytkä ei ylipaineesta ymmärrä.
Mutta tuo boksi ei siis osaa hakea asetuksia uudestaan jos vaihtais isommat suuttimet ja akunkenkä yöks irti, liekö tuo edes nollautuvaa mallia?
Mutta tattis noista, joutuu vähä vielä pähkäilemään. Tosin kaikki putket ja letkut vielä puuttuuja mammutticuuleri että ei tässä mikään kiire oo tuon kanssa

#764